000 | 04079cam a22005535i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200426718 _d44642 |
||
001 | 19614124 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20190709115233.0 | ||
008 | 170428s2015 tu h b f000 0 tur c | ||
010 | _a 2017363873 | ||
020 | _a9789751738165 | ||
020 | _a9751738164 | ||
035 | _a(OCoLC)ocn959658729 | ||
040 |
_aHLS _beng _cTR-AnTOB _erda _dOCLCO _dOCLCF _dCOO _dDLC _dTR-AnTOB |
||
041 | 0 |
_atur _aota |
|
042 |
_apcc _alcode |
||
043 | _aa-tu--- | ||
050 |
_aB748.A395 _bM593 2015 |
||
090 |
_aB748.A395 _bM593 2015 |
||
100 | 0 |
_aAli Sedat bin Cevdet, _d1857-1900. |
|
245 | 1 | 0 |
_aMîzânu'l-ukûl : _bmantık ve metodoloji (çeviri yazı - tıpkıbasım / _cAli Sedâd (ö. 1900) ; yayına hazırlayanlar İbrahim Çapak, Harun Kuşlu, Metin Aydın. |
246 | 3 | 0 | _aMantık ve metodoloji |
246 | 1 |
_iTitle on page facing title page: _aMîzânu'l-ukûl fi'l-mantık ve'l-usûl |
|
246 | 1 |
_iTitle on page 4 of cover in roman script: _aMīzān al-ʻukūl fī al-mantık wa al-usūl |
|
246 | 1 |
_iTitle on page 4 of cover in Arabic script: _aMīzān al-ʻuqūl fī al-manţık wa al-uṣūl |
|
264 | 1 |
_aİstanbul : _bTürkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı, _c2015. |
|
300 |
_a634 pages : _bfacsimiles ; _c24 cm. |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
490 | 0 |
_aTürkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı Yayınları ; _v63 _aBilim ve Felsefe Serisi ; _v26 |
|
504 | _aIncludes index. | ||
520 | _aMizânu’l-Ukûl fi’l-Mantık ve’l-Usûl adlı eserin müellifi olan Ali Sedâd (1857-1900), dönemin önemli devlet adamlarından biri olan Ahmed Cevdet Paşa’nın oğludur. Ali Sedâd, Fârâbî ve İbn Sînâ gibi Aristoteles mantık geleneğini devam ettirmekle birlikte kendisinden önceki mantıkçılardan farklıdır. Çünkü Batı’da gelişen anlayışları iyi tanımış ve buna dair önemli tartışmaları Türkiye’ye taşımıştır. Mizanu’l-Ukûl, Avrupa’da gelişen mantık akımlarına dair bilginin yer aldığı, kendi alanında yazılmış ilk telif eserdir. Bu eser, üç giriş (mukaddime), dört bölüm (kitap) ve bir ekten (lâhika) oluşmaktadır. Birinci mukaddimede tarihi bilgi, ikinci mukaddimede mantığın ta‘rif ve tesmiyesi, üçüncü mukaddimede ise mantığın sübut ve sıhhatine değinilirken; birinci bölümde tasavvurât, ikinci bölümde tasdîkât, üçüncü bölümde metod (usûl), dördüncü bölümde safsata, ekte (lâhika) ise “mantığın cebre tatbîki” başlığı altında Boole ve Stanley Jevons metodu (usûlü) yani riyazî mantık anlayışları ele alınmaktadır. Mîzânu’l-ukûl, ülkemizde cebirsel mantığa ve metodolojiye yer veren kendi türünün ilk orijinal eseri olma hüviyetini sahiptir. Ali Sedad, eserinde Avrupa’da mevcut mantık anlayışlarını aktarmakla yetinmemekte, onların eleştirisine de yer vererek, bu alanda bir otorite olduğunu göstermektedir. Mantık konularını, mantık kitaplarından aşina olduğumuz tarzın dışında ayrıntılı bir şekilde ele alan Ali Sedâd, eserin “bilimlerde metod” bölümünde, her bilimi ayrı ayrı inceleyerek, bilimlerin konuları, gelişmeleri, prensipleri üzerinde durmuş, mantıktan çok bilim felsefesi yapmıştır. | ||
546 |
_aFacsimile of printed publication dated 1303 AH, that is 1885, in Ottoman Turkish _b(Arabic script) with parallel romanized transcription; introductory material in Turkish. |
||
650 | 0 | _aLogic. | |
650 | 0 | _aIslamic philosophy. | |
650 | 0 | _aMathematics. | |
650 | 0 |
_aLogic _zTurkey _xHistory. |
|
650 | 0 |
_aIslamic philosophy _zTurkey _xHistory. |
|
650 | 0 |
_aMathematics _zTurkey _xHistory. |
|
700 | 1 |
_aÇapak, İbrahim, _d1971- |
|
700 | 1 | _aKuşlu, Harun. | |
700 | 1 | _aAydın, Metin. | |
856 | 4 | 0 | _uhttp://www.ekitap.yek.gov.tr/Home/Show2?BOOK_NO=63 |
906 |
_a0 _bibc _cpccadap _d3 _encip _f20 _gy-gencatlg |
||
942 |
_2lcc _cBK |