Tüketici hukuku bakımından sosyal medyada örtülü reklam / (Record no. 200453323)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 03769nam a2200469 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 200436491
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-AnTOB
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20231219000947.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (TR-AnTOB)200453323
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency TR-AnTOB
Language of cataloging eng
Description conventions rda
Transcribing agency TR-AnTOB
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Türkçe
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number TEZ TOBB SBE HUK YL’23 ÖZD
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Özdil, Özge
Relator term author
9 (RLIN) 142261
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Tüketici hukuku bakımından sosyal medyada örtülü reklam /
Statement of responsibility, etc. Özge Özdil; thesis advisor Betül Özlük.
246 11 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Covered advertising in social media in terms of consumer law
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Ankara :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xii, 140 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 29 cm
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term unmediated
Media type code n
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Carrier type code nc
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2023.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Bu çalışmanın odak noktası, sosyal medyada yapılan örtülü reklamların ve bu reklamlar dolayısıyla sorumlu tutulabilecek kişilerin tespitidir. Bu tespit sonrası sosyal medyada yapılan örtülü reklamların önlenmesi için gerekli adımların atılması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda öncelikle örtülü reklamın ne olduğu en genel hâliyle incelenmiş ve daha sonra sosyal medya bakımından örtülü reklamların görünüş biçimleri ele alınmıştır. Örtülü reklamın hukuki niteliği ortaya konduktan sonra sorumluluk hukuku bakımından incelemeler yapılmış ve sorumlu tutulabilecek kişiler ile sorumluluğun kapsamı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler yapılırken öncelikle Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Türk Borçlar Kanunu olmak üzere mevcut ulusal ve uluslararası düzenlemeler incelenmiş, örtülü reklam kavramı, örtülü reklamın hukuki niteliği, sosyal medya, sosyal medyada örtülü reklam ve örtülü reklamın sorumluluk hukuku bakımından değerlendirilmesi konuları ele alınmıştır.
Summary, etc. The focus of this study is the identification of covert advertisements on social media and the people who can be held responsible for these advertisements. After this determination, it is aimed to take necessary steps to prevent covert advertisements made on social media. In this context, first of all, covert advertising was examined in its most general form, and then the appearance forms of covert advertisements in terms of social media were discussed. After revealing the legal nature of covert advertising, investigations were made in terms of obligations law and the scope of responsibility and the persons who can be held responsible were evaluated. While making these evaluations, the existing national and international regulations, primarily TKHK and TBK, were examined, and the concept of covert advertisement, the legal nature of covert advertisement, social media, covert advertisement in social media and the evaluation of covert advertisement in terms of obligations law were discussed by making necessary researches on the internet in the light of technological developments.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Tezler, Akademik
Source of heading or term etuturkob
9 (RLIN) 32546
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Örtülü reklam
Uncontrolled term Sosyal medya
Uncontrolled term Sosyal medyada örtülü reklam
Uncontrolled term Sorumluluk
Uncontrolled term Etkileyicilerin sorumluluğu
Uncontrolled term Güven sorumluluğu
Uncontrolled term Covert advertising
Uncontrolled term Social media
Uncontrolled term Responsibility of influencers
Uncontrolled term Tort liability
Uncontrolled term Trust responsibility
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Özlük, Betül
Relator term advisor
9 (RLIN) 142262
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Subordinate unit Sosyal Bilimler Enstitüsü
9 (RLIN) 95247
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Other/Generic Classification Scheme
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Date shelved Koha item type
    Other/Generic Classification Scheme Ödünç Verilebilir / Available Tezler Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection 15/06/2023 Bağış / Donation   TEZ TOBB SBE HUK YL’23 ÖZD TZ01534 15/06/2023 1 15/06/2023 Thesis
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.