Normal view MARC view ISBD view

Ölçme ve değerlendirme : performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme / Ömer Kutlu, C. Deha Doğan, İsmail Karakaya.

By: Kutlu, Ömer [author].
Contributor(s): Doğan, Celal Deha, 1979- [author] | Karakaya, İsmail, 1979- [author].
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Ankara : Pegem Akademi, 2017Description: 212 pages : illustrations ; 23 cm.Content type: text Media type: unmediated Carrier type: volumeISBN: 9786053647003.Subject(s): Eğitim testleri ve ölçümleriSummary: \ Öğrenci başarısı hakkında doğru belirlemeler yapmak eğitim-öğretim sürecinde çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin temel bilgilere sahip olmaları önem taşımaktadır. ülkemizde ağırlıklı olarak klasik değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin uygulamaları içeren kitaplar yayımlanmış ve öğretmenlerimizin bu konuda bilgilenmesine katkı sağlanmıştır. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz. Bu kitap, dünyada ve Türk okullarında yaygınlaşmaya başlayan performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme uygulamalarına ilişkin öğretmen ve öğretmen adaylarının donanımlarına katkı sağlamak amacını taşımaktadır. Okuyucular bu kitap da 'üst düzey zihinsel süreçlere ilişkin belirlemeleri nasıl yapabilirim? Performans görevi nedir, nasıl hazırlanır, nasıl puanlanır? Performans görevini sınıfımda uygularken nelere dikkat etmeliyim? Dereceli puanlama anahtarı nasıl hazırlanır? Hangi tür dereceli puanlama anahtarını ne zaman kullanmalıyım? Portfolyo nedir? Portfolyoları nasıl etkin kullanabilirim? Portfolyo uygulamasını yaparken karşılaşacağım sorunları nasıl aşabilirim? öz akran ve grup değerlendirme nedir? Nasıl uygulanır? gibi sorulara yanıt bulacaklardır. Kitabın öğretmenlerimize ve okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarına katkı getirmesi en büyük dileğimizdir.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
No physical items for this record

\ Öğrenci başarısı hakkında doğru belirlemeler yapmak eğitim-öğretim sürecinde çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin temel bilgilere sahip olmaları önem taşımaktadır. ülkemizde ağırlıklı olarak klasik değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin uygulamaları içeren kitaplar yayımlanmış ve öğretmenlerimizin bu konuda bilgilenmesine katkı sağlanmıştır. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz. Bu kitap, dünyada ve Türk okullarında yaygınlaşmaya başlayan performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme uygulamalarına ilişkin öğretmen ve öğretmen adaylarının donanımlarına katkı sağlamak amacını taşımaktadır. Okuyucular bu kitap da 'üst düzey zihinsel süreçlere ilişkin belirlemeleri nasıl yapabilirim? Performans görevi nedir, nasıl hazırlanır, nasıl puanlanır? Performans görevini sınıfımda uygularken nelere dikkat etmeliyim? Dereceli puanlama anahtarı nasıl hazırlanır? Hangi tür dereceli puanlama anahtarını ne zaman kullanmalıyım? Portfolyo nedir? Portfolyoları nasıl etkin kullanabilirim? Portfolyo uygulamasını yaparken karşılaşacağım sorunları nasıl aşabilirim? öz akran ve grup değerlendirme nedir? Nasıl uygulanır? gibi sorulara yanıt bulacaklardır. Kitabın öğretmenlerimize ve okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarına katkı getirmesi en büyük dileğimizdir.

This software was implemented, installed by Devinim Software Training Consulting .