000 03479nam a2200409 i 4500
999 _c200431191
_d49403
003 TR-AnTOB
005 20231219000926.0
007 ta
008 171111b xxu||||| mmmm 00| 0 eng d
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’18 ÖZD
100 1 _aÖzdemir, Bengü Nur
_9122143
245 1 0 _aTürkiye elektrik piyasasında serbest tüketici tercihlerini etkileyen faktörlerin analizi /
_cBengü Nur Özdemir.
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2018.
300 _axi, 58 pages :
_bgraphics, charts ;
_c29 cm
336 _2rdacontent
_btxt
_atext
337 _2rdamedia
_bn
_aunmediated
338 _2rdacarrier
_bnc
_avolume
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü Temmuz 2018
520 _aLiberalleşme hareketi ile birlikte her alanda rekabetçi piyasaya ulaşmak isteyen ekonomik anlayış, elektrik piyasalarını etkisi altına almıştır. Özellikle son 20 yılda Türkiye enerji piyasalarını yeniden yapılandırmayı ön plana koymuştur ve bu amaçla serbest tüketici uygulaması başlatılmıştır. Bu tez çalışmasında gerek kural koyuculara gerek elektriğin tedarikini yapma hakkına sahip lisanslı özel şirketlere fayda sağlaması amacı ile serbest tüketicilerin elektrik tedarikçisi seçimlerinde hangi faktörlerin ne kadar etkili olduğu araştırılmıştır. Bu araştırma için kesikli seçim modelleri sınıfında yer alan çoklu lojit model seçilmiştir ve elektrik tedarikçilerine ait farklı özellikler kullanılarak iki ayrı model geliştirilmiştir. Araştırma ve model bulgularına göre, Türkiye’de serbest tüketicilerin elektrik tedarikçisi seçiminde en çok etkisi olan faktörler tedarikçinin piyasadaki bilinirliği ve sundukları birim fiyat olarak belirlenmiştir.
520 _aThe economic view that aims to reach a competitive market in every area and liberalization movement have affected energy markets, especially electricity market. Turkey has reconstructed its energy markets for the last 20 years and “eligible consumer” law was one of the biggest steps of reconstruction since its purpose is to make every consumer free to choose their electricity supplier. In this thesis, the effect of suppliers’ attributes on eligible consumers’ choices is analyzed; because, it is important to understand eligible consumers’ behaviors for law-makers to conduct and protect a competitive market, and electricity suppliers to increase customer satisfaction and to stay alive in the competition. Discrete choice analysis with multinomial logit model is applied and two models are developed by using different attributes of suppliers. According to the analysis and model parameters, unit price and the recognition of suppliers have the biggest effect on eligible consumers’ choices in Turkey.
650 0 0 _932546
_aTezler, Akademik
650 0 0 _aDissertations, Academic
_932543
653 _aÇoklu Lojit Model
653 _aSerbest Tüketici
653 _aElektrik Piyasası
653 _aKesikli Seçim Modelleri
653 _aMultinomial Logit Model
653 _aEligible Consumer
653 _aElectricity Market
653 _aDiscrete Choice Models
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
856 4 0 _uhttps://tez.yok.gov.tr/
_3Ulusal Tez Merkezi
942 _cTEZ
_2z