Mimari tasarım stüdyosunun deneysel mimarlık anlayışı doğrultusunda kurgulanması / (Record no. 200429929)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05578nam a22004697i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 200429929
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-AnTOB
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250121091354.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 171111s2013 xxu||||e mmmm 00| 0 eng d
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (TR-AnTOB)200429929
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency TR-AnTOB
Language of cataloging eng
Description conventions rda
Transcribing agency TR-AnTOB
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Türkçe
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number TEZ GAZI FBE MİM YL’13 YIL
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Yılmaz, İrem
9 (RLIN) 77750
Relator term author
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Mimari tasarım stüdyosunun deneysel mimarlık anlayışı doğrultusunda kurgulanması /
Statement of responsibility, etc. İrem Yılmaz ; thesis advisor Adnan Aksu.
246 ## - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Editing of the arhitectural design studio through experimental architecture concept
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Ankara :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2013.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xv, 136 pages :
Other physical details charts and colored illustrations ;
Dimensions 29 cm
336 ## - CONTENT TYPE
Source rdacontent
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Yüksek Lisans)-Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ocak 2013
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Deneysel Mimarlığın, mimarlıktaki eğitsel etkisini gündeme getiren bu çalışma, deneysel anlayışla yürütülen mimarlık etkinliklerinin mimarlık ortamının gelişiminde önemli rol oynadığını ileri sürer. Mimarlık ortamının gelişiminin sürdürülmesinde, Deneysel Mimarlığın sürekli bir eğitim ortamı sağladığını savlar. Bu sav doğrultusunda, Deneysel Mimarlığı mimarlık eğitimi bağlamında mimari tasarım stüdyoları özelinde ele alır. Mimarlık eğitiminin merkezinde bulunan mimari tasarım stüdyosunun Deneysel Mimarlık anlayışı doğrultusunda kurgulanmasının, eğitimin etkinliğini nasıl arttırdığını ve mimarlık ortamının gelişimine nasıl katkı koyduğunu ortaya çıkarmayı amaçlar. Bu amaca yönelik olarak, Deneysel Mimarlığa ilişkin kapsamlı bir bilgi altyapısı oluşturur. Söz konusu bilgi altyapısı, deneysel mimarlığın kavramsal yapısına ilişkin araştırmaları, pratik ve akademik ortamdaki deneysel mimarlık etkinliklerine ilişkin incelmeleri ve deneysel mimarlık anlayışıyla işleyen mimari tasarım stüdyolarının kurgularına ilişkin irdelemeleri kapsar. Bu bilgi altyapısının oluşumu boyunca yapılan araştırmalara, incelemelere ve irdelemelere referansla, tez temel olarak mimari tasarım stüdyosunun deneysel mimarlık anlayışı doğrultusunda geliştirilmesinin gerekliliğini tartışır. Bu tartışmanın sürekliliğinde ise, Deneysel Mimarlık anlayışıyla işleyen bir mimari tasarım stüdyosu kurgusu oluşturulmasına yönelik öneriler ortaya koyar. Bahsi geçen önerilerin geliştirilmesi ise, Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nde çalışmalarını sürdüren Atölye 1 ile etkileşim içinde gerçekleştirilir. Tezde oluşturulan bilgi altyapısına ve Atölye 1'in stüdyo kurgusuna referansla, Deneysel Mimarlık anlayışla işleyen bir stüdyonun içeriğine, know-how üretimine, sürecine ve ürünlerine ilişkin kurgular ele alınır.
Summary, etc. Bringing up the educational impact of experimental architecture, this study asserts that architectural events carried out through experimental approach plays an important role on the development of the architectural environment. It claims that experimental architecture provides a continuous learning environment for architecture. Accordingly, it deals with the architectural design studios in the context of architectural education. By this way, it aims to reveal how architectural education gears up and how the progress of architecture is provided through editing of the architectural design studios through experimental architecture approach. For this purpose, it constitutes a comprehensive knowledge infrastructure concerning Experimental Architecture. This knowledge infrastructure involves the researches concerning the conceptual structure of experimental architecture, the observations concerning the experimental architectural events both in the practical and academic environment and the examinations on the studio editings of several architectural design studios that process in the conception of experimental architecture. Referring in this researches, observations and examinations, the thesis basically discusses the necessity of editing architectural design studios through experimental architecture approach. In continuity with this discussion, it puts forth some proposals intended to constitute a model of an architectural design studio processing through experimental architecture conception. This proposals are developed in interaction Atelier 1 in the architectural department of Gazi University. Referring to the knowledge infrastructure that developed in the thesis and the studio models of Atelier 1, it deals with the models of the architectural design studio that process through experimental architecture conception, concerning the content, the know-how production, the process and the products of the studio.
650 00 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
9 (RLIN) 32546
Topical term or geographic name entry element Tezler, Akademik
Topical term or geographic name entry element Dissertations, Academic
9 (RLIN) 32543
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Experience
Uncontrolled term Experimental learning
Uncontrolled term Experimentalism
Uncontrolled term Architectural design
Uncontrolled term Architectural education
Uncontrolled term Deneysel öğrenme
Uncontrolled term Deneyselcilik
Uncontrolled term Mimari tasarım
Uncontrolled term Mimarlık eğitimi
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Aksu, Adnan
Relator term advisor
9 (RLIN) 112482
710 ## - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element Gazi Üniversitesi.
Subordinate unit Fen Bilimleri Enstitüsü
9 (RLIN) 78502
856 40 - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="https://tez.yok.gov.tr/">https://tez.yok.gov.tr/</a>
Materials specified Ulusal Tez Merkezi
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Other/Generic Classification Scheme
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Date shelved Koha item type
    Other/Generic Classification Scheme Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis Tezler Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection 19/06/2018 Bağış / Donation   TEZ GAZI FBE MİM YL’13 YIL TZ00542 19/06/2018 1 19/06/2018 Thesis
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.