MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
22441cam a2200325 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
200437587 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20200220142026.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
190829s2019 tu 1 tur |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9786050504231 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-IsYBT |
Language of cataloging |
eng |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
050 ## - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
KKX2720 |
Item number |
.U4876 2019 |
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN) |
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) |
KKX2720 |
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) |
.U4876 2019 |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Ulusoy, Ali Dursun, |
9 (RLIN) |
127023 |
Dates associated with a name |
1968- |
Relator term |
author |
245 1# - TITLE STATEMENT |
Title |
Yeni Türk idare hukuku / |
Statement of responsibility, etc. |
Ali D. Ulusoy. |
250 ## - EDITION STATEMENT |
Edition statement |
2nd edition. |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
Yetkin Yayınları, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2019. |
|
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
©2019 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
797 pages ; |
Dimensions |
24 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Source |
rdacontent |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
337 ## - MEDIA TYPE |
Source |
rdamedia |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
338 ## - CARRIER TYPE |
Source |
rdacarrier |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
|
505 0# - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
BÖLÜM I<br/><br/>İDARE HUKUKUNUN TEMELLERİ<br/><br/>I.İDARE HUKUKUNUN TANITIMI27<br/><br/>A.İDARE HUKUKU NASIL ORTAYA ÇIKTI?28<br/><br/>B.İDARE HUKUKUNDA BAŞLICA EKOLLER29<br/><br/>C.İDARE HUKUKUNUN ÖLÇÜTÜ SORUNU33<br/><br/>II.İDARE HUKUKUNUN KONUSU34<br/><br/>A.KAMU HUKUKU-ÖZEL HUKUK AYIRIMINDA<br/><br/>İDARE HUKUKUNUN KONUMU34<br/><br/>B.İDARE HUKUKUNUN DİĞER HUKUK DALLARIYLA İLİŞKİSİ35<br/><br/>III.İDARE KAVRAMI36<br/><br/>A.YASAMA FONKSİYONU37<br/><br/>B.YARGI FONKSİYONU37<br/><br/>C.YÜRÜTME FONKSİYONU38<br/><br/>D.İDARİ FONKSİYONU BELİRLEME GÜÇLÜĞÜ41<br/><br/>IV.TÜRK İDARE HUKUKUNUN TEMEL ÖZELLİKLERİ55<br/><br/>V.TÜRK İDARE HUKUKUNUN KAYNAKLARI59<br/><br/>A.ANAYASA60<br/><br/>B.KANUNLAR VE EŞ DEĞER DÜZENLEMELER62<br/><br/>1)Kanunlar62<br/><br/>2)Uluslararası Antlaşmalar63<br/><br/>3)Olağanüstü Hal Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri65<br/><br/>4)Önceki Dönemde Çıkarılmış Olup Halen Yürürlükteki KHK’ler67<br/><br/>5)OHAL KHK’leri68<br/><br/>6)Hukukun Genel İlkeleri78<br/><br/>C.İDARİ DÜZENLEMELER80<br/><br/>D.DANIŞTAY İÇTİHADI BİRLEŞTİRME KARARLARI80<br/><br/>E.YARGI İÇTİHATLARI82<br/><br/>F.