000 03477 am a2200361K 4500
999 _c200429326
_d47250
003 TR-AnTOB
005 20231208001035.0
008 161129t2017 tu g 001 0dtur u
020 _a9789750242328
040 _aATILIM
_b tur
_e rda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
050 0 0 _aKKX3709
_b .Y65 2017
090 _aKKX3709
_b .Y65 2017
100 _aYokuş, Sevtap
_eyazar.
_992292
245 1 0 _aAvrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin Türkiye'de olağanüstü hal rejimi pratiği ve anayasa şikayetine etkisi /
_cProf. Dr. Sevtap Yokuş.
250 _aBirinci baskı: Mart 2017 (Ankara).
264 1 _aAnkara:
_b Seçkin Yayıncılık,
_c 2017.
300 _a295 sayfa;
_c 24 cm.
336 _atext
_2 rdacontent
_btxt
337 _aunmediated
_2 rdamedia
_bn
338 _avolume
_2 rdacarrier
_bnc
490 0 _aHukuk No ;
_v1742
500 _aDizin vardır.
504 _aBibliyografik bilgi içerir (sayfa [277]-292).
505 2 _aTürkiye'de olağanüstü rejimin normatif çerçevesi ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi sistemi - Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile oluşturulan standartların Türkiye'de olağanüstü hal rejimine yansıması - Türkiye'de AİHS temelinde anayasal-yasal dönüşüm çabaları ve AİHS ile çevrelenen anayasa şikayeti yolu.
520 _aAskeri Darbenin zihni kalıplarıyla hazırlanan 1982 Anayasası, yürürlüğe girişinden bugüne kadar geçirdiği tüm değişikliklere rağmen, olağanüstü rejime ilişkin hükümleri ile daha da derinleşen otoriter ruhundan kurtulamadı. Geçirdiği değişiklikler kapsamında Anayasa'nın, olağanüstü rejimi hukuk dışına çıkaran, yargı muafiyeti getiren düzenlemelerine hiçbir şekilde dokunulmadı. Anayasa ve diğer ilgili mevzuat, olağanüstü halde yargısal denetim yollarını kapatan hükümleriyle, doğrudan iç hukuk yollarını tüketmeyi engellediği için geçmişte, Türkiye'nin Olağanüstü Hal Bölgesi'nden yoğun bir şekilde Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne yapılan başvuruların çoğu, iç hukuk yollarını tüketme koşulunu yerine getirmeden yapıldı. Bu şartlarda önüne gelen başvurular bakımından Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi organları, iç hukuk yollarını tüketme koşulunun aşılmasını sağlayan kabuledilebilirlik kararlarını verdi. Bu kararlar yoluyla, olağanüstü rejime ilişkin kriterleri içeren sözleşme sistemi, Türkiye'de, olağanüstü rejim açısından doğrudan uygulanma özelliği kazandı. Son zamanlarda, tüm ülkede uzatılan olağanüstü rejim ve uygulaması, Anayasal düzen açısından demokratik yönelimi ortadan kaldıran bir etki yarattı ve bir kez daha Anayasa'nın otoriter yüzünü belirgin kıldı. Anayasa şikayeti yoluyla, hak ve özgürlükleri koruma işlevini daha etkili biçimiyle üstlenen Anayasa Mahkemesi, bu işlevi gerçekleştirmenin çok uzağında kaldı. Olağanüstü rejim uygulamalarından kaynaklı hak ihlallerinde, ulusalüstü korumadan yararlanmak için anayasa şikayetinin bir iç hukuk yolu olma özelliğini sürdürüp sürdüremeyeceği, Türkiye'nin başlıca güncel hukuksal tartışma konularından biri oldu. -- Arka kapak.
650 0 _9119588
_aWar and emergency legislation
_zTurkey
650 0 _9119589
_aSavaş ve olağanüstü hal mevzuatı
_zTürkiye
650 0 _aHuman rights
_zTurkey
_919348
650 0 _aİnsan hakları
_zTürkiye
_919346
942 _2lcc
_cBK