İlişki pazarlaması boyutlarının hızlı tüketim ürünlerine uygulanması / (Record no. 200464026)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04315nam a2200481 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 200464026
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-AnTOB
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250228110908.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (TR-AnTOB)200464026
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency TR-AnTOB
Language of cataloging eng
Description conventions rda
Transcribing agency TR-AnTOB
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Türkçe
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 DEM
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Demirel, Doğa
Relator term author
9 (RLIN) 148261
245 10 - TITLE STATEMENT
Title İlişki pazarlaması boyutlarının hızlı tüketim ürünlerine uygulanması /
Statement of responsibility, etc. Doğa Demirel ; thesis advisor Meltem Türe.
246 11 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The application of relationsip marketing dimensions to fast moving consumer goods (FMCG)
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Ankara :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent x, 127 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 29 cm
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term unmediated
Media type code n
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Carrier type code nc
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2024.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Bu çalışmanın amacı, ilişki pazarlaması boyutlarından olan güven, bağlılık, iletişim ve empatinin hızlı tüketim ürünlerine uygulanabilirliğini incelemektir. Araştırma, 25-40 yaşları arasında, İstanbul, Ankara ve İzmir'de yaşayan katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla veri toplama yöntemine dayanmaktadır. Elde edilen veriler, nitel bir araştırma yöntemi olan tematik analiz ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın temel araştırma soruları, "İlişki pazarlaması boyutları hızlı tüketim ürünlerine nasıl uygulanabilir?" ve "Türkiye'deki tüketiciler, ilişki pazarlaması boyutlarını hızlı tüketim ürünlerinde nasıl algılamaktadır?" şeklinde belirlenmiştir. Araştırma bulguları, ilişki pazarlamasının güven, bağlılık, iletişim ve empati boyutlarının yalnızca belirli bir sektör ya da ürün türüne bağlı kalmaksızın uygulanabileceğini göstermektedir. Bu boyutların, marka değerleri, ürün kalitesi, ürün ambalajı, içerik, müşteri hizmetleri ve medya kanalları (özellikle televizyon ve sosyal medya) gibi çeşitli unsurlar aracılığıyla hızlı tüketim ürünlerine entegre edilebileceği ortaya konmuştur. Bu bulgular, ilişki pazarlamasının çok boyutlu bir strateji olarak, tüketici etkileşiminde ve marka algısında önemli bir rol oynadığını ve farklı pazarlama kanallarında uygulanabilirliğini vurgulamaktadır.
Summary, etc. This study investigates the applicability of the relationship marketing dimensions of trust, commitment, communication, and empathy to fast-moving consumer goods (FMCG). The research is based on data collected through semi-structured interviews with participants aged 25-40, residing in Istanbul, Ankara, and Izmir. The data obtained were analyzed using thematic analysis, a qualitative research method. The primary research questions of the study are: "How can the dimensions of relationship marketing be applied to fast-moving consumer goods?" and "How do consumers in Turkey perceive the dimensions of relationship marketing about fast-moving consumer goods?" The research findings indicate that the dimensions of relationship marketing—trust, commitment, communication, and empathy—can be applied across various sectors and product types. In the context of fast-moving consumer goods (FMCG), these dimensions can be integrated through elements such as brand values, product quality, packaging, content, customer service, and various media channels. The findings highlight that relationship marketing, as a multifaceted strategy, significantly influences consumer interactions and brand perception, and is applicable across different marketing channels.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Tezler, Akademik
Source of heading or term etuturkob
9 (RLIN) 32546
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Güven
Uncontrolled term Bağlılık
Uncontrolled term İletişim
Uncontrolled term Empati
Uncontrolled term Hzlı tüketim
Uncontrolled term Tüketici
Uncontrolled term Trust
Uncontrolled term Commitment
Uncontrolled term Communication
Uncontrolled term Empathy
Uncontrolled term Fast-moving consumer goods
Uncontrolled term Consumer
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Türe, Meltem
Relator term advisor
9 (RLIN) 144927
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Subordinate unit Sosyal Bilimler Enstitüsü
9 (RLIN) 95247
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Other/Generic Classification Scheme
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Date shelved Koha item type
    Other/Generic Classification Scheme Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis Tezler Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection 28/02/2025 Bağış / Donation   TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 DEM TZ01775 28/02/2025 28/02/2025 Thesis
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.