000 04286nam a22003257i 4500
650 0 0 _932546
_aTezler, Akademik
999 _c200429914
_d47840
003 TR-AnTOB
005 20191118110048.0
008 171111b xxu||||e mmmm 00| 0 eng d
040 _aTR-AnTOB
_cTR-AnTOB
_beng
_erda
041 0 _atur
099 _aTEZ GAZI FBE MİM YL’09 POS
100 1 _aPostalcıoğlu, Oğuzhan
_9120418
245 1 0 _aYayalaştırmanın sosyal, ekonomik, ekonomik, fiziksel ve çevresel etkileri Adapazarı Çark Caddesi örneği /
_cOğuzhan Postalcıoğlu.
264 1 _aAnkara :
_bGazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,
_c2009.
300 _axvii, 116 pages :
_bcharts and colored illustrations ;
_c29 cm
336 _2rdacontent
_atext
337 _2rdamedia
_aunmediated
338 _2rdacarrier
_avolume
502 _aTez (Yüksek Lisans)-Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Haziran 2009
520 _aYayalaştırma sadece fiziksel olarak taşıt yollarının trafiğe kapatılarak, yayalar için yürünebilen yollar haline getirilmesi değil aynı zamanda sosyal, ekonomik, çevresel ve mekansal etkileriyle önemli bir planlama aracıdır.Avrupa ve Amerika'da döneme ve coğrafyaya, kentin şartlarına bağlı olarak farklılık gösteren, genel anlamda ise sosyal ekonomik, fiziksel ve mekansal sorunlara çözüm sağlamak amacıyla birçok yayalaştırma çalışması yapılmıştır.Avrupa'da 2. Dünya Savaşı sonrası tahrip olan kent merkezinin yeniden yapılandırılması ve tarihi kent merkezinin tekrar canlandırılıp odak haline gelmesi için yayalaştırma uygulamaları kullanılırken Amerika'da ise Avrupa'dan farklı olarak kent merkezlerinin banliyö alışveriş merkezleri karşısındaki rekabeti sağlamak amacıyla başlatılmıştır.Adapazarı'nda yaşanan 17 ağustos 1999 depremi belleklerimize binlerce insanın hayatını kaybettiği, birçok sanayi kuruluşu, konut ve işyerinin yıkıldığı acı bir anı olarak kazınmıştır.Çalışma kapsamında, Adapazarı'nın en önemli caddesi olan Çark caddesinde yapılan yayalaştırma projesinin, sosyal, ekonomik, çevresel ve mekansal etikleri araştırılmış.Depremle yaşanan problemlerin aşılmasında, Çark caddesi ve çevresi yayalaştırma projesinin en önemli planlama uygulamalarından birisi olduğu ortaya konmuştur.
520 _aPedestrianization is not only to close the streets to the motor traffic physically and make them suitable places for the pedestrians but also a means of planning regarding their social, economical, environmental and spatial influences.In order to solve the social, economical, physical and spatial problems a lot of pedestrianization works which differed according to the era, geography and the position of the city, have been done in Europe and United States.After World War II, the pedestrianization practices to rebuilt the city centers and regenerate the histrorical ones to make them charming centers have been done in Europe whereas the pedestrianization has begun to provide the competition of the city centers against suburb shopping centers in United States.The earthquake that happened on 17 August 1999 in Adapazarı, is imprinted on our memories as a painful memory in which thousands of people died and lots of industrial establishments, houses and workplaces, have collapsed.The pedestrianization of Çark Street and its vicinity became one of the most important planning practices going beyond the economic and the social stagnation resulting from the earthquake.With this study, the pedestrianization project practiced in one of the most active streets in the city of Adapazarı, Çark Street is evaluated with the help of analytical studies such as aim and purpose of the pedestrianization, public survey applied to the users and the owners of the workplaces, density of the pedestrian area usage, land practices. With this data, it is proved that Çark Street pedestrianization project has reached target and purpose.
650 0 0 _aDissertations, Academic
_932543
653 _aŞehircilik ve Bölge Planlama
653 _aUrban and Regional Planning
710 _aGazi Üniversitesi.
_bFen Bilimleri Enstitüsü
_978502
856 4 0 _uhttps://tez.yok.gov.tr/
_3Ulusal Tez Merkezi
942 _cTEZ
_2z