İDARİ TEAMÜLLER82<br/><br/>G.DOKTRİN82<br/><br/>BÖLÜM II<br/><br/>TÜRK İDARE HUKUKUNUN ANAYASAL DAYANAKLARI<br/><br/>I.TEMEL ANAYASAL İLKELER84<br/><br/>A.HUKUK DEVLETİ İLKESİ84<br/><br/>B.SOSYAL DEVLET İLKESİ88<br/><br/>C.LAİKLİK İLKESİ90<br/><br/>1)Laiklik ve Sekülerlik91<br/><br/>2)Türkiye’de Laikliğe İlişkin Temel Tartışma<br/><br/>Noktaları ve Hukuksal Durum92<br/><br/>a)Laikliğin tanımı sorunu92<br/><br/>b)Diyanet işleri başkanlığı’nın varlığı ve<br/><br/>yapısına ilişkin tartışmalar93<br/><br/>c)Başörtüsü (türban) sorunu94<br/><br/>d)Din eğitimi sorunu100<br/><br/>D.EŞİTLİK İLKESİ103<br/><br/>E.KANUNİLİK (YASALLIK) İLKESİ118<br/><br/>1)Anayasayla Güvenceye Alınmış Bir Temel Hak ve Özgürlüğün Doğrudan Sınırlanması122<br/><br/>2)İdari Ceza Öngörülmesi125<br/><br/>3)Vergi veya Vergi Benzeri Mali Yükümlülük<br/><br/>Öngörülmesi126<br/><br/>4)Kamu Görevlilerinin Özlük Haklarında Değişiklik<br/><br/>Yapılması127<br/><br/>F.ÜNİTER DEVLET İLKESİ128<br/><br/>II.İDARİ YAPILANMAYA İLİŞKİN ANAYASAL<br/><br/>İLKE ve KAVRAMLAR133<br/><br/>A.KAMU TÜZEL KİŞİLİĞİ KAVRAMI133<br/><br/>1)Kamu Tüzel Kişiliğinin “Tespiti” Sorunu136<br/><br/>a)Tüzel kişiliği bulunduğunda kuşku bulunmamasına<br/><br/>karşın, “kamu” niteliği bulunup bulunmadığı<br/><br/>noktasında tereddüt yaşanan hukuki varlıklar136<br/><br/>b)“Kamu” niteliğinde kuşku bulunmamasına karşın,<br/><br/>devlet tüzel kişiliğinden ayrı bir “tüzel kişiliğe” sahip<br/><br/>olup olmadığı noktasında tereddüt yaşanan hukuki varlıklar140<br/><br/>2)Yeni Sistemdeki Kamu Tüzel Kişiliği “Krizi”141<br/><br/>B.İDARENİN BÜTÜNLÜĞÜ İLKESİ143<br/><br/>C.HİYERARŞİ ve İDARİ VESAYET KAVRAMLARI143<br/><br/>1)Kanunsuz Emir145<br/><br/>2)İdari Vesayet Denetiminin İçeriği148<br/><br/>D.MERKEZDEN YÖNETİM-YERİNDEN YÖNETİM İLKELERİ151<br/><br/>E.YETKİ GENİŞLİĞİ İLKESİ154<br/><br/>KISIM II<br/><br/>İDARENİN YAPILANMASI: T.C. İDARİ TEŞKİLATI<br/><br/>BÖLÜM I<br/><br/>GENEL İDARE (CUMHURBAŞKANLIĞI)<br/><br/>I.BAŞKENT TEŞKİLATI166<br/><br/>A.CUMHURBAŞKANLIĞI MERKEZ TEŞKİLATI167<br/><br/>1)Cumhurbaşkanlığı Merkez Birimleri168<br/><br/>a)Cumhurbaşkanının özel sekretaryası168<br/><br/>b)Cumhurbaşkanı yardımcıları168<br/><br/>c)Cumhurbaşkanlığı idari işler başkanlığı169<br/><br/>d)Cumhurbaşkanlığı politika kurulları170<br/><br/>e)Cumhurbaşkanlığı ofisleri172<br/><br/>f)Doğrudan cumhurbaşkanlığına bağlı<br/><br/>kurum ve kuruluşlar173<br/><br/>2)Cumhurbaşkanının Nitelikleri ve Hukuksal Konumu174<br/><br/>3)Cumhurbaşkanının Görevleri ve Hukuki Sorumluluğu176<br/><br/>4)Cumhurbaşkanlığının Özerk İdareler Üzerindeki<br/><br/>Vesayet Yetkileri179<br/><br/>B.BAKANLIKLAR180<br/><br/>1)Bakanlık Teşkilatı182<br/><br/>2)Bakanlıkların Bağlı, İlgili, İlişkili Kuruluşları185<br/><br/>3)Bakan Yardımcılıkları186<br/><br/>4)Bakanlara Vekalet186<br/><br/>5)Bakanlıklar ve Devlet Tüzel Kişiliği187<br/><br/>C.BAŞKENTTEKİ YARDIMCI KURULUŞLAR188<br/><br/>1)Danıştay189<br/><br/>2)Sayıştay194<br/><br/>3)Hâkimler ve Savcılar Kurulu (HSK)197<br/><br/>4)Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulu199<br/><br/>5)Kamu Görevlileri Etik Kurulu201<br/><br/>6)Reklam Kurulu202<br/><br/>II.TAŞRA TEŞKİLATI202<br/><br/>A.İL (GENEL) İDARESİ203<br/><br/>B.İLÇE İDARESİ206<br/><br/>III.KAMU KURUMLARI207<br/><br/>A.İDARİ KAMU KURUMLARI208<br/><br/>B.