MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
03794nam a2200457 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
200461000 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20240612113928.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(TR-AnTOB)200461000 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-AnTOB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 SEY |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Seyhan, Selin |
Relator term |
author |
9 (RLIN) |
145782 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Türkiye'deki z kuşağı tüketicilerin sürdürülebilir modaya yönelik algıları ve algılanan kaliteye ilişkin bir inceleme / |
Statement of responsibility, etc. |
Selin Seyhan ; thesis advisor Meltem Türe. |
246 11 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
Exploring perceptions of generation z connsumers in Turkey towards sustainable fashion and perceived quality |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
x, 116 pages : |
Other physical details |
illustrations ; |
Dimensions |
29 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki Z kuşağının sürdürülebilir moda hakkındaki algı ve tutumlar ile kalite değerlendirmelerini anlamaktır. Çalışmanın verileri farklı yaşlardaki Z kuşağı katılımcılarına yönelik yapılan mülakatlarla elde edilmiştir. Elde edilen veriler, nitel bir araştırma yöntemi olan Tematik Analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmadaki temel sorular, "Türkiye'deki Z kuşağı tüketiciler sürdürülebilir modaya yönelik algı ve görüşleri nedir?", "Türkiye'deki Z kuşağı tüketiciler sürdürülebilir modaya yönelik kaliteyi nasıl algılamaktadırlar?" ve "Türkiye'deki Z kuşağı tüketicilerin sürdürülebilir modaya yönelik algıladıkları riskler nelerdir?" sorularıdır. Nitel yöntemler kullanılarak yapılan bu keşfedici çalışmada Türkiye'deki Z kuşağı tüketicilerinin, çevre sorunlarına duyarlı oldukları ve sürdürülebilirlik kavramına değer verdikleri, bu nedenle sürdürülebilir modaya olumlu baktıkları ancak henüz tam olarak bu kavrama adapte olamadıkları sonucuna varılmıştır. |
|
Summary, etc. |
The purpose of this study is to understand the perceptions and attitudes of Generation Z in Turkey towards sustainable fashion, as well as their quality evaluations. The data for the study was obtained through interviews conducted with Generation Z participants of various ages. The collected data was analyzed using Thematic Analysis, a qualitative research method. The main questions in the study were "What are the perceptions and opinions of Generation Z consumers in Turkey regarding sustainable fashion?", "How do Generation Z consumers in Turkey perceive quality in sustainable fashion and how do they evaluate quality?", and "What are the perceived risks of Generation Z consumers in Turkey regarding sustainable fashion?" In this exploratory study conducted using qualitative methods, it is concluded that Generation Z consumers in Turkey are environmentally conscious and value the concept of sustainability, thus they have a positive view of sustainable fashion; however, they have not fully adapted to this concept yet. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Tezler, Akademik |
Source of heading or term |
etuturkob |
9 (RLIN) |
32546 |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
Sürdürülebilirlik |
|
Uncontrolled term |
Sürdürülebilir Moda |
|
Uncontrolled term |
Algılanan Kalite |
|
Uncontrolled term |
Tüketici Davranışı |
|
Uncontrolled term |
Z Kuşağı |
|
Uncontrolled term |
Sustainibility |
|
Uncontrolled term |
Sustainable Fashion |
|
Uncontrolled term |
Perceived Quality |
|
Uncontrolled term |
Consumer Behaviour |
|
Uncontrolled term |
Generation Z |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Türe, Meltem |
Relator term |
advisor |
9 (RLIN) |
144927 |
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME |
Corporate name or jurisdiction name as entry element |
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. |
Subordinate unit |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
9 (RLIN) |
95247 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Thesis |
Source of classification or shelving scheme |
Other/Generic Classification Scheme |