Televizyon animasyon reklamlarının Louis Althusser bağlamında eleştirel analizi/ (Record no. 200437845)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 03180nam a2200325 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-IsYBT
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20200303152218.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field t
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 191216s2018$$$$tu#a###$r12901###$$$$#129129tur u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9786052149676
Qualifying information (kağıt kapak)
040 ## - CATALOGING SOURCE
Language of cataloging tur
Description conventions rda
Transcribing agency
041 ## - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Türkçe
044 ## - COUNTRY OF PUBLISHING/PRODUCING ENTITY CODE
ISO country code tu
050 ## - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number HF5823
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN)
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) HF5823
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) .D465 2018
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Demirel, Ayfer,
Relator term yazar.
245 ## - TITLE STATEMENT
Title Televizyon animasyon reklamlarının Louis Althusser bağlamında eleştirel analizi/
Statement of responsibility, etc. Ayfer Demirel.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 1. Basım, Aralık 2018
264 ## - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Kızılay, Ankara :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer Nobel Akademik Yayıncılık,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2018.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent viii, 123 sayfa :
Other physical details tablo, resim, fotoğraf ;
Dimensions 21 cm.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term metin
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term aracısız
Media type code n
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term cilt
Carrier type code nc
Source rdacarrier
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Arka kapak: İletişim çalışmaları iki temel yaklaşımdan oluşur. Bunlardan birincisi, ana akım; diğeri de eleştirel teoridir. Bu kitap, ikinci iletişim yaklaşımı olan eleştirel teori bağlamında, Batı Marksizminin en önemli eleştirel teorisyenlerinden biri olan Louis Althusser’in felsefesi doğrultusunda oluşmuştur. İdeoloji aktarımının en önemli aracı medya, eleştirel teori ekseninde yapısalcı Marksistler tarafından geliştirilir. Bu bağlamda kitap; televizyon reklamlarının kapitalist ideolojinin yayılması için etkili bir medium (araç), bir iletişim biçimi olarak nasıl kullanıldığının anlaşılması bakımından okuyuculara ışık tutacaktır. Eleştirel teorinin, ne olduğunun, neleri kapsadığının ve neden kullanıldığının anlaşılması bakımından önemli olan bu kitap; Karl Marx, Gramsci, Althusser, Frankfurt Okulu baş düşünürlerinden Max Horkheimer, Theodor W. Adorno, Herbert Marcuse, Walter Benjamin ile eleştirel teorisyenler üzerinde etkili olan Sigmund Freud ve Althusser’den etkilenen Stuart Hall’ın kuramlarını anlaşılır bir dille ifade etmesi açısından okuyucuya faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra; televizyon reklamlarında kullanılan yapım tekniği animasyonun, neden bu kadar öne çıktığını ve geçmişteki ilk animasyon örnekleri ile Emile Cohl’un animasyon filmlerine yer verilerek ideolojik yapıların nasıl normalleştirildiğini de ele almaktadır. Roland Barthes’ın; televizyon animasyon reklamlarının ürünü pazarlamak için oluşturduğu toplumsal pratiklerin ya da kapitalist ideolojik yapıların farklı şekillerde açığa çıkması bakımından aydınlatıcı nitelikte olan göstergebilimsel yöntemine de yer verilmiştir. Bu kitap; Althusser felsefesi bağlamında göstergebilimsel yöntem ekseninde; özellikle bilinçli olarak yapılan reklamlardaki kodlanmış kapitalist ideolojilerin fark edilebilmesi için, bireylerin, günümüz televizyon animasyon reklamlarına, ne anlattığı değil de aslında ne söylediği bakış açısıyla bakması gerektiğini okuyucuya gösteriyor.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Reklam.
Topical term or geographic name entry element Advertising.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://katalogtarama.medipol.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=005 0475">http://katalogtarama.medipol.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=005 0475</a>
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN)
a 0050475
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Cost, normal purchase price Total Checkouts Date last seen Date shelved Koha item type
    Library of Congress Classification Yeni / New Ödünç Verilemez-Sağlanamadı / Not for loan-Could not be provided Genel Koleksiyon Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Siparişte / On order 03/03/2020 Satın Alma / Purchase 11.20   03/03/2020 03/03/2020 Book
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.