Uslu, Beliz

İkinci el ürün pazarında tüketici davranışının incelenmesi / Consumer behaviour analysis in second-hand market Beliz Uslu ; thesis advisor Berna Tarı Kasnakoğlu. - xii, 53 pages : illustrations ; 30 cm

Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2021.

İkinci el ürünlerin popülerliği giderek artmaktadır ve ikinci el pazarı gelişen bir sektör haline gelmektedir. Tüketiciler özellikle otomobiller, apartmanlar, giysiler ve aksesuarlarda ikinci el ürünleri tercih etmektedir. Ekonomi, sürdürülebilirlik ve psikolojik ve demografik faktörler ikinci el ürün satın alma kararlarını büyük ölçüde etkilemektedir. Bu çalışma, ikinci el satın alma kararlarını etkileyen motivasyonları ve bunların ikinci el firmalar üzerindeki önemli etkilerini incelemektedir. Second-hand products are increasing in popularity and it is becoming a developing industry. Consumers prefer second-hand products: especially automobiles, apartments, clothes, and accessories. Motivations such as economy, sustainability, psychological and demographic factors highly affect second-hand product purchasing decisions. This study examines motivations that influence second-hand purchasing decisions and their important implications to second-hand firms.

İkinci El Tüketici Davranışı Satın Alma Kararı Pazarlama Second-hand Consumer Behavior Purchasing Decision Marketing