Gotik : Aşırılık, dehşet, kötülük ve yıkımın dört yüz yılı / Richard Davenport-Hines.
By: Davenport-Hines, R. P. T., (Richard Peter Treadwell) [author]
Material type: ArticleLanguage: Türkçe Original language: English Ankara : Dost kitabevi, 2005Edition: 1. BaskıDescription: 462 pages : illustrations ; 21 cmContent type: text Media type: unmediated Carrier type: volumeISBN: 9752982034Uniform titles: Gothic : four hundred years of excess, horror, evil, and ruin Subject(s): Arts, Modern | Sanatlar, Modern | Gotik uyanış (Sanat) | Gothic revival (Art)LOC classification: NX449.7.G68 | D38 2005Online resources: Publisher web page Summary: Aşırılık, Dehşet, Kötülük ve Yıkımın Dört Yüz Yılı- Bu canlı ve kışkırtıcı kitapta, Richard Davenport-Hines,on yedinci yüzyıldan günümüze dek gotiğin tarihinin izlerini sürüyor. Gotiğin Vezüv’ün 1631’de püskürmesiyle doğduğu söylenebilir. Bu öyle güçlü bir doğa olayıydı ki yeni bir kır manzarası yaratmış ve Salvator Rosa’nın ıssız ve vahşi sahnelerine esin kaynağı oluşturmuştu. Uçurumları, harabe kaleleri, karanlık mağaraları ve çarpık ağaçlarıyla Rosa’nın resimleri bu tarzın ilk görsel ve yaratıcı çerçevesini oluşturdu. Rosa’nın etkisiyle William Kent, İngiltere’deki Kensington Sarayı arazisine diktiği kuru ağaçlarla ilk gotik bahçeyi yarattı. Kaleler ve kale tarzında inşa edilen kır evleri, gotik imgelemin gerçek yaşamda, resimlerde ve gotik öykülerde ortaya çıkan diğer unsurlarını oluşturur. Bu yerler genellikle korku ve endişe mekanlarıdır ve cinayet, cinsel yozlaşma, aykırılık, delilik, çöküş ve yıkım hikayelerinden esinlendiği kadar bu edebiyatı esinlemiştir de. Resim, mimari, bahçecilik, edebiyat, fotoğraf, sinema, müzik, giysi tasarımı; hangi biçimde üretilmiş olursa olsun, gotik, abartı ve aşırılık demektir. Edebi alıntılar ve anekdotlarla bezenmiş bu ifşa edici tarih, ele aldığı türler ve dönemler (Lord Byron, Francisco Goya, Edgar Allen Poe, Jackson Pollock, David Lynch ve The Cure) boyunca gezinirken, “arzuları, barbarlığı, kaprisi, adi terörü, ve bayağı yaşamı çarpıtması ve cezalandırması” ile hala süren şaşkınlığımızı irdeliyor.Item type | Current location | Home library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Book | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon / Main Collection | Merkez Kütüphane | Genel Koleksiyon | NX449.7.G68 D38 2005 (Browse shelf) | Available | 0055705 |
Browsing Merkez Kütüphane Shelves , Shelving location: Genel Koleksiyon / Main Collection , Collection code: Genel Koleksiyon Close shelf browser
No cover image available | No cover image available | |||||||
NX440 .S5 2001 The invention of art : a cultural history / | NX440.S5520 2004 SHIs Sanatın icadı : bir kültür tarihi / | NX449.5 .M85 1972 Modern sanat / | NX449.7.G68 D38 2005 Gotik : | NX456 .S94 1995 Sanat ve tabular, 2.Uluslararası Sempozyum Bildirileri, Ankara, 4-6 Mayıs 1995 = Art and taboos, Proceedings of the 2nd International Symposium, Ankara, May 4-6, 1995 / | NX456.5.E9 B45 1999 Expressionism / | NX456.5.E9 R5319 1991 Ekspresyonizm sanat ansiklopedisi / |
Aşırılık, Dehşet, Kötülük ve Yıkımın Dört Yüz Yılı- Bu canlı ve kışkırtıcı kitapta, Richard Davenport-Hines,on yedinci yüzyıldan günümüze dek gotiğin tarihinin izlerini sürüyor. Gotiğin Vezüv’ün 1631’de püskürmesiyle doğduğu söylenebilir. Bu öyle güçlü bir doğa olayıydı ki yeni bir kır manzarası yaratmış ve Salvator Rosa’nın ıssız ve vahşi sahnelerine esin kaynağı oluşturmuştu. Uçurumları, harabe kaleleri, karanlık mağaraları ve çarpık ağaçlarıyla Rosa’nın resimleri bu tarzın ilk görsel ve yaratıcı çerçevesini oluşturdu. Rosa’nın etkisiyle William Kent, İngiltere’deki Kensington Sarayı arazisine diktiği kuru ağaçlarla ilk gotik bahçeyi yarattı. Kaleler ve kale tarzında inşa edilen kır evleri, gotik imgelemin gerçek yaşamda, resimlerde ve gotik öykülerde ortaya çıkan diğer unsurlarını oluşturur. Bu yerler genellikle korku ve endişe mekanlarıdır ve cinayet, cinsel yozlaşma, aykırılık, delilik, çöküş ve yıkım hikayelerinden esinlendiği kadar bu edebiyatı esinlemiştir de. Resim, mimari, bahçecilik, edebiyat, fotoğraf, sinema, müzik, giysi tasarımı; hangi biçimde üretilmiş olursa olsun, gotik, abartı ve aşırılık demektir. Edebi alıntılar ve anekdotlarla bezenmiş bu ifşa edici tarih, ele aldığı türler ve dönemler (Lord Byron, Francisco Goya, Edgar Allen Poe, Jackson Pollock, David Lynch ve The Cure) boyunca gezinirken, “arzuları, barbarlığı, kaprisi, adi terörü, ve bayağı yaşamı çarpıtması ve cezalandırması” ile hala süren şaşkınlığımızı irdeliyor.
There are no comments for this item.