Application of the ASA framework to startups : The case of Turkish tech startups / Berkem Peker ; thesis advisor Demet Varoğlu.
Material type:
- text
- unmediated
- volume
- ASA çerçevesi̇ni̇n startuplara uygulanabi̇li̇rli̇ği̇: Türk teknoloji̇ startuplari üzeri̇ne bi̇r çalışma [Parallel title]
Item type | Current library | Home library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection | Merkez Kütüphane | Tezler | TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 PEK (Browse shelf(Opens below)) | 1 | Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis | TZ01673 |
Browsing Merkez Kütüphane shelves, Shelving location: Tez Koleksiyonu / Thesis Collection, Collection: Tezler Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | ||
TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 KÖM Finansal bilgi manipülasyonu tahmini : istatistiksel yöntemler ile makine öğrenmesi algoritmalarının karşılaştırılması / | TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 ÖZK Güvene dayalı mesleklerde markalaşma kriterleri / | TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 ÖZÖ Consume to live, consume to die : the effects of mortality salience on consumer behavior / | TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 PEK Application of the ASA framework to startups : The case of Turkish tech startups / | TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 ŞEN İşe alım sürecinde oluşan algılar ve duygular : bir araştırma enstitüsü örneği / | TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 SEY Türkiye'deki z kuşağı tüketicilerin sürdürülebilir modaya yönelik algıları ve algılanan kaliteye ilişkin bir inceleme / | TEZ TOBB SBE İŞL YL’24 TON Otonom sürüş teknolojilerinin benimsenmesinde tüketici tutumları ve stratejik pazarlama / |
Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024.
Startup şirketlerinde doğru kültürü yaratmanın ve sürdürmenin, yenilik ve yaratıcılık için uygun bir ortam oluşturmak açısından hayati öneme sahip olduğu, ancak organizasyon içindeki çeşitli kişilikleri dengelerken büyümeyi yönetmenin zorlu bir süreç olduğu belirtilmiştir. Bu tezin amacı, startup kurucularının şirket kültürünü oluşturma ve sürdürme yaklaşımlarını belirlemek ve ASA çerçevesinin bu yaklaşımları anlamak için uyarlanıp uyarlanamayacağını araştırmaktır. Çalışma, nitel araştırma yöntemleri kullanılarak yürütülmüştür. Çalışma örneklemi, bir pilot görüşme hariç olmak üzere 16 teknoloji startup kurucusundan oluşmaktadır. Startup'lardaki güçlü şirket kültürünü etkileyen altta yatan faktörleri anlamak için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. İçerik analizi, takımı kurma ve sürdürmenin, kurucular arasında güçlü bir tema olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, startup'ların yatırım aşamalarının, şirket kültürünün oluşumuyla ilgili önemli bir faktör olarak göründüğü bulunmuştur.
Creating and retaining the right culture in a startup is crucial for forming a climate for innovation and creativity. Still, it's challenging because it requires balancing various personalities within the organization while growing. The aim of this thesis is to study the applicability of the ASA (attraction – selection – attrition) framework in creating and sustaining a company culture and to determine how startup founders approach creating and retaining the company's culture. This exploratory study is conducted using qualitative research. The study sample consisted of 16 technology startup founders, excluding one pilot interview. Semi-structured interviews were conducted in order to understand the underlying factors influencing the strong company culture in the startups. Content analysis revealed constructing and maintaining the team is a potent theme among founders. In addition, it was found that startup funding stages were significant factors that seemed to be related to the formation of company culture.
There are no comments on this title.