Gümüşdağ, Hazal Gülten

Yapay zekâ destekli uygulamaların, iç mekân malzeme ve atmosfer tasarımına yönelik etkisi / The impact of artificial intelligence-supported applications on interior space material and atmosphere design Hazal Gülten Gümüşdağ ; thesis advisor Esin Fakıbaba Dedeoğlu. - xiii, 127 pages : illustrations ; 29 cm

Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül 2025.

Hızla gelişen yapay zekâ teknolojileri, eğitim alanında önemli bir dönüşüm yaratmakta ve sanal öğrenme, bilgi analizi, haritalama ile makine öğrenmesi gibi yöntemlerle öğretme-öğrenme süreçlerini daha hızlı ve etkili hâle getirme potansiyeli taşımaktadır. Bu dönüşümün en fazla hissedildiği alanlardan biri tasarım eğitimidir. İçmimarlık eğitiminde yapay zekâ destekli uygulamalar, öğrencilerin tasarım sürecinin farklı aşamalarında çeşitli katkılar sağlamakta. Araştırmanın amacı, yapay zekâ destekli uygulamaların içmimarlık eğitimindeki rolünü, öğrencilerin malzeme ve atmosfer tasarımı aşamalarında bu teknolojilerden yararlandığını ve bu teknolojilerin onlara sağladığı avantajları ile dezavantajlarını ortaya koymaktadır. Nitel araştırma yöntemi kapsamında literatür taraması yapılmış öğrencilere uygulanan atölye çalışması ile nicel veriler elde edilmeye çalışılmıştır. Rapidly developing artificial intelligence (AI) technologies are creating a significant transformation in the field of education, with methods such as virtual learning, data analysis, mapping, and machine learning holding the potential to make teaching and learning processes faster and more effective. One of the areas where this transformation is most strongly felt is design education. In interior architecture education, AI-assisted applications provide various contributions at different stages of the design process. The aim of this study is to examine the role of AI-assisted applications in interior architecture education, to explore how students benefit from these technologies during the material and atmosphere design stages, and to reveal the advantages and disadvantages they offer. Within the scope of a qualitative research method, a literature review was conducted, and quantitative data were sought to be obtained through a workshop study carried out with students.


Tezler, Akademik

Yapay Zeka Tasarım Eğitimi İç Mimarlık Stüdyo Eğitimi Tasarım Süreci Artificial Intelligence Design Education Interior Architecture Studio Education Design Process