Çok hedefli optimizasyon yöntemleri ile uçuş kontrol algoritma tasarımı / Samet Uslu ; thesis advisor Coşku Kasnakoğlu.
Material type:
- text
- unmediated
- volume
- Flight control algorithm design with multiobjective parameter synthesis [Parallel title]
Item type | Current library | Home library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection | Merkez Kütüphane | Tezler | TEZ TOBB FBE ELE YL’20 USL (Browse shelf(Opens below)) | 1 | Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis | TZ01114 |
Browsing Merkez Kütüphane shelves, Shelving location: Tez Koleksiyonu / Thesis Collection, Collection: Tezler Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | ||
TEZ TOBB FBE ELE YL’20 ÖZK Doğrusal kontrolcü donanımlarında sinüs sinyaliyle aktif hata tespiti / | TEZ TOBB FBE ELE YL’20 ŞAH Küresel konumlama sistemi kaybı olan ortamlarda insansız hava araçları için geliştirilen alternatif seyrüsefer tekniği / | TEZ TOBB FBE ELE YL’20 TEZ İki eksen gimbal sistemleri için gürbüz kontrol yöntemlerinin karşılaştırılması / | TEZ TOBB FBE ELE YL’20 USL Çok hedefli optimizasyon yöntemleri ile uçuş kontrol algoritma tasarımı / | TEZ TOBB FBE ELE YL’20 ÜTÜ Anten servo sistemi için PID, LQG ve kayan kipli kontrolcü tasarımı ve performans kıyaslaması / | TEZ TOBB FBE ELE YL’20 YIL Metayüzeylerin tasarımı ve optoelektronik aygıt uygulamaları / | TEZ TOBB FBE ELE YL’20 YIL Hava araçları için optik arayüz kullanarak sanal küresel seyrüsefer uydu verisi oluşturma / |
Tez (Yüksek Lisans Tezi)--TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Nisan 2020
Bu çalışma ile, verilen bir kontrolcü yapısı için çelişen hedeflerin aynı anda sağlanabileceği kontrolcü parametrelerinin bulunması problemi çalışılmıştır. Literatürde, optimizasyon yöntemleri ile tasarlanmış kontrolcü sistemleri yer almaktadır. Ancak "compromise Decision Support Problem" yöntemi ile tasarlanan bir kontrol algoritması yer almamaktadır. Aynı zamanda literatürde doğrusal olmayan bir çeviklik kriterinin de olduğu optimizasyon çalışması bulunmamaktadır. Dolayısı ile çalışma kapsamında yeni kriter ile birlikte bu alanda kullanılmamış bir optimizasyon yöntemi kullanılarak optimum kontrolcü tasarımı yapılacaktır.
This paper addresses the problem of finding optimum parameters for a given controller with the given conflicting goals, including the nonlinear agility criterion for the first time in the literature, and proposes compromise decision support problem (cDSP) method for the first time in order to optimize the multi objective controller synthesis problem. Here the conflicting goals are combined together for the optimization problem. In the last section of the paper, the benefits of the using multi objective optimization will be shown on controlling an aircraft in longitudinal axis.
There are no comments on this title.