000 | 03304 a2200409 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200427913 _d45837 |
||
001 | 200425247 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20230908000934.0 | ||
008 | 161109s2016 tu 000 0 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _cTR-AnTOB _beng _erda |
||
041 | 0 | _atur | |
099 | _aTEZ TOBB FBE BİL Ph.D’16 EKE | ||
100 | 1 | 0 |
_aEker, Abdulaziz _9118290 |
245 | 1 | 0 |
_aİşlemci yazmaçlarının güç ve güvenilirlik açısından verimsizliğinin engellenmesi / _cEker, Abdulaziz. |
264 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, _c2016. |
||
300 |
_axvi, 90 pages ; _c29 cm. |
||
336 |
_2rdacontent _atext _btxt |
||
337 |
_2rdamedia _aunmediated _bn |
||
338 |
_2rdacarrier _avolume _bnc |
||
502 | _aTez (Doktora)--TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enst. Haziran 2016 | ||
504 | _aIncludes bibliographical references. | ||
520 | _aKablosuz Algılayıcı Ağların (KAA) pratikte gerçeklenmesi hedeflenen işlevi en uygun şekilde yerine getirebilmeleri ancak algılayıcı düğümler arasındaki yol kaybı değerlerinin gerçekçi yol kaybı modelleri vasıtasıyla doğru olarak belirlenmesi ile mümkün olabilmektedir. Birçok araştırma için kritik olan yol kaybı değerlerinin hesaplanmasında basit modellerinin kullanılması yanlış sonuçlar alınmasına ve tasarlanan KAA'nın gerçekçi olmayan değerler sebebiyle öngörülenden düşük performansla çalışmasına sebep olabilmektedir. Bu sebeplerle KAA'larda gerçekçi yol kaybı modellemesi başarılı KAA tasarımı ve analizi için kritiktir. Bu amaçla temel Radyo Frekansı (RF) yayılım mekanizmaları, genel kablosuz haberleşme yol kaybı modelleri incelenmiştir. Ayrıca bu modeller içinden KAA karakteristiklerine uygun ve gerçekçi sonuçlar verebilen yol kaybı modelleri araştırılmıştır. Bu modeller nicel veriler ışığında karşılaştırılarak güçlü ve zayıf oldukları noktalar belirlenmiştir. Böylece KAA alanında çalışacak olan araştırmacılar için yol kaybı modeli seçimine yardımcı olacak bir çalışma yapılmıştır. Ayrıca nicel karşılaştırması yapılmış olan modeller ile KAA'larda ağ yaşam süresi enbüyüklemesine yönelik karışık tamsayılı programlama temelli eniyileme modelleri tasarlanmıştır. Böylece yol kaybı modellemelerinin ağ yaşam süresine etkisi ve yanlış modellerin kullanımı ile oluşabilecek muhtemel hataların değerlendirilmesi yapılmıştır. Son olarak ağ yaşam süresi enbüyüklemesine yönelik karışık tamsayılı programlama temelli eniyileme modelleri aracılığı ile kaynak ataması eniyilemesi yapılmıştır. Bu sayede akıllı şebeke uygulamalarına yönelik olarak algılayıcı düğümler arası haberleşmede kullanılan veri paketi boyutunun kablosuz algılayıcı ağının yaşam süresine etkisi incelenmiştir. | ||
650 | 0 | 0 |
_932546 _aTezler, Akademik |
650 | 0 | 0 |
_aDissertations, Academic _932543 |
653 | _aYazmaç öbeği | ||
653 | _aMikroişlemci | ||
653 | _aSram | ||
653 | _aGeçici hatalar | ||
653 | _aRegister file | ||
653 | _aMicroprocessors | ||
653 | _aSram | ||
653 | _aSoft errors | ||
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bFen Bilimleri Enstitüsü _977078 |
|
856 | _uhttps://tez.yok.gov.tr/ | ||
942 |
_cTEZ _2z |