MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
03180nam a2200325 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-IsYBT |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20200303152218.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
t |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
191216s2018$$$$tu#a###$r12901###$$$$#129129tur u |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9786052149676 |
Qualifying information |
(kağıt kapak) |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Language of cataloging |
tur |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
|
041 ## - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
044 ## - COUNTRY OF PUBLISHING/PRODUCING ENTITY CODE |
ISO country code |
tu |
050 ## - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
HF5823 |
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN) |
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) |
HF5823 |
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) |
.D465 2018 |
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Demirel, Ayfer, |
Relator term |
yazar. |
245 ## - TITLE STATEMENT |
Title |
Televizyon animasyon reklamlarının Louis Althusser bağlamında eleştirel analizi/ |
Statement of responsibility, etc. |
Ayfer Demirel. |
250 ## - EDITION STATEMENT |
Edition statement |
1. Basım, Aralık 2018 |
264 ## - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Kızılay, Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
Nobel Akademik Yayıncılık, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2018. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
viii, 123 sayfa : |
Other physical details |
tablo, resim, fotoğraf ; |
Dimensions |
21 cm. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
metin |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
aracısız |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
cilt |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
|
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Arka kapak: İletişim çalışmaları iki temel yaklaşımdan oluşur. Bunlardan birincisi, ana akım; diğeri de eleştirel teoridir. Bu kitap, ikinci iletişim yaklaşımı olan eleştirel teori bağlamında, Batı Marksizminin en önemli eleştirel teorisyenlerinden biri olan Louis Althusser’in felsefesi doğrultusunda oluşmuştur. İdeoloji aktarımının en önemli aracı medya, eleştirel teori ekseninde yapısalcı Marksistler tarafından geliştirilir. Bu bağlamda kitap; televizyon reklamlarının kapitalist ideolojinin yayılması için etkili bir medium (araç), bir iletişim biçimi olarak nasıl kullanıldığının anlaşılması bakımından okuyuculara ışık tutacaktır. Eleştirel teorinin, ne olduğunun, neleri kapsadığının ve neden kullanıldığının anlaşılması bakımından önemli olan bu kitap; Karl Marx, Gramsci, Althusser, Frankfurt Okulu baş düşünürlerinden Max Horkheimer, Theodor W. Adorno, Herbert Marcuse, Walter Benjamin ile eleştirel teorisyenler üzerinde etkili olan Sigmund Freud ve Althusser’den etkilenen Stuart Hall’ın kuramlarını anlaşılır bir dille ifade etmesi açısından okuyucuya faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra; televizyon reklamlarında kullanılan yapım tekniği animasyonun, neden bu kadar öne çıktığını ve geçmişteki ilk animasyon örnekleri ile Emile Cohl’un animasyon filmlerine yer verilerek ideolojik yapıların nasıl normalleştirildiğini de ele almaktadır. Roland Barthes’ın; televizyon animasyon reklamlarının ürünü pazarlamak için oluşturduğu toplumsal pratiklerin ya da kapitalist ideolojik yapıların farklı şekillerde açığa çıkması bakımından aydınlatıcı nitelikte olan göstergebilimsel yöntemine de yer verilmiştir. Bu kitap; Althusser felsefesi bağlamında göstergebilimsel yöntem ekseninde; özellikle bilinçli olarak yapılan reklamlardaki kodlanmış kapitalist ideolojilerin fark edilebilmesi için, bireylerin, günümüz televizyon animasyon reklamlarına, ne anlattığı değil de aslında ne söylediği bakış açısıyla bakması gerektiğini okuyucuya gösteriyor. |
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Reklam. |
|
Topical term or geographic name entry element |
Advertising. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS |
Uniform Resource Identifier |
<a href="http://katalogtarama.medipol.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=005 0475">http://katalogtarama.medipol.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=005 0475</a> |
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN) |
a |
0050475 |