MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
04452nam a2200433 i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20231219000928.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
171111s2018 xxu e mmmm 00| 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-AnTOB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
TEZ TOBB SBE İŞL YL’19 TUR |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Turgut, Ezgi |
9 (RLIN) |
125333 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Girişimcilik sürecinde pazarlama ve satış aktivitelerinin etkileri ve önemi / |
Statement of responsibility, etc. |
Ezgi Turgut. |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2019. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
xv, 151 pages : |
Other physical details |
illustrations ; |
Dimensions |
29 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Source |
rdacontent |
Content type code |
txt |
Content type term |
text |
337 ## - MEDIA TYPE |
Source |
rdamedia |
Media type code |
n |
Media type term |
unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE |
Source |
rdacarrier |
Carrier type code |
nc |
Carrier type term |
volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2019 |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Günümüzde işletmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için pazarlama aktiviteleri büyük önem arz etmektedir. Çoğu işletme, pazarlamanın 4P (product, place, price ve promotion) kavramına ve bununla ilişkili müşteri odaklı satışın 4C (customer value, customer cost, customer conevenience & customer communication) analizlerine büyük önem vermektedir. Bu analizlerin iyi bir şekilde yapılması sonucunda çoğu işletmeler başarılı bir şekilde sürdürebilirliğini sağlamaktadır. Günümüzde çoğu işletme girişimcilik kökenli olup, sürdürebilirliklerini devam ettirmeyi amaçlamaktadır. Ancak çoğu girişimcilik serüveni bir fikirle ortaya atılmıştır ve çoğu pazarlama ve satış aktivitesi, girişimcinin özelliklerinin ve fikirlerinin arkasında kalmıştır. Bu araştırmanın amacı pazarlama alanındaki 4P analizlerinin ve bu analizlerle bağlantılı olarak tüketici satın alma aşamasını etkileyen satışın 4C analizlerinin girişimciler (start-up'lar) açısından incelemektir. Bu araştırmanın önemi; girişimcilikte pazarlama ve satış aktivitelerinin önemini vurgulamaktır. Çoğu girişimcinin aklında sadece fikir (product) bulunmaktadır ancak bu ürünün ticarileşmesi içinde analizlerin yapılması gerekmektedir. Bunun yanı sıra, girişimcilik sürecinden, ticarileşme sürecine geçen girişimciler ise; bir sürü problemle karşılaşmaktadır. Bu problemleri ortadan kaldırmak veya problemlerin nedenlerini daha iyi analiz edebilmek için girişimcilikte pazarlamadaki 4P analizini ve satıştaki 4C analizinin yapılması çok önemlidir. |
|
Summary, etc. |
Nowadays, it is important for operations to ensure their sustainability. Many operations consider that analysis one of the marketing activities which is called marketing mix is great important. Marketing mix consists of 4P (product, place, price & promotion) analyses and 4C (customer value, customer cost, customer convenience & customer communication) analyses, which correspond to 4P analysis in order to focus on consumer behavior. These analyses provide operations' sustainability. In today's World many operations origin from entrepreneurships and they want to maintain their sustainability. However, much entrepreneurship come from ideas and the marketing analysis stay behind that idea.This study suppose to seek that whether the entrepreneurship utilize from marketing mix or not. This study, also, tries to show the effects of marketing analysis on the performance of operations and their sustainability. The importance of this thesis is took attention that marketing analysis have an important effect on entrepreneurship. Many entrepreneurs have got only idea without any analysis. When there is no marketing analysis, the ideas consist to be same. Besides, entrepreneurial faces with many problems while the period between the process of operations to process of reaching consumers. That is why it is important to make good analysis of marketing in order to disappear these kinds of problems. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Tezler, Akademik |
Source of heading or term |
etuturkob |
9 (RLIN) |
32546 |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
Girişimcilik |
|
Uncontrolled term |
Pazarlama |
|
Uncontrolled term |
Satış |
|
Uncontrolled term |
Analizler |
|
Uncontrolled term |
Pazarlama karması |
|
Uncontrolled term |
Entreuprenership |
|
Uncontrolled term |
Marketing mix |
|
Uncontrolled term |
4P analysis |
|
Uncontrolled term |
Consumer behaviour |
|
Uncontrolled term |
4C analysis |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Kasnakoğlu, Berna Tarı |
9 (RLIN) |
87058 |
Relator term |
advisor |
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME |
Corporate name or jurisdiction name as entry element |
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. |
Subordinate unit |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
9 (RLIN) |
95247 |
856 40 - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS |
Uniform Resource Identifier |
<a href="https://tez.yok.gov.tr/">https://tez.yok.gov.tr/</a> |
Materials specified |
Ulusal Tez Merkezi |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Thesis |
Source of classification or shelving scheme |
Other/Generic Classification Scheme |