000 | 02015nam a22002897a 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200427423 _d45347 |
||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20230322101653.0 | ||
008 | 171003b xxu||||| |||| 00| 0 tur d | ||
020 | _a9786059437158 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _cTR-AnTOB _erda |
||
041 | _atur | ||
050 |
_aDS38 _bA63 2017 |
||
090 |
_aDS38 _bA63 2017 |
||
100 |
_aApak, Adem _eauthor _9100993 |
||
245 |
_aKur'an'ın geliş ortamında Arap toplumu : _bsosyal, kültürel ve iktisadi hayat / _cAdem Apak. |
||
264 | 1 |
_aİstanbul : _bKuramer, _c2017. |
|
300 |
_a312 pages : _c23 cm. |
||
336 |
_2rdacontent _atext |
||
337 |
_2rdamedia _aunmediated |
||
338 |
_2rdacarrier _avolume |
||
490 | 0 | _aNüzul Ortamı Serisi | |
520 | _aİslâm öncesi Arap tarihi genel olarak Câhiliyye çağı, bu dönemin zihniyet yapısı ve hayat tarzı ise Câhiliyye kültürü olarak adlandırılır. Câhiliyye kültürü esnasında Hz. Muhammed’in peygamber olarak gönderildiği ilk muhatapların inanç ve değerler dünyasını, Kur’an vahyinin eleştiriden geçirdiği zihniyet yapısını ve dünya görüşünü ifade eder. Allah Resûlü’nün gerek tebliğ faaliyetlerini gerekse zamanla toplumsal hayatta meydana getirdiği değişim ve dönüşümü tespit edebilmek ve onun insanlığa sunmak istediği evrensel değerleri kavrayabilmek, öncelikle Kur’an vahyinin geldiği o dönem hakkında kuşatıcı bir bilgiye sahip olmakla mümkündür. Bu bilgi, aynı zamanda siyer konularının anlaşılmasına da basamak teşkil edecektir. Hz. Peygamber’in risaletine muhatap olanların doğru tanınabilmesi ve bu bilginin de katkısıyla Kur’an’ın doğru anlaşılabilmesi için bu döneme ait başka malumatın yanı sıra sosyal, kültürel ve iktisadi hayata dair bilgiler de büyük önem taşımaktadır. Eser böyle bir düşünce ve ihtiyacın ürünü olarak ortaya çıkmıştır. | ||
590 | _aDonated by Kuramer. | ||
650 | 0 |
_aArabs _xHistory _930922 |
|
942 |
_2lcc _cBK |