Mapping the interaction between research and education fields of sustainability in architecture: (Record no. 200452520)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 08098nam a2200421 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-AnTOB
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230908001006.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 171111s2021 xxu e mmmm 00| 0 eng d
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (TR-AnTOB)200452520
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency TR-AnTOB
Language of cataloging eng
Description conventions rda
Transcribing agency TR-AnTOB
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title İngilizce
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number TEZ TOBB FBE MİM YL’21 ÖZG
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Özgenç, Ömer
Relator term author
9 (RLIN) 141235
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Mapping the interaction between research and education fields of sustainability in architecture:
Remainder of title A retrospective timeline /
Statement of responsibility, etc. Ömer Özgenç; thesis advisor T.Nur Çağlar.
246 13 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Mimarlıkta sürdürülebilirliğin eğitim ve araştırma alanları arasındaki ilişkisinin haritalandırılması: Retrospektif bir zaman çizelgesi
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Ankara :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2021.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xxv, 147 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 29 cm
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term unmediated
Media type code n
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Carrier type code nc
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Yüksek Lisans Tezi)--TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Aralık 2021
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Araştırmacılar yeni bilgileri, geçmişte yapılmış araştırmaların sonuçları ışığında üretir ve sunarlar. Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri geliştikçe daha fazla araştırma sonucuna ulaşabilme imkânı ve gerekliliği muazzam bir şekilde arttı. Araştırma sayıları arttıkça, araştırma çıktılarının akademik literatür içerisinde oluşturdukları ilişkiler ağı genişlemekte ve karmaşık olmaktadır. Bu ağın içerdiği ilişkileri ve anlamları deşifre etmek gün geçtikçe daha zor hale gelmektedir. Bu çalışma, bibliyometrik veri kullanarak araştırma alanının içerisinde oluşan ilişkiler ağını göz önüne seren bir yöntem önerir. Bu yöntemle çağımızın veri güdümlü doğası sonucu sürekli büyüyen bibliyometrik veri, araştırmacının ele aldığı konu ve araştırma sorusuna yönelik olarak sadeleştirilir; bilgi görselleştirme araçlarından faydalanılarak var olan araştırma sonuçları arasındaki ilişki ağları şematik olarak gösterilir. Elde edilen veri ile retrospektif zaman çizelgesi oluşturulur ve tartışma zemini olarak kullanır. Bu tez, önerilen metodu sürdürülebilir mimarlık ve mimarlık eğitimiyle ilgili örnek bir konu üzerinde uygulayarak test eder. Sürdürülebilirlik kavramı, Birleşmiş Milletlerin 1987 Brundtland Komisyonu Raporunda tanıtılmasıyla birlikte olağanüstü önem kazanmıştır. Geçtiğimiz yıllar içinde, sürdürebilirlik üzerine yapılan araştırmalardaki kayda değer artışa paralel olarak, kavram bağlamsal olarak evrimleşmiş ve çok sayıda tanım elde etmiştir. Sürdürülebilirlik alanındaki ilerici akademik araştırmalar, mimarlığın eğitim ve uygulama alanlarını da etkilemiştir. Bu çalışma, bibliyometrik veri aracılığıyla mimarlık alanında, sürdürülebilirlik kavramının gelişimine ve mimarlık eğitimindeki yansımalarının tarihsel sürecine odaklanır. Böylelikle, bu çalışma mimarideki sürdürülebilirlik kavramının hem araştırma hem de eğitim alanlarını aydınlatır. Çalışma, bibliyometrik veri görselleştirme aracı olarak VOSviewer ve CiteSpace'i, ağ görselleştirme aracı olarak Gephi'i ve veri görselleştirmesi için Tableau aracını kullanır. Zaman çizelgesi, konu bağlamındaki önemli olayların yerleştirilmesine olanak tanır, araştırma alanındaki yönelimleri, örüntüleri ve döngü noktalarını sergiler, böylelikle, karşılaştırma ve nitel analiz için zemin sağlar. Bibliyometri analizi aynı zamanda öncü bilim insanlarını, etkili yayınları ve en ilgi çeken araştırma konularını gösterir. Sürdürülebilirlik paradigması, Birleşmiş Milletlerin Brundtland Komisyonu Raporunda (1987) tanıtılması itibarıyla olağanüstü önem kazanmıştır. Yolculuğu boyunca, bilimsel araştırmadaki kayda değer artışa