MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
04315nam a2200481 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
200464026 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20250228110908.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(TR-AnTOB)200464026 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-AnTOB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 DEM |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Demirel, Doğa |
Relator term |
author |
9 (RLIN) |
148261 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
İlişki pazarlaması boyutlarının hızlı tüketim ürünlerine uygulanması / |
Statement of responsibility, etc. |
Doğa Demirel ; thesis advisor Meltem Türe. |
246 11 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
The application of relationsip marketing dimensions to fast moving consumer goods (FMCG) |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
x, 127 pages : |
Other physical details |
illustrations ; |
Dimensions |
29 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2024. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Bu çalışmanın amacı, ilişki pazarlaması boyutlarından olan güven, bağlılık, iletişim ve empatinin hızlı tüketim ürünlerine uygulanabilirliğini incelemektir. Araştırma, 25-40 yaşları arasında, İstanbul, Ankara ve İzmir'de yaşayan katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla veri toplama yöntemine dayanmaktadır. Elde edilen veriler, nitel bir araştırma yöntemi olan tematik analiz ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın temel araştırma soruları, "İlişki pazarlaması boyutları hızlı tüketim ürünlerine nasıl uygulanabilir?" ve "Türkiye'deki tüketiciler, ilişki pazarlaması boyutlarını hızlı tüketim ürünlerinde nasıl algılamaktadır?" şeklinde belirlenmiştir. Araştırma bulguları, ilişki pazarlamasının güven, bağlılık, iletişim ve empati boyutlarının yalnızca belirli bir sektör ya da ürün türüne bağlı kalmaksızın uygulanabileceğini göstermektedir. Bu boyutların, marka değerleri, ürün kalitesi, ürün ambalajı, içerik, müşteri hizmetleri ve medya kanalları (özellikle televizyon ve sosyal medya) gibi çeşitli unsurlar aracılığıyla hızlı tüketim ürünlerine entegre edilebileceği ortaya konmuştur. Bu bulgular, ilişki pazarlamasının çok boyutlu bir strateji olarak, tüketici etkileşiminde ve marka algısında önemli bir rol oynadığını ve farklı pazarlama kanallarında uygulanabilirliğini vurgulamaktadır. |
|
Summary, etc. |
This study investigates the applicability of the relationship marketing dimensions of trust, commitment, communication, and empathy to fast-moving consumer goods (FMCG). The research is based on data collected through semi-structured interviews with participants aged 25-40, residing in Istanbul, Ankara, and Izmir. The data obtained were analyzed using thematic analysis, a qualitative research method. The primary research questions of the study are: "How can the dimensions of relationship marketing be applied to fast-moving consumer goods?" and "How do consumers in Turkey perceive the dimensions of relationship marketing about fast-moving consumer goods?" The research findings indicate that the dimensions of relationship marketing—trust, commitment, communication, and empathy—can be applied across various sectors and product types. In the context of fast-moving consumer goods (FMCG), these dimensions can be integrated through elements such as brand values, product quality, packaging, content, customer service, and various media channels. The findings highlight that relationship marketing, as a multifaceted strategy, significantly influences consumer interactions and brand perception, and is applicable across different marketing channels. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Tezler, Akademik |
Source of heading or term |
etuturkob |
9 (RLIN) |
32546 |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
Güven |
|
Uncontrolled term |
Bağlılık |
|
Uncontrolled term |
İletişim |
|
Uncontrolled term |
Empati |
|
Uncontrolled term |
Hzlı tüketim |
|
Uncontrolled term |
Tüketici |
|
Uncontrolled term |
Trust |
|
Uncontrolled term |
Commitment |
|
Uncontrolled term |
Communication |
|
Uncontrolled term |
Empathy |
|
Uncontrolled term |
Fast-moving consumer goods |
|
Uncontrolled term |
Consumer |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Türe, Meltem |
Relator term |
advisor |
9 (RLIN) |
144927 |
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME |
Corporate name or jurisdiction name as entry element |
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. |
Subordinate unit |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
9 (RLIN) |
95247 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Thesis |
Source of classification or shelving scheme |
Other/Generic Classification Scheme |