MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
03863nam a2200457 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
200462743 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20241011150429.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(TR-AnTOB)200462743 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-AnTOB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 ÖZK |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Özkan, Alara Deniz |
Relator term |
author |
9 (RLIN) |
147243 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Güvene dayalı mesleklerde markalaşma kriterleri / |
Statement of responsibility, etc. |
Alara Deniz Özkan ; thesis advisor Berna Tarı Kasnakoğlu. |
246 11 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
Branding criteria for credence based jobs |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
x, 159 pages : |
Other physical details |
illustrations ; |
Dimensions |
29 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2024. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Bu çalışma, güvene dayalı mesleklerde kişisel markalaşma kriterlerini araştırmayı amaçlamakta olup, özellikle doktorlar, üniversite profesörleri ve oto tamircilerine odaklanmaktadır. Araştırma, bu mesleklerde başarılı kişisel markalaşmaya katkıda bulunan önemli nitelikleri belirlemektedir. Karma yöntem yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada, temel nitelikleri belirlemek için 80 katılımcı ile ön anketler yapılmış, ardından bu niteliklerin önemini değerlendirmek için 303 kişiye detaylı anketler uygulanmıştır. Bulgular, doktorlar için işinde iyi, yenilikçi ve bakımlı olma gibi nitelikleri desteklerken üniversite profesörleri için işinde iyi, yenilikçi ve adaletli olma gibi niteliklerin önemli olduğunu göstermektedir. Oto tamircileri için ise işinde iyi, deneyimli ve titiz olma gibi nitelikler ön plana çıkmaktadır. Her meslek için elde edilen nitelikler ve bu niteliklere o meslek grubu spesifiğinde atfedilen değer farklıdır. Bu bulgular, güvene dayalı mesleklerde profesyonel itibar ve başarının artırılmasında belirli kişisel markalaşma niteliklerinin önemini vurgulamaktadır. |
|
Summary, etc. |
This study aims to investigate personal branding criteria in credence based professions, with a particular focus on doctors, university professors and auto mechanics. The research identifies important attributes that contribute to successful personal branding in these professions. Using a mixed methods approach, the study conducted preliminary surveys with 80 respondents to identify key attributes, followed by detailed surveys with 303 respondents to assess the importance of these attributes. The findings show that while doctors favour qualities such as being good at their job, innovative and well-groomed, university professors favour qualities such as being good at their job, innovative and fair. For auto mechanics, qualities such as being good at their job, experienced and meticulous come to the fore. The qualifications obtained for each occupation and the value attributed to these qualifications in the specific occupational group are different. These findings emphasise the importance of certain personal branding attributes in enhancing professional reputation and success in credence based professions. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Tezler, Akademik |
Source of heading or term |
etuturkob |
9 (RLIN) |
32546 |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
Kişisel markalaşma |
|
Uncontrolled term |
Güvene dayalı meslekler |
|
Uncontrolled term |
Doktorlar |
|
Uncontrolled term |
Üniversite profesörleri |
|
Uncontrolled term |
Oto tamircileri |
|
Uncontrolled term |
Personel branding |
|
Uncontrolled term |
Credence based services |
|
Uncontrolled term |
Doctors |
|
Uncontrolled term |
University professors |
|
Uncontrolled term |
Auto mechanics |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Kasnakoğlu, Berna Tarı |
Relator term |
advisor |
9 (RLIN) |
87058 |
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME |
Corporate name or jurisdiction name as entry element |
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. |
Subordinate unit |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
9 (RLIN) |
95247 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Thesis |
Source of classification or shelving scheme |
Other/Generic Classification Scheme |