000 02255 a2200313 4500
999 _c200421832
_d38834
001 200421832
003 TR-AnTOB
005 20200917112354.0
008 150420s tu 000 0
020 _a9789751737328
040 _aTR-AnTOB
_btur
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
050 0 0 _aB753 .G33
_bT43 2014
090 _aB753 .G33
_bT43 2014
100 1 _aGhazzālī,
_d1058-1111
_963782
245 1 0 _aTehâfütü’l-felâsife =
_bFilozofların tutarsızlığı /
_cEbu Hamid Muhammed b. Muhammed Gazali ; eleştirmeli metin-çeviri Mahmut Kaya, Hüseyin Sarıoğlu.
264 _aIstanbul :
_bTürkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı,
_c2014
300 _a462 s. ;
_c24 cm.
336 _atext
_2rdacontent
_btxt
337 _aunmediated
_2rdamedia
_bn
338 _avolume
_2rdacarrier
_bnc
490 0 _aTürkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı Yayınları ;
_v30
_aBilim ve Felsefe Serisi ;
_v11
520 _aKendisinden önceki kelamcıların akıl-nakil ve din-felsefe ilişkilerini tartışırken kullandıkları yöntemin yetersizliği ve verimsizliğinden yakınan İmâm Gazzâlî, onların felsefî meselelere tam nüfuz etmeden felsefeyi eleştirmeye kalkıştıkları için başarılı olamadıklarına şahit olmuş ve hayatının en verimli döneminde (1085-1095) felsefeye ilgi duymuştur. İmâm Gazzâlî’nin din ve metafizikle ilgili bazı meselelerde hakikati temsil yetkisinin felsefeye değil dine ait olduğunu ortaya koymak amacıyla kaleme aldığını ifade ettiği Tehâfütü’l-Felâsife, din-felsefe ilişkisi konusunda yeni bir çığır açmış ve dünya felsefe klasikleri içindeki yerini almıştır. İslam düşünce tarihinde ise “tehâfüt tartışmaları” adı altında yeni bir tartışma alanının açılmasına katkı sağlamıştır. Prof. Dr. Mahmut Kaya ve Prof. Dr. Hüseyin Sarıoğlu tarafından Türkçeye çevrilen eserin yayına hazırlanmasında Ragıp Paşa Yazma Eser Kütüphanesi, 827 numarada kayıtlı yazma nüsha esas alınmıştır.
600 0 0 _aGhazzālī,
_d1058-1111
_963782
650 0 0 _aIslamic philosophy
_vEarly works to 1800
_946862
650 0 7 _aİslam felsefesi
_v1800'den önceki çalışmalar
_2etuturkob
_946860
942 _cBK
_2lcc