Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı / Suzan Duygu Bedir-Erişti

By: Bedir-Erişti, Suzan Duygu
Material type: TextTextPublisher: Ankara: Pegem Akademi, 2017Edition: 2. bsDescription: 1 online resourceContent type: text Media type: computer Carrier type: online resourceISBN: 9786053186915Subject(s): Art and society | Visual communicationGenre/Form: Electronic books.LOC classification: P 94.6 | E715 2017Online resources: click view In: Turcademy EbooksSummary: İnsanlar, kendilerini görmezden gelen tasarımları görmezden gelir." Frank Chimero Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı kitabı, giderek yaygınlaşan katılımcı dijital platformlar ile yeni bir anlam kazanan "Yeni Medya" ortamları içerisinde "Görsel İletişim Tasarımı" sürecini ele almaktadır. Kitap üç ana bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler; Yeni Medya, Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı Süreci ve Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Kültür ve Görsel Algı şeklinde sıralanmaktadır. Kitabın ilk bölümü olan Yeni Medya ana başlığı altında, özellikle web 2.0 teknolojileri ile yeni bir boyut kazanan "Yeni Medya" tanımlaması üzerinde durulmaktadır. Yeni medya platformlarında tasarım kavramı ayrıntılı olarak ve örneklendirilerek ele alınmakta, yeni medya tasarım süreçleri ile ilgili önemli değişkenler olan iletişim, etkileşim, görsel mesaj, okuryazarlık, değerlendirme, estetik bakış açısı, bilişsel yük, hedef kitle ve çoklu ortam boyutları, yeni medya tasarım süreçlerine dayalı olarak incelenmektedir. Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı başlıklı ikinci bölümde ise yeni medya platformlarında görsel iletişim tasarımının değişim süreci; bu süreç içerisinde kimlik, markalaşma, kurumsal kimlik, görsel iletişim sürecini öyküleştirme, kullanıcı deneyimi, bilgi, teknoloji ve etkileşim tasarımlarının yapılanması; yeni medya odaklı görsel tasarım ögeleri ve ilkeleri ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Kitapta yer alan, Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Kültür ve Görsel Algı adlı üçüncü ve son bölümde ise yeni medya temelli katılımcı kültür ve kültürlerarası etkileşimden hareketle tasarım ortamlarının kültür ile ilişkilendirilmesi; görsel algı kuramlarının yeni medyada, görsel iletişim tasarımı süreçlerinde ne şekilde işe koşulabileceği sorgulanmaktadır. Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı kitabı, tasarım ortamları ile doğrudan ilişkilendirilmeye olanak tanıyacak zengin ve çok sayıda örnekle anlatımla siz değerli okuyucularla bir araya gelmektedir. Farklı disiplinlerde çalışıp görsel tasarım odaklı kuramsal ve uygulamalı etkinlikler gerçekleştiren araştırmacılara, lisans ve lisansüstü öğrenim gören öğrencilere ve tüm diğer paydaşlara kaynaklık etmesi ve yol gösterici olması dileğiyle...
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Collection Call number Status Date due Barcode
Book Book Merkez Kütüphane
Siparişte / On order
Merkez Kütüphane
Genel Koleksiyon Ödünç Verilemez-Siparişte / Not For Loan-Oon Order

İnsanlar, kendilerini görmezden gelen tasarımları görmezden gelir." Frank Chimero Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı kitabı, giderek yaygınlaşan katılımcı dijital platformlar ile yeni bir anlam kazanan "Yeni Medya" ortamları içerisinde "Görsel İletişim Tasarımı" sürecini ele almaktadır. Kitap üç ana bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler; Yeni Medya, Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı Süreci ve Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Kültür ve Görsel Algı şeklinde sıralanmaktadır. Kitabın ilk bölümü olan Yeni Medya ana başlığı altında, özellikle web 2.0 teknolojileri ile yeni bir boyut kazanan "Yeni Medya" tanımlaması üzerinde durulmaktadır. Yeni medya platformlarında tasarım kavramı ayrıntılı olarak ve örneklendirilerek ele alınmakta, yeni medya tasarım süreçleri ile ilgili önemli değişkenler olan iletişim, etkileşim, görsel mesaj, okuryazarlık, değerlendirme, estetik bakış açısı, bilişsel yük, hedef kitle ve çoklu ortam boyutları, yeni medya tasarım süreçlerine dayalı olarak incelenmektedir. Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı başlıklı ikinci bölümde ise yeni medya platformlarında görsel iletişim tasarımının değişim süreci; bu süreç içerisinde kimlik, markalaşma, kurumsal kimlik, görsel iletişim sürecini öyküleştirme, kullanıcı deneyimi, bilgi, teknoloji ve etkileşim tasarımlarının yapılanması; yeni medya odaklı görsel tasarım ögeleri ve ilkeleri ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Kitapta yer alan, Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Kültür ve Görsel Algı adlı üçüncü ve son bölümde ise yeni medya temelli katılımcı kültür ve kültürlerarası etkileşimden hareketle tasarım ortamlarının kültür ile ilişkilendirilmesi; görsel algı kuramlarının yeni medyada, görsel iletişim tasarımı süreçlerinde ne şekilde işe koşulabileceği sorgulanmaktadır. Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı kitabı, tasarım ortamları ile doğrudan ilişkilendirilmeye olanak tanıyacak zengin ve çok sayıda örnekle anlatımla siz değerli okuyucularla bir araya gelmektedir. Farklı disiplinlerde çalışıp görsel tasarım odaklı kuramsal ve uygulamalı etkinlikler gerçekleştiren araştırmacılara, lisans ve lisansüstü öğrenim gören öğrencilere ve tüm diğer paydaşlara kaynaklık etmesi ve yol gösterici olması dileğiyle...

9

There are no comments for this item.

to post a comment.
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.