Kozmetik mağazaları yerleşim planında, makyaj uygulama alanı konumunun, kullanıcıların tercihleri üzerindeki etkisi / Rabia Beyza Göçer ; thesis advisor Aydın Öztoprak.

By: Göçer, Rabia Beyza [author]
Contributor(s): Öztoprak, Aydın [advisor] | TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü
Material type: TextTextLanguage: Türkçe Publisher: Ankara : TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2019Description: xiv, 108 pages ; illustrations ; 30 cmContent type: text Media type: unmediated Carrier type: volumeOther title: Study of the effect of the position of make-up application space on the preferences of users in the cosmetic shopping plan [Parallel title]Subject(s): Tezler, Akademik | Yerleşim Plan Tipleri | Deneyim Tasarımı | Kozmetik Mağaza İç Mekân Tasarımı | Layout Types | Experience Design | Cosmetic Stores Interior DesignOnline resources: Ulusal Tez Merkezi Dissertation note: Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2019. Summary: Değişen yaşam standartlarıyla birlikte günümüzde insanların kişisel bakım ve kozmetik ihtiyaçları da çeşitlenmektedir. Çeşitlilikteki bu artış, kozmetik sektöründe de farklı arayışlara sebep olmaktadır. Kozmetik endüstrisindeki rekabet sonucunda, firmalar yeni satış ve pazarlama yöntemleri geliştirmektedir. Satış ve pazarlama stratejilerinden biri de; firmalar ve son kullanıcı arasındaki marka tercihi, sadakat bağı ve ürün satın alma kararını doğrudan etkilediği literatürde sıklıklar belirtilen kullanıcı deneyimidir. Bu çalışma kapsamında kullanıcı deneyiminin, kozmetik mağazalarında kullanıcılara ücretsiz sunulan makyaj uygulama hizmeti yolu ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Firmaların sunduğu ücretsiz makyaj uygulama hizmetinin genel kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Literatürde, mağaza iç mekânında kullanıcı deneyiminin, iç mekânla ilgili birçok değişkene bağlı olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamında, sektörde pazar payı yüksek altı farklı kozmetik mağazasının yerleşim planları analiz edilerek mağaza planında kullanıcılara sundukları makyaj uygulama hizmetinin yerleşimindeki farklılık, mahrem ve açık yerleşim olarak sınıflandırılmıştır. Bu sınıflandırma, mağaza içerisinde, makyaj uygulama hizmetini alan kullanıcıların ziyaret sıklığı ve mağaza tercihini ne yönde etkilediğini araştırmak için kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, çevrimiçi anket yöntemi ile veri toplanmış ve toplanan veri istatistiki olarak anlamlı bilgiler elde etmek için analiz edilmiştir. Analiz sonucunda açık mağaza planının kullanıcı ziyaret sıklığı ve mağaza tercihi üzerinde olumlu etkisi olduğu anlaşılmıştır.Summary: Along with the evolution of the life standards, personal care and cosmetic needs have also changed and become diversified. The diversification is on the rise and pushes the cosmetics industry to look for different approaches. As a result of the competition existing within the cosmetics industry, companies develop new selling and marketing strategies. One of these strategies is the user experience and the related literature considers it having an effect on brand selection, loyalty relation and purchasing decision between the last users and the companies. The present study aims to evaluate the user experience via the free makeup application service offered in the cosmetics stores. The effect of the free makeup application service on the user experience has been researched. The literature suggests that the user experience in the store is linked to many variables related to the interior space. Within the present research, the installation plans of six different cosmetics stores with high market shares are analyzed and the difference of makeup application service installations within the store is classified in two, as private and open installation. This classification is used to investigate how the costumers using these makeup services in stores are affected when it comes to their visit frequency and store preferences. During the study, data is collected via online survey methods and is analyzed to obtain statistically valid information. The analyze suggests that the open store plan has a positive effect on the visit frequency and store preference.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Thesis Thesis Merkez Kütüphane
Tez Koleksiyonu / Thesis Collection
Merkez Kütüphane
Tezler TEZ TOBB SBE TSR YL’19 GÖÇ (Browse shelf) 1 Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis TZ00995

Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2019.

Değişen yaşam standartlarıyla birlikte günümüzde insanların kişisel bakım ve
kozmetik ihtiyaçları da çeşitlenmektedir. Çeşitlilikteki bu artış, kozmetik sektöründe
de farklı arayışlara sebep olmaktadır. Kozmetik endüstrisindeki rekabet sonucunda,
firmalar yeni satış ve pazarlama yöntemleri geliştirmektedir. Satış ve pazarlama
stratejilerinden biri de; firmalar ve son kullanıcı arasındaki marka tercihi, sadakat
bağı ve ürün satın alma kararını doğrudan etkilediği literatürde sıklıklar belirtilen
kullanıcı deneyimidir. Bu çalışma kapsamında kullanıcı deneyiminin, kozmetik
mağazalarında kullanıcılara ücretsiz sunulan makyaj uygulama hizmeti yolu ile
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Firmaların sunduğu ücretsiz makyaj uygulama
hizmetinin genel kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Literatürde,
mağaza iç mekânında kullanıcı deneyiminin, iç mekânla ilgili birçok değişkene bağlı
olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamında, sektörde pazar payı yüksek altı farklı
kozmetik mağazasının yerleşim planları analiz edilerek mağaza planında
kullanıcılara sundukları makyaj uygulama hizmetinin yerleşimindeki farklılık,
mahrem ve açık yerleşim olarak sınıflandırılmıştır. Bu sınıflandırma, mağaza
içerisinde, makyaj uygulama hizmetini alan kullanıcıların ziyaret sıklığı ve mağaza
tercihini ne yönde etkilediğini araştırmak için kullanılmıştır. Araştırma kapsamında,
çevrimiçi anket yöntemi ile veri toplanmış ve toplanan veri istatistiki olarak anlamlı
bilgiler elde etmek için analiz edilmiştir. Analiz sonucunda açık mağaza planının
kullanıcı ziyaret sıklığı ve mağaza tercihi üzerinde olumlu etkisi olduğu anlaşılmıştır.

Along with the evolution of the life standards, personal care and cosmetic needs
have also changed and become diversified. The diversification is on the rise and
pushes the cosmetics industry to look for different approaches. As a result of the
competition existing within the cosmetics industry, companies develop new selling
and marketing strategies. One of these strategies is the user experience and the
related literature considers it having an effect on brand selection, loyalty relation and
purchasing decision between the last users and the companies. The present study
aims to evaluate the user experience via the free makeup application service offered
in the cosmetics stores.
The effect of the free makeup application service on the user experience has been
researched. The literature suggests that the user experience in the store is linked to
many variables related to the interior space. Within the present research, the
installation plans of six different cosmetics stores with high market shares are
analyzed and the difference of makeup application service installations within the
store is classified in two, as private and open installation. This classification is used
to investigate how the costumers using these makeup services in stores are affected
when it comes to their visit frequency and store preferences. During the study, data is
collected via online survey methods and is analyzed to obtain statistically valid
information. The analyze suggests that the open store plan has a positive effect on the
visit frequency and store preference.

In Turkish; abstract in Turkish and English.

There are no comments for this item.

to post a comment.
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.