Uluslararası ilişkiler ve banal milliyetçilik : (Record no. 200428238)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04355 a2200445 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 200422955
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-AnTOB
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20231219000923.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 151005s2015 tu 000 0
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency TR-AnTOB
Transcribing agency TR-AnTOB
Language of cataloging eng
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Türkçe
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number TEZ TOBB SBE ULU YL'17 AKY
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Akyıldız, Gülşen
9 (RLIN) 118484
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Uluslararası ilişkiler ve banal milliyetçilik :
Remainder of title İlkokul öğrencileri üzerinde bir çalışma /
Statement of responsibility, etc. Gülşen Akyıldız.
246 30 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title International relations and banal nationalism : A study among primary school students /
264 ## - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Ankara:
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2017.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xii, 100 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rdacontent
Content type term text
Content type code txt
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term unmediated
Media type code n
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
Carrier type code nc
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü Nisan 2017
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Bu çalışmada, Uluslararası İlişkilerin temel dinamiklerinden biri olan dost-düşman olgusu, başta Micheal Billig'in Banal Milliyetçilik varsayımları özelinde olmak üzere uluslararası bir aktör olarak ilkokul öğrencileri üzerinden incelenmiştir. Farklı uluslara karşı beslenen dost-düşman algısının rutin içerisinde fark edilmeden nasıl üretildiği incelenerek; bu sürecin başlangıç noktası olarak nitelendirilebilecek okul kurumu içerisindeki müfredat-öğrenci ve öğretmen üçgeni arasındaki ilişki ele alınmıştır. Bu kapsamda millet olmayı sürekli hatırlatan okul kurumu, Althusserci bakış açısıyla devletin ideolojik bir aygıtı (DİA) olarak ele alınmıştır. Okul kurumunun hedef kitlesi olan -uluslararası bir aktör olarak- öğrencilerin bu süreçte fikirlerinin şekillendirilmesi sonucunda milletlere yönelik yaratılan özneler arası anlamlar ve kolektif imajlar ise Robert Cox ekseninde değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, ilkokul öğrencilerinin farklı milletlere yönelik algılarının şekillenmesinde, müfredat ve öğretmenler aracılığı ile okul kurumunun etkili olduğu; gündelik içerisinde -yeniden- üretilen dost-düşman imajı ve bu imajlara yüklenen anlamların banal göstergeler üzerinden sürekli olarak hatırlatıldığı izlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Banal Milliyetçilik, Dost-Düşman, Müfredat, Yeniden Üretim,Devletin İdeolojik Aygıtı (DİA)<br/><br/>In this study, one of the fundamental dynamics of International Relations; ally-enemy fact wiht a focus on Banal Nationalism assumptions of Micheal Billig is researched among primary school students as international actors. The triangular relation between the school curriculum, the student and the theacher that can be stated as the starting point of this process is tackled in this study to analyse the inconspicuous formation on the Daily basis ally-enemy perception for other nations. In this context, the institution of the school, which constantly reminds of being a nation, has been considered as an ideological state apparatus in terms of Althusserian view. Intersubjective meanings and collective images which are constructed in consequence of shaping of the ideas of students -international actors- as the target group of scholl are evaluated on the basis of Robert Cox. As a result of the study, it is seen that primary school students' perceptions for different nations are influenced by the school institution through curriculum and teachers; it is observed that the images of ally-enemy and the meanigns of these images which are reproduced in daily life are constanly reminded through Banal signs. Key Words: Banal Nationalism, Ally-Enemy, Curriculum, Reproduction, Ideological State Apparatus (ISA)
650 00 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
9 (RLIN) 32546
Topical term or geographic name entry element Tezler, Akademik
Topical term or geographic name entry element Dissertations, Academic
9 (RLIN) 32543
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Banal milliyetçilik
Uncontrolled term Dost-düşman
Uncontrolled term Müfredat
Uncontrolled term Yeniden üretim
Uncontrolled term Devletin ideolojik aygıtı(İDA)
Uncontrolled term Banal nationalism
Uncontrolled term Ally-enemy
Uncontrolled term Curriculum
Uncontrolled term Reproduction
Uncontrolled term İdeological state apparatus(İSA)
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Subordinate unit Sosyal Bilimler Enstitüsü
9 (RLIN) 95247
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="https://tez.yok.gov.tr/">https://tez.yok.gov.tr/</a>
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Other/Generic Classification Scheme
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Date shelved Koha item type
    Other/Generic Classification Scheme Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis Tezler Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection 21/12/2017 Bağış / Donation   TEZ TOBB SBE ULU YL'17 AKY TZ00773 21/12/2017 21/12/2017 Thesis
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.