İKTİSADİ KAMU KURUMLARI209<br/><br/>1)Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT’ler)209<br/><br/>2)Diğer İktisadi Kamu Kurumları213<br/><br/>C.SOSYAL KAMU KURUMLARI214<br/><br/>1)Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)214<br/><br/>2)Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)215<br/><br/>BÖLÜM II<br/><br/>ÖZERK İDARELER<br/><br/>I.YEREL İDARELER216<br/><br/>A.BELEDİYELER220<br/><br/>1)Belediyelerin Kurulmaları ve Kaldırılmaları (m.4)220<br/><br/>2)Belediyelerin Başlıca Görevleri ve Yetkileri221<br/><br/>3)Belediye Hizmetlerinin Özel Kişilere Gördürülmesi223<br/><br/>4)Haciz Yasağı224<br/><br/>5)Belediyelerin Organları224<br/><br/>a)Belediye meclisi224<br/><br/>b)Meclisin denetim yolları226<br/><br/>c)Belediye Encümeni228<br/><br/>d)Belediye Başkanı229<br/><br/>6)Mahalle İdaresi (m.9)231<br/><br/>7)Belediye İktisadi Teşebbüsleri (BİT’ler)231<br/><br/>B.BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİ232<br/><br/>1)Karar Organları236<br/><br/>2)İlçe Belediyeleri Üzerinde Büyükşehir Belediyesinin<br/><br/>İdari Vesayet Yetkileri238<br/><br/>C.İL ÖZEL İDARELERİ238<br/><br/>D.KÖYLER243<br/><br/>II.AKADEMİK İDARELER244<br/><br/>A.YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI244<br/><br/>1)Yükseköğretim Kurulu (YÖK)244<br/><br/>2)Üniversiteler246<br/><br/>3)Vakıf Üniversiteleri249<br/><br/>B.BİLİMSEL VE TEKNİK İDARELER250<br/><br/>III.BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELER251<br/><br/>IV.ATİPİK ÖZERK İDARELER255<br/><br/>A.KAMUSAL NİTELİKLİ MESLEK ÖRGÜTLERİ<br/><br/>(KAMU KURUMU NİTELİĞİNDEKİ MESLEK KURULUŞLARI VE ÜST KURULUŞLARI)255<br/><br/>B.SPOR FEDERASYONLARI VE TÜRKİYE JOKEY<br/><br/>KULÜBÜ261<br/><br/>C.KAMU VAKIFLARI VE SANDIKLARI264<br/><br/>KISIM III<br/><br/>İDARENİN KAMUSAL İŞLEMLERİ<br/><br/>BÖLÜM I<br/><br/>İDARİ İŞLEMLER<br/><br/>I.İDARİ İŞLEMLERİN TEMEL ÖZELLİKLERİ267<br/><br/>A.İCRAİLİK268<br/><br/>B.İÇDÜZEN İŞLEMLERİ270<br/><br/>C.RE’SEN İCRA271<br/><br/>D.İDARİ EYLEM-İDARİ İŞLEM272<br/><br/>E.TEK YANLILIK-İKİ YANLILIK273<br/><br/>II.İDARİ İŞLEMLERİN YAPILMA USULÜ<br/><br/>(İDARİ PROSEDÜR)276<br/><br/>III.İDARİ İŞLEMLERİN TÜRLERİ279<br/><br/>A.TEK YANLI İDARİ İŞLEMLER279<br/><br/>1)Düzenleyici İşlemler279<br/><br/>2)İdarenin Düzenleme Yetkisi282<br/><br/>a)Asli düzenleme yetkisi283<br/><br/>b)Genel düzenleme yetkisi287<br/><br/>c)“Eksik Düzenleme” ve Danıştay’ın<br/><br/>“Eksik Düzenlemenin İptali” Tekniği290<br/><br/>3)İdari Düzenleme Türleri294<br/><br/>a)Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri294<br/><br/>i)Anayasada kanunla düzenlenmesi öngörülen konularda CBK ile de düzenleme yapılabilir mi?296<br/><br/>ii)CBK ile “Cumhurbaşkanı Kararı” ayırımı298<br/><br/>iii)CBK’ler normlar hiyerarşisi açısından<br/><br/>hangi konumdadır?299<br/><br/>iv)OHAL CBK’leri301<br/><br/>v)CBK yetkisi “tenzil-i rütbe” mi?302<br/><br/>vi)Anayasada CBK ile düzenleme yapılması<br/><br/>öngörülen konularda kanunla da düzenleme<br/><br/>yapılabilir mi? Anayasada spesifik olarak<br/><br/>CBK ile düzenleme yapılacağı belirtilen<br/><br/>konularda Cumhurbaşkanının yetkisi<br/><br/>“münhasır” mıdır? Yani bu konularda<br/><br/>Yasama’nın kanun yapmasına Anayasa engel<br/><br/>midir?302<br/><br/>vii)Yeni sistemde CBK’ler nasıl<br/><br/>değerlendirilmelidir?304<br/><br/>viii) Cumhurbaşkanının CBK çıkarma yetkisi<br/><br/>nasıl