000 04355 a2200445 4500
999 _c200428238
_d46162
001 200422955
003 TR-AnTOB
005 20231219000923.0
008 151005s2015 tu 000 0
040 _aTR-AnTOB
_cTR-AnTOB
_beng
_erda
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE ULU YL'17 AKY
100 _aAkyıldız, Gülşen
_9118484
245 1 0 _aUluslararası ilişkiler ve banal milliyetçilik :
_bİlkokul öğrencileri üzerinde bir çalışma /
_cGülşen Akyıldız.
246 3 0 _aInternational relations and banal nationalism : A study among primary school students /
264 _aAnkara:
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2017.
300 _axii, 100 pages :
_billustrations ;
_c30 cm.
336 _2rdacontent
_atext
_btxt
337 _2rdamedia
_aunmediated
_bn
338 _2rdacarrier
_avolume
_bnc
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü Nisan 2017
504 _aIncludes bibliographical references.
520 _aBu çalışmada, Uluslararası İlişkilerin temel dinamiklerinden biri olan dost-düşman olgusu, başta Micheal Billig'in Banal Milliyetçilik varsayımları özelinde olmak üzere uluslararası bir aktör olarak ilkokul öğrencileri üzerinden incelenmiştir. Farklı uluslara karşı beslenen dost-düşman algısının rutin içerisinde fark edilmeden nasıl üretildiği incelenerek; bu sürecin başlangıç noktası olarak nitelendirilebilecek okul kurumu içerisindeki müfredat-öğrenci ve öğretmen üçgeni arasındaki ilişki ele alınmıştır. Bu kapsamda millet olmayı sürekli hatırlatan okul kurumu, Althusserci bakış açısıyla devletin ideolojik bir aygıtı (DİA) olarak ele alınmıştır. Okul kurumunun hedef kitlesi olan -uluslararası bir aktör olarak- öğrencilerin bu süreçte fikirlerinin şekillendirilmesi sonucunda milletlere yönelik yaratılan özneler arası anlamlar ve kolektif imajlar ise Robert Cox ekseninde değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, ilkokul öğrencilerinin farklı milletlere yönelik algılarının şekillenmesinde, müfredat ve öğretmenler aracılığı ile okul kurumunun etkili olduğu; gündelik içerisinde -yeniden- üretilen dost-düşman imajı ve bu imajlara yüklenen anlamların banal göstergeler üzerinden sürekli olarak hatırlatıldığı izlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Banal Milliyetçilik, Dost-Düşman, Müfredat, Yeniden Üretim,Devletin İdeolojik Aygıtı (DİA) In this study, one of the fundamental dynamics of International Relations; ally-enemy fact wiht a focus on Banal Nationalism assumptions of Micheal Billig is researched among primary school students as international actors. The triangular relation between the school curriculum, the student and the theacher that can be stated as the starting point of this process is tackled in this study to analyse the inconspicuous formation on the Daily basis ally-enemy perception for other nations. In this context, the institution of the school, which constantly reminds of being a nation, has been considered as an ideological state apparatus in terms of Althusserian view. Intersubjective meanings and collective images which are constructed in consequence of shaping of the ideas of students -international actors- as the target group of scholl are evaluated on the basis of Robert Cox. As a result of the study, it is seen that primary school students' perceptions for different nations are influenced by the school institution through curriculum and teachers; it is observed that the images of ally-enemy and the meanigns of these images which are reproduced in daily life are constanly reminded through Banal signs. Key Words: Banal Nationalism, Ally-Enemy, Curriculum, Reproduction, Ideological State Apparatus (ISA)
650 0 0 _932546
_aTezler, Akademik
650 0 0 _aDissertations, Academic
_932543
653 _aBanal milliyetçilik
653 _aDost-düşman
653 _aMüfredat
653 _aYeniden üretim
653 _aDevletin ideolojik aygıtı(İDA)
653 _aBanal nationalism
653 _aAlly-enemy
653 _aCurriculum
653 _aReproduction
653 _aİdeological state apparatus(İSA)
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
856 _uhttps://tez.yok.gov.tr/
942 _cTEZ
_2z