MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
02930nam a2200337 i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20230801112825.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
220321s2022 tu a 00 0 tur d135tur u |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9786052124529 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
MALTEPEÜNV |
Language of cataloging |
tur |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
MALTEPEÜNV |
Modifying agency |
TR-AnTOB |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
044 ## - COUNTRY OF PUBLISHING/PRODUCING ENTITY CODE |
ISO country code |
tu |
050 1# - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
LA942 |
090 00 - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN) |
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) |
LA942 |
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) |
.Ö373t 2022 |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Özer, Mahmut |
Relator term |
author |
9 (RLIN) |
108767 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Türkiye’de eğitimin evrenselleşmesi / |
Statement of responsibility, etc. |
Mahmut Özer ; editör Tansel Mumcu. |
264 #3 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
İstanbul : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
Maltepe Üniversitesi Yayınları, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2022. |
|
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
©2022 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
135 pages : |
Other physical details |
illustrations ; |
Dimensions |
21 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
Includes bibliographical references. |
520 2# - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Türkiye’de eğitim sisteminin son yirmi yılda çok ciddi bir gelişme gösterdiğini ulusal ve uluslararası veriler ışığında açıkça görebiliyoruz. Bu kapsamda Türkiye, 2000’li yıllardan itibaren eğitime erişimi artırmak için ve toplumun tüm kesimlerinin eğitim hizmetlerinden yararlanabilmesi amacıyla büyük bir dönüşüm sürecine girmiştir. Bu dönüşümü gerçekleştirmek için Milli Eğitim Bakanlığı bütçesi ile birlikte eğitim yatırımları önemli ölçüde artırılmış, sosyal destek programları uygulanmış ve Türkiye geneline yayılmıştır. Tüm yatırımların ve çabaların sonucu olarak eğitimin kitleselleşmesi ve evrenselleşmesi sonrasında bu durumdan en fazla yararlananlar da toplumun sosyo-ekonomik olarak görece dezavantajlı kesimleri olmuştur. ekonomik olarak görece dezavantajlı kesimleri olmuştur. Bununla birlikte üniversiteye girişte katsayı uygulamasının ve başörtüsü yasağının sonlandırılması, seçmeli derslerin çeşitlendirilmesi başta olmak üzere eğitim sisteminde kapsayıcılığı artıran adımlar atılmıştır. Dolayısıyla, bu dönem evrenselleşmeyle birlikte eğitimin demokratikleşmesi bağlamında da oldukça önemli bir evredir. <br/><br/>Türkiye’de eğitim sistemi büyük çabalarla ve yatırımlarla güçlendirilmiş olmasına rağmen, yapılan bu iyileştirmelerin toplumdaki görünürlüğünün yeterli olmadığı ve yeterince bilinmediği açıktır. Bu nedenle bu kitapta eğitim sistemimizdeki son 20 yıldaki gelişmeleri ana hatlarıyla değerlendirmek istedim. Bunu yaparken amacım, bu iyileştirmelerin sonuçlarını nesnel bir şekilde ulusal ve ulus-lararası verilere dayalı olarak değerlendirmektir. Bu kitabın, okullar arası başarı farklarını azaltacak ve dolayısıyla eğitimde fırsat eşitliğini artıracak yeni eğitim politikalarının oluşturulabilmesine katkı sunmasını diliyorum. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Eğitim |
9 (RLIN) |
75189 |
|
Topical term or geographic name entry element |
Eğitim |
Geographic subdivision |
Türkiye |
9 (RLIN) |
19023 |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Mumcu, Tansel |
Relator term |
editor |
9 (RLIN) |
136153 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Library of Congress Classification |
Koha item type |
Book |