revize edilmeli?306<br/><br/>ix)Ekonomik ve sosyal haklar<br/><br/>CBK ile sınırlanabilir mi?306<br/><br/>b)Yönetmelikler306<br/><br/>i)Yönetmeliklerle diğer idari düzenlemeler<br/><br/>arasındaki normlar hiyerarşisi309<br/><br/>ii)Genel yönetmelikler-özel yönetmelikler ilişkisi313<br/><br/>iii)Yönetmeliklerin yayımı ve ilanı313<br/><br/>c)Diğer İdari Düzenlemeler ve Yönetmeliklerin<br/><br/>altındaki diğer idari düzenlemelerin<br/><br/>kendi aralarındaki normatif ilişki316<br/><br/>d)Tüzükler318<br/><br/>4)İdarenin Düzenleme Yetkisi: İçtihat Örnekleri319<br/><br/>5)Bireysel İdari İşlemler (İdari Kararlar)348<br/><br/>a)Şart işlem – Sübjektif işlem348<br/><br/>b)Basit işlem - Kolektif işlem - Karma işlem -<br/><br/>Zincir işlem349<br/><br/>c)Yararlandırıcı işlem – yükümlendirici işlem356<br/><br/>d)Sarih işlem – Zımni işlem356<br/><br/>e)Uygulanmakla etkisi tükenecek işlem –<br/><br/>Uygulanmakla etkisi tükenmeyecek işlem358<br/><br/>B.İDARİ SÖZLEŞMELER361<br/><br/>1)Niteliği ve Özellikleri361<br/><br/>2)İdari Sözleşmelerin Türleri367<br/><br/>a)Kamu hizmeti imtiyaz sözleşmesi368<br/><br/>b)İdari hizmet sözleşmeleri371<br/><br/>c)Kamu istikraz (borçlanma) sözleşmeleri375<br/><br/>IV.İDARİ İŞLEMLERDEKİ SAKATLIKLAR ve <br/><br/>HUKUKA UYGUNLUK KRİTERLERİ375<br/><br/>A.YETKİ UNSURU375<br/><br/>1)Yetki Unsurunun Görünümleri376<br/><br/>2)Yetki Devri- İmza Devri Ayrımı381<br/><br/>3)Yetki Paralelliği384<br/><br/>4)Vekâlet386<br/><br/>5)Yetki Unsuru Sakatlıkları389<br/><br/>a)Fonksiyon gaspı389<br/><br/>b)Yetki gaspı391<br/><br/>c)Yetki tecavüzü392<br/><br/>B.ŞEKİL UNSURU393<br/><br/>C.SEBEP UNSURU397<br/><br/>1)Maddi Sebep-Hukuki Sebep397<br/><br/>2)Sebebin Somut Olmaması398<br/><br/>3)Sebep Unsurunun Araştırılmasının Kapsam ve İçeriği398<br/><br/>4)İdarenin Takdir Yetkisi ve Sebep Unsuru ile İlişkisi399<br/><br/>a)Takdir yetkisi’nin denetiminde “dozaj” sorunu:<br/><br/>minimum denetim – maksimum denetim400<br/><br/>b)Takdir yetkisinin genel sınırları403<br/><br/>c)Takdir yetkisinin denetiminde içtihat örnekleri405<br/><br/>D.KONU UNSURU419<br/><br/>E.AMAÇ UNSURU421<br/><br/><br/><br/>V.İDARİ İŞLEMLERİN UNSURLARINDAKİ<br/><br/>HUKUKSAL SAKATLIKLARIN YAPTIRIMLARI422<br/><br/>A.YOKLUK422<br/><br/>1)Maddi Yokluk422<br/><br/>2)Yok Hükmünde Sayılma422<br/><br/>B.GEÇERSİZ KILINMA (GEÇERLİĞİNE SON VERME)423<br/><br/>VI.İDARİ İŞLEMLERİN SONA ERMESİ ve<br/><br/>“KAZANILMIŞ HAK” KAVRAMI424<br/><br/>A.İDARİ İŞLEMİN GERİ ALINMASI ve KALDIRMASI425<br/><br/>B.KAZANILMIŞ HAK (MÜKTESEP HAK)432<br/><br/>1)Kazanılmış Hakkın Şartları433<br/><br/>2)İmar ve Şehircilik Konularında Kazanılmış Hak438<br/><br/>3)Anayasa Mahkemesi Kararlarının Geçmişe<br/><br/>Yürümezliği ve Kazanılmış Haklar441<br/><br/>C.HAKLI BEKLENTİ442<br/><br/>BÖLÜM II<br/><br/>İDARİ YAPTIRIMLAR<br/><br/>I.İDARİ YAPTIRIMLARIN HUKUKSAL NİTELİĞİ ve<br/><br/>İDARİ TEDBİR-İDARİ CEZA AYIRIMI450<br/><br/>II.İDARİ CEZALARIN VAROLUŞ NEDENLERİ453<br/><br/>III.İDARİ CEZA-ADLİ CEZA AYIRIMINDA<br/><br/>ÖLÇÜT SORUNU453<br/><br/>IV.