000 | 03477 am a2200361K 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200429326 _d47250 |
||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20231208001035.0 | ||
008 | 161129t2017 tu g 001 0dtur u | ||
020 | _a9789750242328 | ||
040 |
_aATILIM _b tur _e rda _cTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _atur | |
050 | 0 | 0 |
_aKKX3709 _b .Y65 2017 |
090 |
_aKKX3709 _b .Y65 2017 |
||
100 |
_aYokuş, Sevtap _eyazar. _992292 |
||
245 | 1 | 0 |
_aAvrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin Türkiye'de olağanüstü hal rejimi pratiği ve anayasa şikayetine etkisi / _cProf. Dr. Sevtap Yokuş. |
250 | _aBirinci baskı: Mart 2017 (Ankara). | ||
264 | 1 |
_aAnkara: _b Seçkin Yayıncılık, _c 2017. |
|
300 |
_a295 sayfa; _c 24 cm. |
||
336 |
_atext _2 rdacontent _btxt |
||
337 |
_aunmediated _2 rdamedia _bn |
||
338 |
_avolume _2 rdacarrier _bnc |
||
490 | 0 |
_aHukuk No ; _v1742 |
|
500 | _aDizin vardır. | ||
504 | _aBibliyografik bilgi içerir (sayfa [277]-292). | ||
505 | 2 | _aTürkiye'de olağanüstü rejimin normatif çerçevesi ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi sistemi - Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile oluşturulan standartların Türkiye'de olağanüstü hal rejimine yansıması - Türkiye'de AİHS temelinde anayasal-yasal dönüşüm çabaları ve AİHS ile çevrelenen anayasa şikayeti yolu. | |
520 | _aAskeri Darbenin zihni kalıplarıyla hazırlanan 1982 Anayasası, yürürlüğe girişinden bugüne kadar geçirdiği tüm değişikliklere rağmen, olağanüstü rejime ilişkin hükümleri ile daha da derinleşen otoriter ruhundan kurtulamadı. Geçirdiği değişiklikler kapsamında Anayasa'nın, olağanüstü rejimi hukuk dışına çıkaran, yargı muafiyeti getiren düzenlemelerine hiçbir şekilde dokunulmadı. Anayasa ve diğer ilgili mevzuat, olağanüstü halde yargısal denetim yollarını kapatan hükümleriyle, doğrudan iç hukuk yollarını tüketmeyi engellediği için geçmişte, Türkiye'nin Olağanüstü Hal Bölgesi'nden yoğun bir şekilde Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne yapılan başvuruların çoğu, iç hukuk yollarını tüketme koşulunu yerine getirmeden yapıldı. Bu şartlarda önüne gelen başvurular bakımından Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi organları, iç hukuk yollarını tüketme koşulunun aşılmasını sağlayan kabuledilebilirlik kararlarını verdi. Bu kararlar yoluyla, olağanüstü rejime ilişkin kriterleri içeren sözleşme sistemi, Türkiye'de, olağanüstü rejim açısından doğrudan uygulanma özelliği kazandı. Son zamanlarda, tüm ülkede uzatılan olağanüstü rejim ve uygulaması, Anayasal düzen açısından demokratik yönelimi ortadan kaldıran bir etki yarattı ve bir kez daha Anayasa'nın otoriter yüzünü belirgin kıldı. Anayasa şikayeti yoluyla, hak ve özgürlükleri koruma işlevini daha etkili biçimiyle üstlenen Anayasa Mahkemesi, bu işlevi gerçekleştirmenin çok uzağında kaldı. Olağanüstü rejim uygulamalarından kaynaklı hak ihlallerinde, ulusalüstü korumadan yararlanmak için anayasa şikayetinin bir iç hukuk yolu olma özelliğini sürdürüp sürdüremeyeceği, Türkiye'nin başlıca güncel hukuksal tartışma konularından biri oldu. -- Arka kapak. | ||
650 | 0 |
_9119588 _aWar and emergency legislation _zTurkey |
|
650 | 0 |
_9119589 _aSavaş ve olağanüstü hal mevzuatı _zTürkiye |
|
650 | 0 |
_aHuman rights _zTurkey _919348 |
|
650 | 0 |
_aİnsan hakları _zTürkiye _919346 |
|
942 |
_2lcc _cBK |