TY - BOOK AU - Seyhan,Selin AU - Türe,Meltem ED - TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. TI - Türkiye'deki z kuşağı tüketicilerin sürdürülebilir modaya yönelik algıları ve algılanan kaliteye ilişkin bir inceleme PY - 2024/// CY - Ankara PB - TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü KW - Tezler, Akademik KW - etuturkob KW - Sürdürülebilirlik KW - Sürdürülebilir Moda KW - Algılanan Kalite KW - Tüketici Davranışı KW - Z Kuşağı KW - Sustainibility KW - Sustainable Fashion KW - Perceived Quality KW - Consumer Behaviour KW - Generation Z N1 - Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024 N2 - Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki Z kuşağının sürdürülebilir moda hakkındaki algı ve tutumlar ile kalite değerlendirmelerini anlamaktır. Çalışmanın verileri farklı yaşlardaki Z kuşağı katılımcılarına yönelik yapılan mülakatlarla elde edilmiştir. Elde edilen veriler, nitel bir araştırma yöntemi olan Tematik Analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmadaki temel sorular, "Türkiye'deki Z kuşağı tüketiciler sürdürülebilir modaya yönelik algı ve görüşleri nedir?", "Türkiye'deki Z kuşağı tüketiciler sürdürülebilir modaya yönelik kaliteyi nasıl algılamaktadırlar?" ve "Türkiye'deki Z kuşağı tüketicilerin sürdürülebilir modaya yönelik algıladıkları riskler nelerdir?" sorularıdır. Nitel yöntemler kullanılarak yapılan bu keşfedici çalışmada Türkiye'deki Z kuşağı tüketicilerinin, çevre sorunlarına duyarlı oldukları ve sürdürülebilirlik kavramına değer verdikleri, bu nedenle sürdürülebilir modaya olumlu baktıkları ancak henüz tam olarak bu kavrama adapte olamadıkları sonucuna varılmıştır; The purpose of this study is to understand the perceptions and attitudes of Generation Z in Turkey towards sustainable fashion, as well as their quality evaluations. The data for the study was obtained through interviews conducted with Generation Z participants of various ages. The collected data was analyzed using Thematic Analysis, a qualitative research method. The main questions in the study were "What are the perceptions and opinions of Generation Z consumers in Turkey regarding sustainable fashion?", "How do Generation Z consumers in Turkey perceive quality in sustainable fashion and how do they evaluate quality?", and "What are the perceived risks of Generation Z consumers in Turkey regarding sustainable fashion?" In this exploratory study conducted using qualitative methods, it is concluded that Generation Z consumers in Turkey are environmentally conscious and value the concept of sustainability, thus they have a positive view of sustainable fashion; however, they have not fully adapted to this concept yet. ER -