İDARİ CEZALARDA UYGULANACAK “ÇEKİRDEK”<br/><br/>CEZA HUKUKU GÜVENCELERİ454<br/><br/>V.ADLİ CEZALARIN İDARİ CEZALARA ETKİSİ455<br/><br/>VI.DİSİPLİN CEZALARI456<br/><br/>VII.KABAHATLER458<br/><br/>KISIM IV<br/><br/>İDARENİN FAALİYETLERİ: KAMU HİZMETLERİ<br/><br/>BÖLÜM I<br/><br/>KAMU HİZMETLERİNİN GENEL HUKUKSAL REJİMİ<br/><br/>I.KAMU HİZMETİ KAVRAMI VE TEORİK TEMELLERİ461<br/><br/>A.KAMU HİZMETİNİN TANIMI VE İÇERİĞİ SORUNU461<br/><br/>1)Bir Faaliyetin Kamu Hizmeti Olarak Öngörülüp Öngörülmemesine Kim Karar Vermelidir?463<br/><br/>a)Mutlakçı kamu hizmeti anlayışı463<br/><br/>b)Göreceli kamu hizmeti anlayışı464<br/><br/>c)Bir faaliyetin kamu hizmeti olarak kurulmasına<br/><br/>veya görülmesine niçin yasama organı<br/><br/>karar vermelidir?464<br/><br/>2)Kamu Hizmeti Kavramının Türk İdare Hukukundaki<br/><br/>Gelişim Süreci465<br/><br/>3)İdeolojik ve İktisadi Yaklaşımın Kamu Hizmetine Etkisi466<br/><br/>4)Kamu Hizmetlerini Özel Ticari Faaliyetlerden Ayıran<br/><br/>Ölçüt Nedir?467<br/><br/>5)Kamu Hizmetinin Tanımı469<br/><br/>B.KAMU HİZMETLERİNİN KURULMASI ve<br/><br/>KALDIRILMASI471<br/><br/>II.KAMU HİZMETLERİNİN TÜRLERİ473<br/><br/>A.HİZMETİN AMACINA GÖRE AYIRIM:<br/><br/>KORUYUCU KAMU HİZMETLERİ (KOLLUK) –<br/><br/>AKTİF (HİZMET SUNUCU) KAMU HİZMETLERİ473<br/><br/>B.HİZMETİN NİTELİĞİNE GÖRE AYIRIM:<br/><br/>İDARİ KAMU HİZMETLERİ – İKTİSADİ KAMU HİZMETLERİ474<br/><br/>1)İdari Kamu Hizmetleri474<br/><br/>2)İktisadi Kamu Hizmetleri474<br/><br/>3)Kamu Hizmetlerinin “İdari” Mi Yoksa “İktisadi”<br/><br/>Nitelikte Mi Olduğu Nasıl Anlaşılır?475<br/><br/>4)İdari ve İktisadi Kamu Hizmetlerinde Bedel ve<br/><br/>Fiyat Sorunu475<br/><br/>5)Sosyal Kamu Hizmeti480<br/><br/>6)Virtüel (Varsayımsal) Kamu Hizmeti481<br/><br/>C.COĞRAFİ ESASA GÖRE AYIRIM:<br/><br/>ULUSAL KAMU HİZMETLERİ – YEREL KAMU HİZMETLERİ481<br/><br/>1)Ulusal (Milli) Kamu Hizmetleri481<br/><br/>2)Yerel (Mahalli) Kamu Hizmetleri483<br/><br/>3)Ölçüt Sorunu483<br/><br/>D.REKABET YÖNÜNDEN AYIRIM:<br/><br/>TEKELLİ-REKABETÇİ486<br/><br/>E.İŞLETMECİSİNE GÖRE AYIRIM: İDARECE İŞLETİLEN-ÖZEL KİŞİLERCE İŞLETİLEN KAMU HİZMETLERİ488<br/><br/>F.HUKUKİ DAYANAĞINA GÖRE AYIRIM:<br/><br/>ANAYASAL-YASAL492<br/><br/>III.KAMU HİZMETİ İLKELERİ492<br/><br/>A.EŞİTLİK İLKESİ493<br/><br/>B.SÜREKLİLİK İLKESİ495<br/><br/>C.ADAPTASYON İLKESİ500<br/><br/>D.MECCANİLİK İLKESİ500<br/><br/>IV.KAMU HİZMETLERİNİN GÖRÜLÜŞ USULLERİ504<br/><br/>A.KAMU HİZMETLERİNİN GELENEKSEL<br/><br/>GÖRÜLÜŞ USULLERİ504<br/><br/>B.YENİ USULLER505<br/><br/>1)İmtiyaz Usulünün Dönüşümü505<br/><br/>2)Emanet Usulü508<br/><br/>3)Yetkilendirme Usulü509<br/><br/>a)Kanunla doğrudan yetkilendirme509<br/><br/>b)Ruhsat (İdari İzin) ile yetkilendirme509<br/><br/>c)Sözleşme ile yetkilendirme511<br/><br/>4)Evrensel Hizmet513<br/><br/>C.TAHKİM VE KAMU HİZMETİ514<br/><br/>D.ÖRNEK İÇTİHATLAR515<br/><br/>BÖLÜM II<br/><br/>KOLLUK<br/><br/>I.SPESİFİK KAMU HİZMETİ TÜRÜ OLARAK KOLLUK KAVRAMI ve TEORİK TEMELLERİ519<br/><br/>A.GENEL İDARİ KOLLUK522<br/><br/>B.ÖZEL İDARİ KOLLUK523<br/><br/>C.KOLLUK PERSONELİ525<br/><br/>D.KOLLUK YETKİLERİNİN ÇATIŞMASI526<br/><br/>E.KOLLUK USULLERİ526<br/><br/>II.KOLLUK YETKİLERİNİN GENİŞLEMESİ527<br/><br/>III.İDARİ KOLLUK ile TEMEL HAK ve<br/><br/>ÖZGÜRLÜKLER İLİŞKİSİ534<br/><br/>A.GENEL ANAYASAL SINIRLAR535<br/><br/>B.ÖZEL ANAYASAL SINIRLAR538<br/><br/>C.İDARİ SINIRLAR540<br/><br/>IV.