MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
03769nam a2200469 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
200436491 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20231219000947.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(TR-AnTOB)200453323 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-AnTOB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
TEZ TOBB SBE HUK YL’23 ÖZD |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Özdil, Özge |
Relator term |
author |
9 (RLIN) |
142261 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Tüketici hukuku bakımından sosyal medyada örtülü reklam / |
Statement of responsibility, etc. |
Özge Özdil; thesis advisor Betül Özlük. |
246 11 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
Covered advertising in social media in terms of consumer law |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
xii, 140 pages : |
Other physical details |
illustrations ; |
Dimensions |
29 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2023. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Bu çalışmanın odak noktası, sosyal medyada yapılan örtülü reklamların ve bu reklamlar dolayısıyla sorumlu tutulabilecek kişilerin tespitidir. Bu tespit sonrası sosyal medyada yapılan örtülü reklamların önlenmesi için gerekli adımların atılması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda öncelikle örtülü reklamın ne olduğu en genel hâliyle incelenmiş ve daha sonra sosyal medya bakımından örtülü reklamların görünüş biçimleri ele alınmıştır. Örtülü reklamın hukuki niteliği ortaya konduktan sonra sorumluluk hukuku bakımından incelemeler yapılmış ve sorumlu tutulabilecek kişiler ile sorumluluğun kapsamı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler yapılırken öncelikle Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Türk Borçlar Kanunu olmak üzere mevcut ulusal ve uluslararası düzenlemeler incelenmiş, örtülü reklam kavramı, örtülü reklamın hukuki niteliği, sosyal medya, sosyal medyada örtülü reklam ve örtülü reklamın sorumluluk hukuku bakımından değerlendirilmesi konuları ele alınmıştır. |
|
Summary, etc. |
The focus of this study is the identification of covert advertisements on social media and the people who can be held responsible for these advertisements. After this determination, it is aimed to take necessary steps to prevent covert advertisements made on social media. In this context, first of all, covert advertising was examined in its most general form, and then the appearance forms of covert advertisements in terms of social media were discussed. After revealing the legal nature of covert advertising, investigations were made in terms of obligations law and the scope of responsibility and the persons who can be held responsible were evaluated. While making these evaluations, the existing national and international regulations, primarily TKHK and TBK, were examined, and the concept of covert advertisement, the legal nature of covert advertisement, social media, covert advertisement in social media and the evaluation of covert advertisement in terms of obligations law were discussed by making necessary researches on the internet in the light of technological developments. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Tezler, Akademik |
Source of heading or term |
etuturkob |
9 (RLIN) |
32546 |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
Örtülü reklam |
|
Uncontrolled term |
Sosyal medya |
|
Uncontrolled term |
Sosyal medyada örtülü reklam |
|
Uncontrolled term |
Sorumluluk |
|
Uncontrolled term |
Etkileyicilerin sorumluluğu |
|
Uncontrolled term |
Güven sorumluluğu |
|
Uncontrolled term |
Covert advertising |
|
Uncontrolled term |
Social media |
|
Uncontrolled term |
Responsibility of influencers |
|
Uncontrolled term |
Tort liability |
|
Uncontrolled term |
Trust responsibility |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Özlük, Betül |
Relator term |
advisor |
9 (RLIN) |
142262 |
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME |
Corporate name or jurisdiction name as entry element |
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. |
Subordinate unit |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
9 (RLIN) |
95247 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Thesis |
Source of classification or shelving scheme |
Other/Generic Classification Scheme |