MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
02887nam a22003857a 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
200460252 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20240522093530.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
240522b tu ||||| |||| 00| 0 tur d |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9786053181316 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-AnTOB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
041 ## - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
750.7 |
Item number |
ÖZS 2015 |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Özsoy, Vedat |
9 (RLIN) |
48466 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Görsel sanatlar eğitimi : |
Remainder of title |
resim-iş eğitiminin tarihsel ve düşünsel temelleri / |
Statement of responsibility, etc. |
Vedat Özsoy |
250 ## - EDITION STATEMENT |
Edition statement |
3. bs. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Ankara: |
Name of publisher, distributor, etc. |
Pegem Akademi, |
Date of publication, distribution, etc. |
2015. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
228 Pages. : |
Other physical details |
ill. ; |
Dimensions |
24 cm. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
İndeks içerir. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Çeşitli görsel sanat alanlarını oluşturan şekiller ve biçimler topluluğunun eğitim ve öğretimi aileden ve okul öncesinden başlar. Küçük bir çocuğun parmağıyla toprağa gelişigüzel çizdiği karalamalarla, kalem tutmayı öğrendikten sonraki doğaçlama olarak ortaya çıkardığı şekiller daha sonra anlamlı ifadelere dönüşür. Bu karalamalarda araştırmacıların henüz keşfedemedikleri çok değişik anlatımlar ortaya çıkar. İşte bu yaşlarda insanın görsel sanatlarla olan ilişkisi başlar. çocuğun okula başladığında alfabeyi öğrenmesi, onun harf şekillerini ve bunlar arasındaki düzenli ilişkiyi kavramasını sağlar. öğrendiği yazıyla ileride düşüncesini, görsel sanat şekilleri ve biçimleriyle de düşüncesinin zihinsel, ruhsal ve duygusal içeriklerini somutlaştıracaktır artık. Bu aşamada okullarda resim (iş) dersleri bu çabaların planlı ve programlı gerçekleştirilmesi için düzenlenir. Bugün resim ve resim-iş eğitimi olarak adlandırdığımız, aslında tüm görsel sanatları ve çeşitli tasarım alanlarını içeren eğitim ve öğretim alanının uzun bir geçmişi ve kuramsal temelleri vardır. Okullaşmada ve öğretmen yetiştirmede esas alan olarak artık dünyanın hemen her ülkesinde kabul görmüş olan görsel sanatlar eğitimi, bizde de bir geçmişe sahiptir. Bu eğitimin iki temel dayanağı olan 'görsel sanatlar ' ve 'eğitim 'in tarihten getirdiği bilgi ve deneyim birikimi, görsel sanatlar eğitiminde birleşmiş ve çok da yeni olmayan bir bilimsel alan (disiplin) olarak yıllardır çocukların sanat yoluyla eğitilmelerine katkıda bulunmuştur. |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
21. yy görsel sanatlar eğitimi |
|
Topical term or geographic name entry element |
21st century visual arts education |
|
Topical term or geographic name entry element |
Görsel sanat |
General subdivision |
eğitim |
|
Topical term or geographic name entry element |
Görsel sanat |
General subdivision |
eğitim tarihi |
|
Topical term or geographic name entry element |
Görsel sanatlar eğitimi |
General subdivision |
standartlar |
|
Topical term or geographic name entry element |
Visual art |
General subdivision |
date of training |
|
Topical term or geographic name entry element |
Visual art |
General subdivision |
education |
|
Topical term or geographic name entry element |
Visual arts education |
General subdivision |
standards |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Book |