ŞEHİRCİLİK KOLLUĞU ve İMAR541<br/><br/>BÖLÜM III<br/><br/>İDARENİN ÖZENDİRME, DESTEKLEME ve<br/><br/>SÜBVANSİYON FAALİYETLERİ: DEVLET YARDIMLARI<br/><br/>İDARENİN ÖZENDİRME, DESTEKLEME ve<br/><br/>SÜBVANSİYON FAALİYETLERİ: DEVLET YARDIMLARI557<br/><br/>KISIM V<br/><br/>İDARENİN MALİ SORUMLULUĞU<br/><br/>BÖLÜM I<br/><br/>HİZMET KUSURU<br/><br/>HİZMET KUSURU560<br/><br/>BÖLÜM II<br/><br/>İDARENİN KUSURSUZ SORUMLULUĞU<br/><br/>I.TEHLİKE (RİSK) İLKESİ UYARINCA KUSURSUZ SORUMLULUK564<br/><br/>II.KAMU KÜLFETLERİ KARŞISINDA EŞİTLİK İLKESİ UYARINCA KUSURSUZ SORUMLULUK564<br/><br/>III.SOSYAL RİSK İLKESİ UYARINCA KUSURSUZ SORUMLULUK565<br/><br/>BÖLÜM III<br/><br/>İDARENİN SORUMLULUĞUNU KALDIRAN veya<br/><br/>AZALTAN NEDENLER<br/><br/>İDARENİN SORUMLULUĞUNU KALDIRAN veya<br/><br/>AZALTAN NEDENLER566<br/><br/>KISIM VI<br/><br/>İDARENİN PERSONELİ<br/><br/>BÖLÜM I<br/><br/>MEMURLAR<br/><br/>I.GENEL HUKUKSAL REJİME TABİ OLANLAR576<br/><br/>A.MEMURİYETE GİRİŞ576<br/><br/>1)Kayırma (Yağma) Sistemi576<br/><br/>2)Liyakat Sistemi577<br/><br/>3)Kariyer (Tecrübe) İlkesi577<br/><br/>4)Memur Olmada Kanunun Aradığı Objektif Nitelikler579<br/><br/>B.MEMURLARIN KADRO ve SINIFLANDIRILMASI583<br/><br/>C.MEMURLARIN HAK ve YÜKÜMLÜLÜKLERİ585<br/><br/>1)Hakları585<br/><br/>2)Yükümlülükleri587<br/><br/>D.MEMURLARIN SORUŞTURULMASI ve<br/><br/>DİSİPLİN YAPTIRIMLARI588<br/><br/>1)Soruşturma İzni589<br/><br/>2)Adli Cezalar ile Disiplin Cezalarının Birbirlerine Etkisi589<br/><br/>3)Disiplin Cezaları591<br/><br/>a)Disiplin soruşturması prosedürü591<br/><br/>b)Görevden uzaklaştırma592<br/><br/>E.MEMURİYETİN SONA ERMESİ592<br/><br/>1)İstifa (Çekilme)592<br/><br/>2)Çekilmiş (Müstafi) Sayılma593<br/><br/>3)Memuriyetten İhraç593<br/><br/>4)Emeklilik594<br/><br/>5)Memuriyete Atamanın Geri Alınması veya Kaldırılması595<br/><br/>II.SPESİFİK HUKUKSAL REJİME TABİ OLAN MEMURLAR599<br/><br/>BÖLÜM II<br/><br/>SÖZLEŞMELİ PERSONEL<br/><br/>SÖZLEŞMELİ PERSONEL605<br/><br/>BÖLÜM III<br/><br/>KAPSAM DIŞI PERSONEL<br/><br/>KAPSAM DIŞI PERSONEL608<br/><br/>KISIM VII<br/><br/>İDARENİN MAL VE HİZMET EDİNME YÖNTEMLERİ İLE<br/><br/>KAMU MALLARI<br/><br/>BÖLÜM I<br/><br/>KAMU İHALELERİ<br/><br/>I.İHALENİN AŞAMALARI614<br/><br/>II.İHALELERE UYGULANACAK HUKUKSAL REJİM615<br/><br/>III.TEMEL İHALE İLKELERİ617<br/><br/>A.GENEL İHALE İLKELERİ617<br/><br/>1)Aleniyet (Açıklık, Şeffaflık, Saydamlık) İlkesi617<br/><br/>2)Adil Rekabet İlkesi618<br/><br/>3)Eşit Muamele İlkesi619<br/><br/>4)“Ketumluk” İlkesi620<br/><br/>B.4734 SAYILI KANUNDA ÖNGÖRÜLEN<br/><br/>İLAVE İLKELER620<br/><br/>IV.İHALE USULLERİ623<br/><br/>A.2886 SAYILI KANUNA GÖRE İHALE USULLERİ623<br/><br/>B.4734 SAYILI KANUNA GÖRE İHALE USULLERİ (m.18)624<br/><br/>V.4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN KAPSAM ve İSTİSNALARI625<br/><br/>VI.İHALELERDE İDARİ DENETİM626<br/><br/>VII.İHALELERDE YARGI DENETİMİ629<br/><br/>VIII.İHALELERDEN YASAKLAMA630<br/><br/>BÖLÜM II<br/><br/>KAMULAŞTIRMA<br/><br/>I.KAMULAŞTIRMANIN GENEL ESASLARI630<br/><br/>II.KAMULAŞTIRMANIN AŞAMALARI632<br/><br/>A.KAMU YARARI KARARININ ALINMASI AŞAMASI632<br/><br/>B.KAMULAŞTIRMA KARARI AŞAMASI633<br/><br/>C.SATIN ALMA YOLUNUN DENENMESİ AŞAMASI633<br/><br/>D.MAHKEMECE BEDEL TESPİTİ ve<br/><br/>TESCİL KARARI VERİLMESİ AŞAMASI633<br/><br/>III.