000 04084nam a22003737a 4500
999 _c200427806
_d45730
003 TR-AnTOB
005 20230908000932.0
008 171111b xxu||||| |||| 00| 0 eng d
040 _aTR-AnTOB
_cTR-AnTOB
_beng
_erda
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB FBE END YL’15 TOK
100 _aTokgöz, Mehmet Serkan
_9118223
245 1 0 _aTek üreticili çok müşterili bir sistemde taşıma planlaması = A fix and optimize heuristic for transportation planning in a single producer multi buyer problem /
_cMehmet Serkan Tokgöz.
264 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü,
_c2015.
300 _axii, 102 pages :
_bcharts and illustrations ;
_c29 cm
336 _2rdacontent
_atext
_btxt
337 _2rdamedia
_aunmediated
_bn
338 _2rdacarrier
_avolume
_bnc
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Aralık 2015
504 _aIncludes bibliographical references.
520 _aBu çalışmada birden fazla bölgede coğrafi olarak dağılmış bulunan bayiler ya da müşterilere ulaştırılacak ürünlerin taşıma planlaması ele alınmaktadır. Üretici ürünlerin dağıtımını lojistik firmalarına yaptırmaktadır. Dağıtımda ya firmalardan kamyon kiralanmakta veya parsiyel taşıma şeklinde ürünler müşterilere parsiyel kargo taşıyıcı firmalar kanalıyla ulaştırılmaktadır. Müşterilerin farklı ürünlere olan talepleri belirli bir planlama periyodu boyunca bilinmektedir. Müşterilere talepleri, talep edilen periyoda kadar taşınmak zorundadır. Müşteriler belirli bölgelere ayrılmışlardır. Ürünlerin taşındığı kamyonların tiplerine göre kapasiteleri vardır ve bu kapasiteler bilinmektedir. Taşıma planlaması yapılırken bir kamyon tarafından ziyaret edilen müşteri başına maliyet, aracın kullanılmasına ve gittiği bölgeye bağlı sabit maliyet ve parsiyel taşıma maliyeti olarak taşınan ürünlerin toplam maliyeti hesaplanmaktadır. Herhangi bir bölgeye ulaşım maliyeti o bölgenin merkeze uzaklığına göre değişmektedir. Çalışılan problem, bölge bazlı ve mesafe bazlı maliyet yapısı olmak üzere iki durumda incelenmektedir. Bir gerçek hayat probleminden yola çıkarak oluşturulan bu problem için literatürdeki sabitle ve optimize et sezgisel metodu uyarlanarak kullanılmıştır. Sezgisel metodun matematiksel modele göre performansı rassal olarak üretilen problem setleri üzerinden değerlendirilmiştir. We address the transportation planning problem for a producer who supplies products to geographically dispersed customers with known demands for a finite planning horizon. The problem originated from a real case which involves a producer of dry pulses, who serves entire Turkey from two production plants. The producer uses services of logistic companies in transporting goods in the form of both renting trucks from a company and using parcel transportation service from a carrier. The decisions that the producer has to make in each period are which customers' demand to load to which trucks, and for which customers' demand to use parcel carrier service. Total cost of transportation is the summation of the fixed renting cost of sending a truck to a zone, a cost depending on the total number of customers visited, and parcel cost. We introduced a mathematical programming model of this problem for the first time in the literature, and suggested a fix and optimize type heuristic solution procedure. We showed the effectiveness of the suggested heuristic on a set of random problem.
650 0 0 _932546
_aTezler, Akademik
650 0 0 _aDissertations, Academic
_932543
653 _aTaşıma planlaması
653 _aMatematiksel modelleme
653 _aSabitle & optimize et algoritması
653 _aTransportation planning
653 _aMathematical modelling
653 _aFix & optimize
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bFen Bilimleri Enstitüsü
_977078
856 4 0 _uhttps://tez.yok.gov.tr/
_3Ulusal Tez Merkezi
942 _cTEZ
_2z