000 04452nam a2200433 i 4500
999 _c200436185
_d54397
003 TR-AnTOB
005 20231219000928.0
007 ta
008 171111s2018 xxu e mmmm 00| 0 eng d
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’19 TUR
100 1 _aTurgut, Ezgi
_9125333
245 1 0 _aGirişimcilik sürecinde pazarlama ve satış aktivitelerinin etkileri ve önemi /
_cEzgi Turgut.
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2019.
300 _axv, 151 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _2rdacontent
_btxt
_atext
337 _2rdamedia
_bn
_aunmediated
338 _2rdacarrier
_bnc
_avolume
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2019
520 _aGünümüzde işletmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için pazarlama aktiviteleri büyük önem arz etmektedir. Çoğu işletme, pazarlamanın 4P (product, place, price ve promotion) kavramına ve bununla ilişkili müşteri odaklı satışın 4C (customer value, customer cost, customer conevenience & customer communication) analizlerine büyük önem vermektedir. Bu analizlerin iyi bir şekilde yapılması sonucunda çoğu işletmeler başarılı bir şekilde sürdürebilirliğini sağlamaktadır. Günümüzde çoğu işletme girişimcilik kökenli olup, sürdürebilirliklerini devam ettirmeyi amaçlamaktadır. Ancak çoğu girişimcilik serüveni bir fikirle ortaya atılmıştır ve çoğu pazarlama ve satış aktivitesi, girişimcinin özelliklerinin ve fikirlerinin arkasında kalmıştır. Bu araştırmanın amacı pazarlama alanındaki 4P analizlerinin ve bu analizlerle bağlantılı olarak tüketici satın alma aşamasını etkileyen satışın 4C analizlerinin girişimciler (start-up'lar) açısından incelemektir. Bu araştırmanın önemi; girişimcilikte pazarlama ve satış aktivitelerinin önemini vurgulamaktır. Çoğu girişimcinin aklında sadece fikir (product) bulunmaktadır ancak bu ürünün ticarileşmesi içinde analizlerin yapılması gerekmektedir. Bunun yanı sıra, girişimcilik sürecinden, ticarileşme sürecine geçen girişimciler ise; bir sürü problemle karşılaşmaktadır. Bu problemleri ortadan kaldırmak veya problemlerin nedenlerini daha iyi analiz edebilmek için girişimcilikte pazarlamadaki 4P analizini ve satıştaki 4C analizinin yapılması çok önemlidir.
520 _aNowadays, it is important for operations to ensure their sustainability. Many operations consider that analysis one of the marketing activities which is called marketing mix is great important. Marketing mix consists of 4P (product, place, price & promotion) analyses and 4C (customer value, customer cost, customer convenience & customer communication) analyses, which correspond to 4P analysis in order to focus on consumer behavior. These analyses provide operations' sustainability. In today's World many operations origin from entrepreneurships and they want to maintain their sustainability. However, much entrepreneurship come from ideas and the marketing analysis stay behind that idea.This study suppose to seek that whether the entrepreneurship utilize from marketing mix or not. This study, also, tries to show the effects of marketing analysis on the performance of operations and their sustainability. The importance of this thesis is took attention that marketing analysis have an important effect on entrepreneurship. Many entrepreneurs have got only idea without any analysis. When there is no marketing analysis, the ideas consist to be same. Besides, entrepreneurial faces with many problems while the period between the process of operations to process of reaching consumers. That is why it is important to make good analysis of marketing in order to disappear these kinds of problems.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aGirişimcilik
653 _aPazarlama
653 _aSatış
653 _aAnalizler
653 _aPazarlama karması
653 _aEntreuprenership
653 _aMarketing mix
653 _a4P analysis
653 _aConsumer behaviour
653 _a4C analysis
700 1 _aKasnakoğlu, Berna Tarı
_987058
_eadvisor
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
856 4 0 _uhttps://tez.yok.gov.tr/
_3Ulusal Tez Merkezi
942 _cTEZ
_2z