ÖZEL KİŞİ LEHİNE KAMULAŞTIRMA634<br/><br/>IV.KISMİ KAMULAŞTIRMA634<br/><br/>V.MALİKİN GERİ ALMA HAKKI635<br/><br/>VI.KAMULAŞTIRMASIZ EL ATMA635<br/><br/>A.HUKUKA UYGUN KAMULAŞTIRMASIZ EL ATMA635<br/><br/>B.HUKUKA AYKIRI KAMULAŞTIRMASIZ EL ATMA636<br/><br/>BÖLÜM III<br/><br/>KAMU ALACAKLARININ TAHSİLİ (İDARİ CEBR-İ İCRA)<br/><br/>I.KAMU ALACAĞININ TAHSİLİ639<br/><br/>II.HACİZ640<br/><br/><br/><br/>BÖLÜM IV<br/><br/>KAMU MALLARI<br/><br/>I.KAMUNUN SERBEST VE ORTAK KULLANIMINA<br/><br/>AÇIK OLAN KAMU MALLARI641<br/><br/>A.SAHİPSİZ MALLAR (MEDENİ KANUN m.715/1,2)641<br/><br/>B.ORTA MALLARI642<br/><br/>II.KAMU HİZMETİNDE KULLANILAN KAMU MALLARI642<br/><br/>KISIM VIII<br/><br/>İDARENİN DENETLENMESİ VE İDARİ YARGI<br/><br/>BÖLÜM I<br/><br/>İDARENİN YARGI YOLUYLA DENETİMİ<br/><br/>I.İDARENİN DENETLENMESİ643<br/><br/>A.DENETİMİN GEREKLİLİĞİ643<br/><br/>B.İDAREYİ DENETLEME YOLLARI644<br/><br/>1)Siyasi Denetim644<br/><br/>2)Kamuoyu ve Basın–Medya Denetimi645<br/><br/>3)Hukuksal Denetim646<br/><br/>a)İdari denetim ve idarenin yargı dışı denetim yolları646<br/><br/>b)Yargısal denetim649<br/><br/>II.YARGISAL DENETİM SİSTEMLERİ649<br/><br/>A.YARGI BİRLİĞİ (COMMON LAW) SİSTEMİ649<br/><br/>B.İDARİ REJİM (AYRI İDARİ YARGI DÜZENİ)<br/><br/>SİSTEMİ650<br/><br/>1)İdari Rejimde Örgütlenme Modelleri650<br/><br/>2)Geniş Görevli-Dar Görevli İdari Yargı Modelleri651<br/><br/>C.TÜRKİYE’DEKİ DURUM VE DEĞERLENDİRME651<br/><br/>1)Tarihsel Süreç (Tanzimat, Meşrutiyet, Cumhuriyet Dönemleri)651<br/><br/>2)Yakın Tarihsel Gelişim652<br/><br/>III.YARGISAL DENETİMİN KAPSAMI VE SINIRLARI656<br/><br/>A.YERİNDELİK DENETİMİ YASAĞI656<br/><br/>B.YASAMA KISINTISI659<br/><br/>C.YARGI KISINTISI (HÜKÜMET TASARRUFLARI)660<br/><br/>BÖLÜM II<br/><br/>İDARİ YARGININ GÖREV ALANI<br/><br/>I.ANAYASAL DURUM665<br/><br/>II.İSTİSNALAR (İDARİ YARGI DIŞINDA BAŞKA YARGI MERCİLERİNCE DENETLENEN İDARİ FAALİYETLER)667<br/><br/>A.GENEL İSTİSNALAR667<br/><br/>1)İdarenin Özel Hukuk Faaliyetleri667<br/><br/>a)İdarenin özel hukuk sözleşmeleri667<br/><br/>b)KİT’lerin salt ticari faaliyetleri667<br/><br/>2)Kamu Görevlilerine Karşı Açılan Davalar667<br/><br/>3)Fiili Yol668<br/><br/>B.ANAYASAL veya YASAL İSTİSNALAR669<br/><br/>III.İDARİ YARGI İLE DİĞER YARGI KOLLARI ARASINDAKİ GÖREV VE HÜKÜM UYUŞMAZLIKLARI669<br/><br/>A.UYUŞMAZLIK MAHKEMESİ669<br/><br/>B.OLUMLU GÖREV UYUŞMAZLIĞI670<br/><br/>C.OLUMSUZ GÖREV UYUŞMAZLIĞI670<br/><br/>D.HÜKÜM UYUŞMAZLIĞI671<br/><br/>BÖLÜM III<br/><br/>İDARİ YARGI MERCİLERİ<br/><br/>I.DANIŞTAY671<br/><br/>A.GÖREVLERİ671<br/><br/>1)Danıştay’ın Yargısal Görevleri672<br/><br/>a)Temyiz Mercii olarak görevi672<br/><br/>b)İlk derece mahkemesi olarak görevi672<br/><br/>B.YAPISI674<br/><br/>II.BÖLGE İDARE MAHKEMELERİ676<br/><br/>III.İDARE ve VERGİ MAHKEMELERİ678<br/><br/>BÖLÜM IV<br/><br/>İDARİ DAVA TÜRLERİ<br/><br/>I.İPTAL DAVASI680<br/><br/>II.TAM YARGI DAVASI683<br/><br/><br/><br/>BÖLÜM V<br/><br/>İDARİ YARGILAMA USULÜ<br/><br/>I.İDARİ YARGILAMA USULÜNÜN TEMEL ÖZELLİKLERİ686<br/><br/>A.YAZILILIK VE DOSYA ÜZERİNDEN İNCELEME686<br/><br/>B.RE’SEN ARAŞTIRMA VE TALEPLE BAĞLI<br/><br/>OLMAMA İLKESİ687<br/><br/>C.DAVA AÇMA SÜRELERİNİN KISA ve<br/><br/>HAK DÜŞÜRÜCÜ NİTELİKTE OLMASI688<br/><br/>II.