MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
04153nam a2200421 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
200436491 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20231219000935.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
171111s2020 tu ab e mmmm 000 0 tur d |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(TR-AnTOB)200439535 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-AnTOB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
TEZ TOBB SBE İŞL YL’20 LAL |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Lalelidağ, Ayşe Nur |
Relator term |
author |
9 (RLIN) |
129284 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Coğrafı̇ ı̇şaretlı̇ ürünlerde markalaşma ve pazarlama stratejı̇lerı̇ üzerı̇ne bı̇r çalışma / |
Statement of responsibility, etc. |
Ayşe Nur Lalelidağ ; thesis advisor Berna Tarı Kasnakoğlu. |
246 11 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
A study on branding and marketing strategies in geographically indicated products |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2020. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
xv, 142 pages : |
Other physical details |
illustrations ; |
Dimensions |
30 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2020. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Coğrafi İşaret kavramı, kendine has ayırt edici özellikleri sebebiyle belirli bir coğrafya ile özdeşleşen ürünleri tanımlamak için kullanılmaktadır. Ürünün bütünleştiği coğrafi bölgenin de katkısıyla ortaya çıkan ürün ayrıcalığının, coğrafi işaret tescili ile korunması ve tanıtılması, ticarette ve tüketici pazarında giderek önem kazanan bir konudur. Coğrafi işaret, ürünleri nitelendirmek ve tüketiciye tanıtmak için önemli ve etkin bir araçtır, tüketicilerin satın alma kararında rol almaktadır. Coğrafi işaret taşıyan ürünler tüketici pazarında farklı değerlendirilmekte ve kendisine benzer özelliklerdeki muadillerine göre pazarda daha güçlü konumdadır. Coğrafi işaretler kendilerini tüketici pazarında özel kılan ürünlerdir.Coğrafi işaretli ürünlerin tüketici tarafından bilinirliğinin artması ile bu ürünlerin kendi ayrıcalıklı pazarlarının yaratılması mümkündür. Bu doğrultuda coğrafi işaretli ürünlerde markalaşmanın sağlanmasını amaçlayan bu çalışmanın coğrafi işaretli ürünlerin pazarlamasında geliştirilecek yeni stratejilere yön vereceği düşünülmektedir. Coğrafi işaretli ürünlerin pazarlanmasında rol oynayan parametrelerin etkilerinin bilinmesi güçlü bir pazarlama stratejisi için önemli bir basamak olacaktır. |
|
Summary, etc. |
The concept of Geographical Indication is used to describe products that are identified with a particular geography due to its distinctive properties. Protecting and promoting the privilege of the product, which has arisen with the contribution of the geographical region in which the product is integrated, is an increasingly important issue in trade and consumer market. Geographical Indication is an important and effective tool for qualifying products and introducing them to the consumer, taking part in the purchasing decision of the consumers. Products with Geographical Indications are evaluated differently in the consumer market and they are stronger in the market compared to their equivalents. Geographical Indications are products that make them special in the consumer market. It is aimed to increase consumer awareness of geographically marked products and to create their own privileged markets. In this respect, it is thought that this study, which aims to provide branding, will lead to new strategies to be developed in the marketing of geographically marked products. Knowing the effects of the parameters that play a role in the marketing of geographically marked products will be an important step for an strong marketing strategy. |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
Coğrafi işaret |
|
Uncontrolled term |
Pazarlama stratejisi |
|
Uncontrolled term |
Markalaşma |
|
Uncontrolled term |
Tüketici tercihi |
|
Uncontrolled term |
Geographical Indication |
|
Uncontrolled term |
Marketing strategies |
|
Uncontrolled term |
Branding |
|
Uncontrolled term |
Consumer preference |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Kasnakoğlu, Berna Tarı |
Relator term |
advisor |
9 (RLIN) |
87058 |
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME |
Corporate name or jurisdiction name as entry element |
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. |
Subordinate unit |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
9 (RLIN) |
95247 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Thesis |
Source of classification or shelving scheme |
Other/Generic Classification Scheme |