paralel olarak, sürdürülebilirlik kavramı bağlamsal olarak evrimleşmiş ve çok sayıda tanım elde etmiştir. Nitekim, sürdürülebilirlik alanındaki ilerici akademik araştırma mimarlığın hem eğitim hem uygulama alanlarını etkilemiştir. Bu çalışma, bibliyometri verileri aracılığıyla sürdürülebilirlik araştırmasının mimarlık alanındaki gelişimine ve mimarlık eğitimindeki yansımalarına tarihsel bağlamda odaklanır. Böylelikle, çalışma mimarideki sürdürülebilirliğin hem eğitim hem de araştırma alanlarını aydınlatır. Bu amaçla, bibliyometri veri analizi görselleştirmesi, okuyucunun katılımını teşvik etmek amacıyla kullanılır. Çalışma, çeşitli bibliyometri verisi görselleştirme araçları (VOSviewer, CiteSpace), ağ görselleştirme aracı (Gephi) ve veri görselleştirme aracı (Tableau) kullanır. Zaman çizelgesi, konu bağlamındaki önemli olayları karşılaştırma için yerleştirerek araştırma alanındaki yönelimleri, örüntüleri ve döngü noktalarını sergiler. Bibliyometri analizi aynı zamanda öncü bilim insanlarını, etkili yayınları ve en ilgi çeken araştırma konularını gösterir.
Summary, etc. Research communities produce and disseminate knowledge that relies on previous research output. Yet, as information and communication technologies advance, the amount of research output awaiting researchers has become massive. These outputs have been creating a network among academic literature. Decoding the meanings and relationships of these networks has become increasingly difficult. This study proposes a retrospective methodology for creating a research field timeline that unfolds the network of the related field based on bibliometric data and uses this timeline as a basis for discussion in a pictorial form. The aim is to purify the huge amount of bibliometric data as a result of the data-driven and ever-growing nature of the contemporary era and to utilize information visualization to produce readily perceptible visuals. Subsequently, this study utilizes the proposed methodology on a case study related to sustainable architecture and architectural education. The sustainability paradigm has gained paramount significance since the introduction of the concept in the United Nations Brundtland Commission's Report (1987). Along its journey, the concept of sustainability has contextually evolved and gained numerous definitions parallel to the remarkable increase in scientific research. Thus, the progressive academic research on sustainability has impacted both the education and practice fields of architecture. This study focuses on the evolution of the research on sustainability in architecture and its reflections on architectural education through bibliometric data in a historical context. So, the study highlights both the research and education fields of sustainability in architecture. To this end, the visualization of the bibliometric data analyses was utilized to stimulate the readers' involvement. The study employs a variety of bibliometric data visualization software (VOSviewer, CiteSpace), network visualization software (Gephi), and data visualization software (Tableau). This study derives inputs from bibliometric analyses to create two multilayered timelines on the topics. The timelines illustrate the trends, patterns, and pivotal points of the related research fields by juxtaposing the milestone events. The bibliometric analysis also depicts the leading scholars, influential publications, and most intriguing research topics.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Architectural education
Uncontrolled term Sustainable architecture
Uncontrolled term Information visualization
Uncontrolled term Timeline, Bibliometrics
Uncontrolled term Mimarlık eğitimi
Uncontrolled term Sürdürülebilir mimarlık
Uncontrolled term Veri görselleştirmesi
Uncontrolled term Zaman çizelgesi
Uncontrolled term Bibliyometri
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Çağlar, T. Nur
9 (RLIN) 112485
Relator term advisor
710 ## - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Subordinate unit Fen Bilimleri Enstitüsü
9 (RLIN) 77078
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Other/Generic Classification Scheme
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Date shelved Koha item type
    Other/Generic Classification Scheme Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis Tezler Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection 16/03/2023 Bağış / Donation   TEZ TOBB FBE MİM YL’21 ÖZG TZ01511 16/03/2023 1 16/03/2023 Thesis
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.