İLK İNCELEME688<br/><br/>A.DAVA AÇMA USULÜ: ÖN KOŞULLAR690<br/><br/>1)Görev ve Yetki690<br/><br/>2)İdari Merci Tecavüzü697<br/><br/>3)Dava Açma Ehliyeti698<br/><br/>4)İptal Davasında İşlemin Niteliği<br/><br/>(Kesin ve Yürütülebilir İşlem Şartı)708<br/><br/>5)Dava Açma Süresi710<br/><br/>a)Üst makama başvurunun (idari itiraz)<br/><br/>dava süresine etkisi712<br/><br/>b)İYUK m.10 ve m.11 arasındaki farklar713<br/><br/>c)Tam yargı davalarında süre717<br/><br/>d)Düzenleyici işlemlerde süre719<br/><br/>e)Sürelerin hesaplanması720<br/><br/>f)Davanın ilan veya tebliğden önce açılması721<br/><br/>g)Sürelerle ilgili emsal kararlar721<br/><br/>6)Husumet730<br/><br/>7)Dava Açmada Dilekçedeki Şekil Kurallarına Uygunluk<br/><br/>(3 ve 5. maddelere uygunluk)733<br/><br/>a)Dava dilekçesinin formatı733<br/><br/>b)Birlikte dava açma (İYUK m.5)734<br/><br/>B.İLK İNCELEMEDEKİ EKSİKLİKLERİN<br/><br/>YAPTIRIMLARI ve SONUÇLARI735<br/><br/>1)Dilekçenin Reddi735<br/><br/>2)Davanın Reddi736<br/><br/>3)Diğer Sonuçlar736<br/><br/>C.DAVANIN İHBARI VE DAVAYA KATILMA<br/><br/>(MÜDAHALE)736<br/><br/>D.DAVALAR ARASINDAKİ “BAĞLANTI” ve<br/><br/>DAVALARIN BİRLEŞTİRİLMESİ739<br/><br/>E.DAVANIN AÇILMA ŞEKLİ741<br/><br/>III.YÜRÜTMENİN DURDURULMASI743<br/><br/>A.NİTELİĞİ743<br/><br/>B.GEÇİCİ NİTELİKLİ (İDARENİN SAVUNMASI ALININCAYA KADAR) YÜRÜTMEYİ DURDURMA744<br/><br/>C.İTİRAZ SÜRECİ745<br/><br/>D.UYGULANMASI ve ETKİSİ745<br/><br/>IV.İLK İNCELEME SONRASI DAVA SÜRECİ748<br/><br/>A.İVEDİ YARGILAMA USULÜ –<br/><br/>NORMAL (OLAĞAN) YARGILAMA USULÜ748<br/><br/>B.DİLEKÇE TEATİLERİ ve REPLİK-DÜPLİK749<br/><br/>C.ARA KARARLARI750<br/><br/>D. DURUŞMA751<br/><br/>E.DELİLLER ve DELİL TESPİTİ751<br/><br/>1)Delil Tespiti752<br/><br/>2)Anayasa Mahkemesi Kararlarının İdari Davalara Etkisi753<br/><br/>F.DERDESTLİK756<br/><br/>G.DAVANIN KONUSUZ KALMASI757<br/><br/>H.DAVADAN FERAGAT ve KABUL759<br/><br/>I.ADLİ TATİLDE YARGILAMA760<br/><br/>İ.ÖZEL HUKUK YARGILAMA USULÜ İLE<br/><br/>ORTAK UYGULANAN KURALLAR760<br/><br/>J.DOSYANIN İŞLEMDEN KALDIRILMASI veya<br/><br/>DAVANIN AÇILMAMIŞ SAYILMASI KARARI761<br/><br/>K.DOSYANIN TEKEMMÜLÜ ve KARAR762<br/><br/>V.KANUN YOLLARI765<br/><br/>A.İSTİNAF765<br/><br/>B.TEMYİZ766<br/><br/>1)Temyize Açık Kararlar767<br/><br/>2)Temyizde Karar Verme Usulü769<br/><br/>3)Temyiz Denetiminin Niteliği ve Kapsamı772<br/><br/>4) Temyiz (ve İstinaf) Aşamasında Yürütmenin<br/><br/>Durdurulması773<br/><br/>5) Kanun Yararına Temyiz (İYUK m.51)774<br/><br/>C.YARGILAMANIN YENİLENMESİ774<br/><br/>BÖLÜM VI<br/><br/>İDARİ YARGI KARARLARININ SONUÇLARI ve<br/><br/>UYGULANMASI<br/><br/>I.İPTAL KARARLARININ UYGULANMASI775<br/><br/>II.TAM YARGI KARARLARININ UYGULANMASI778<br/><br/>III.İDARİ YARGIDA KESİN HÜKÜM779<br/><br/>BÖLÜM VII<br/><br/>İDARİ YARGI’DA REFORM<br/><br/>İDARİ YARGI’DA REFORM780<br/><br/>KAYNAKÇA781<br/><br/>KAVRAM DİZİNİ787 |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
İdare hukuku |
Source of heading or term |
etuturkob |
9 (RLIN) |
10433 |
Geographic subdivision |
Türkiye |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Library of Congress Classification |
Koha item type |
Book |