Avrupa Birliği eğitim politikasının öncelikleri : (Record no. 200439304)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04172nam a2200409 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 200436491
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-AnTOB
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20231208160740.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 171111s2019 tu ab e m 000 0 tur d
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (TR-AnTOB)200439304
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency TR-AnTOB
Language of cataloging eng
Description conventions rda
Transcribing agency TR-AnTOB
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Türkçe
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number TEZ BASKENT SBE ULU YL’07 SUN
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Suner, Derya
Relator term author
9 (RLIN) 129154
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Avrupa Birliği eğitim politikasının öncelikleri :
Remainder of title Kavramsal bir analiz /
Statement of responsibility, etc. Derya Suner ; thesis advisor Menderes Çınar.
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Ankara :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer BASKENT,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2007.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent iv, 78 pages ;
Dimensions 30 cm
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term unmediated
Media type code n
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Carrier type code nc
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Yüksek Lisans)--Başkent Üniversitesi Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı Şubat 2007.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Bu çalışmanın amacı, AB eğitim politikasının önceliklerini bazı analitikaraçlar yardımıyla tartışmaktır. Modern toplumlarda eğitimin ekonomik, toplumsalve siyasi-ideolojik olmak üzere üç temel işlevi olduğu ve bu işlevlerin ErnestGellner'in de işaret ettiği gibi milliyetçilik ideolojisiyle ilgili olduğu söylenebilir.Sanayi Devrimi sonucu toplumsal yapıdaki değişim, eğitimin işlevlerindekideğişikliğe de yansımıştır. Modern eğitim, modern toplumun ihtiyaçlarına cevapverir ve bu ihtiyaçlardan biri de ortak kimliktir. AB'de entegrasyon süreciniaçıklamak için yola çıkan neo-fonksiyonalist yaklaşım da eğitim politikalarını ABbütünleşmesinin bir türevi olarak görür. Bu bağlamda, çalışmada yapılan tartışma üçaşamadan oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde modern toplumlarda eğitiminişlevleri incelenecek ve AB'de eğitim politikasının bu işlevlerle anlaşılabilirliğitartışılacaktır. kinci aşamada AB'de eğitim alanında `politika oluşturma' ve `politikauygulama' düzeyleri arasındaki farklılıklardan ve eğitim politikasındakiönceliklerden bahsedilecektir. Tartışmanın son bölümünde ise, ulus-devlet düzeyindestandart bir eğitim politikası oluşturma ve uygulamanın ortak bir kimlik duygusunayol açacağı tezinden hareketle Gellner'ci ve neo-fonksiyonalist yaklaşımların ABdüzeyinde geçerli olup olmadığı tartışılacaktır.
Summary, etc. The aim of this thesis is to discuss the priorities of EU education policy withthe help of some analytic tools. These tools consist of three basic functions ofeducation, namely economic, social and political-ideological and nationalism theoryof Ernest Gellner. The changes of the social structure after the Industrial Revolutionare reflected in the changes of the functions of education. According to Gellner,whose theory is based on the concept of nationalism in the 19th century, education isthe functional result of modernity. In addition to this, the neo-functionalist approach,which attempts to explain the EU integration process, has similar functionality inorder to explain the education policy the Union makes. In this context, the discussionis composed of three stages. The first stage is related with whether the foreseeing ofGellner?s theory and neo-functionalist approach can be used to explain EU?seducation policy. The second stage is about the differences between `policy making?and `policy implementing? and the priorities of EU education policy. The last stageof discussion questions whether the approaches of Gellner and neo-functionalists,who claim making and implementing a standardized education policy functionallyresults in a feeling of common identity, is also valid on EU level.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term AB
Uncontrolled term Eğitim
Uncontrolled term İşlevselcilik
Uncontrolled term Kimlik
Uncontrolled term EU
Uncontrolled term Education
Uncontrolled term Functionalism
Uncontrolled term Identity
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Çınar, Menderes
Relator term advisor
9 (RLIN) 92466
710 ## - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element Başkent Üniversitesi.
Subordinate unit Avrupa Birliği ve Uluslararası ilişkiler Enstitüsü.
-- Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler Anabilim Dalı
9 (RLIN) 92812
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Other/Generic Classification Scheme
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Date shelved Koha item type
    Other/Generic Classification Scheme Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis Tezler Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection 03/02/2021 Bağış / Donation   TEZ BASKENT SBE ULU YL’07 SUN TZ01190 03/02/2021 1 24/02/2021 Thesis
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.