TY - BOOK AU - Tonuç,İlkim Eda AU - Özsoy,Vedat ED - TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. TI - Görsel iletişim tasarımı bölümü stüdyo derslerinin uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirilmesinde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri PY - 2022/// CY - Ankara PB - TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü KW - Görsel İletişim Tasarım KW - Uzaktan eğitim KW - Çevrimiçi eğitim KW - Stüdyo dersleri KW - Durum çalışması KW - Visual communication design KW - Distance learning KW - Online learning KW - Studio classes KW - Case study N1 - Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2022 N2 - Bu araştırma, üniversitelerin görsel iletişim/grafik tasarımı bölümleri lisans programlarında yer alan tasarım stüdyo derslerinin uzaktan çevrimiçi eğitim yöntemiyle gerçekleştirilmesi sürecinde ortaya çıkan durumları belirlemeyi, öğrenci başarısına etkisini ve bu yöntemin iyileşmesi ve geliştirilmesi için önerilerde bulunmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda araştırmamız stüdyo derslerinin uzaktan çevrimiçi eğitim yöntemiyle gerçekleştirilmesinin avantaj ve dezavantajları ile ele alınması, sistemin verimliliği hakkında bilgi sahibi olunması ve uzaktan çevrimiçi eğitim yönteminin öğrenci başarısına yönelik etkisi hem gerçekleştirilen görüşmeler hem de bir örnek uygulama çalışması üzerinden konuya ilişkin ayrıntılı bir analiz ortaya çıkarılması üzerine tasarlanmıştır. Elde edilen veriler araştırmanın alt amaçları doğrultusunda alt başlıklar ve temalar halinde sıralanmıştır. Uzaktan çevrimiçi eğitim yönteminin hem olumlu hem de olumsuz pek çok farklı yönleriyle bulgulara yansıyan araştırmanın sonuçlarına ayrıca öneriler de sunulmuştur; This research aimed to determine the situations that arise during the implementation of design studio courses in undergraduate programs of visual communication / graphic design departments of universities with online learning from distance, its effect on student success and to make suggestions for the improvement and development of this method. In this context, our research has been designed to deal with the advantages and disadvantages of realizing studio lessons with online education from distance, to have information about the efficiency of the system and its effect on student success both through interviews and a case study. The data obtained were arranged in sub-headings and themes in line with the sub-purposes of the research. Suggestions were also presented for the results of the research, which reflected on the findings with both positive and negative aspects of the online education method ER -