Alışveriş yolculuklarında temas edilen kanalların kişiselleştirilmiş müşteri deneyimlerine etkisi / (Record no. 200458741)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05691nam a2200457 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 200436491
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-AnTOB
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20231219000951.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (TR-AnTOB)200458741
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency TR-AnTOB
Language of cataloging eng
Description conventions rda
Transcribing agency TR-AnTOB
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Türkçe
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number TEZ TOBB SBE TSR YL’23 ULU
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Ulusoy, Candan
Relator term author
9 (RLIN) 144160
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Alışveriş yolculuklarında temas edilen kanalların kişiselleştirilmiş müşteri deneyimlerine etkisi /
Statement of responsibility, etc. Candan Ulusoy; thesis advisor Ali Emre Berkman.
246 11 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of channels touched on shopping journeys on customized customer experiences
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Ankara :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xii, 111 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 29 cm
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term unmediated
Media type code n
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Carrier type code nc
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2023.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Teknolojinin hızla gelişimini sürdürmesi ile alışveriş deneyimleri gelenekselden dijitale evirilmiştir. Dijital kanalların çeşitlenmesi sonucunda dijital ve fiziksel kanalların bir arada kullanımıyla temas noktası sayısındaki artış müşterilere kendi satın alma yolculuklarını tasarlama imkanı sunmaktadır. Müşteri yolculuğu satın alma öncesi, satın alma ve satın alma sonrası aşamaları barındıran bir süreçtir. Günümüz müşterileri her aşamada kanallar arasında akıcı deneyimler yaşamayı tercih etmektedirler. Bu sebeple firmaların kullanılan kanalları, temas noktalarını genel anlamıyla müşteri yolculuklarını iyi analiz etmesi gerekmektedir. Bu araştırma ile müşterilerin gözünden alışveriş yolculuklarını nasıl tasarladıkları ve bu süreçte yaşadıkları deneyimler incelenerek birbirlerinden farklılaştıkları yönlerini analiz etmeyi hedeflemektedir. Araştırmada sıralı karma yöntem kullanılmış, veri toplama aracı olarak ilk bölümde iki aşamadan oluşan bir çevrim içi anket çalışmasından yararlanılmış, anket 385 katılımcıya uygulanmıştır. Anket sonucunda gönüllü olarak katılım sağlayacak 30 kişi belirlenerek yarı yapılandırılmış görüşmeler ve müşteri yolculuğu haritası kullanılarak bilgi toplanmıştır. Toplanan verilerin sonucunda elde edilen müşteri yolculukları sektörlere göre sınıflandırılarak temas noktası, kanal ve etkileyici faktörler ışığında karşılaştırılmışlardır. Katılımcıların büyük çoğunluğunun alışveriş yolculuklarında bütünleşik kanal anlayışının sunduğu imkanlara ihtiyaç duyduğu gözlenmiştir. Müşteri yolculukları fiziksel ve dijital bağlamlarda temas ettikleri kanallar, sosyal deneyimleri ve sağladıkları faydalara göre benzerlik göstermektedirler. İncelemeler sonucunda müşteri yolculuklarının birebir aynı olmadığı gözlemlenmiştir, kanal geçişleri, ulaşılan sonuç ürün, satın almaya etki eden faktörler ile her müşteri yolculuğunun özgün olduğu görülmektedir.
Summary, etc. As technology continues to evolve rapidly, shopping experiences have evolved from traditional to digital. As a result of the diversification of digital channels, the increase in the number of contact points with the use of digital and physical channels together offers customers the opportunity to design their purchasing journeys. The customer journey is a process that includes pre-purchase, purchase, and post-purchase stages. Today's customers prefer to have smooth experiences across channels at every stage. For this reason, companies need to analyze the channels used, contact points, and customer journeys in general terms. This research aims to analyze how they design their shopping journey from the eyes of customers and their experiences in this process and analyze the aspects in which they differ from each other. The sequential mixed method was used in the research, an online questionnaire consisting of two stages was used as a data collection tool in the first part, and the questionnaire was applied to 385 participants. As a result of the survey, 30 people who will participate voluntarily were determined and information was gathered using semi-structured interviews and a customer journey map. The customer journeys obtained because of the collected data were classified according to sectors and compared in the light of contact points, channels, and influencing factors. It was observed that most of the participants needed the opportunities offered by the integrated channel understanding in their shopping journeys. Customer journeys are similar in physical and digital contexts according to the channels they contact with, their social experiences, and the benefits they provide. As a result of the examinations, it has been observed that the customer journeys are not the same, it is seen that each customer journey is unique with the channel transitions, the resulting product, and the factors affecting the purchase.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Tezler, Akademik
Source of heading or term etuturkob
9 (RLIN) 32546
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Satın alma davranışı
Uncontrolled term Müşteri deneyimi
Uncontrolled term Fijital müşteri deneyimi
Uncontrolled term Müşteri yolculuğu
Uncontrolled term Kanal
Uncontrolled term Purchase behavior
Uncontrolled term Customer experience
Uncontrolled term Phygital customer experience
Uncontrolled term Customer journey
Uncontrolled term Channel
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Berkman, Ali Emre
Relator term advisor
9 (RLIN) 133079
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Subordinate unit Sosyal Bilimler Enstitüsü
9 (RLIN) 95247
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Other/Generic Classification Scheme
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Date shelved Koha item type
    Other/Generic Classification Scheme Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis Tezler Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection 30/10/2023 Bağış / Donation   TEZ TOBB SBE TSR YL’23 ULU TZ01601 30/10/2023 1 30/10/2023 Thesis
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.