000 | 04287nam a2200565 i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200437757 _d55969 |
||
001 | 200436491 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20231219000933.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171111s2019 tu ab e m 000 0 tur d | ||
035 | _a(TR-AnTOB)200437757 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _aeng | |
099 | _aTEZ TOBB SBE ULU YL’19 DEM | ||
100 | 1 |
_aDemirdüzen, Sinan _eauthor _9126785 |
|
245 | 1 | 0 |
_aA neoclassical realist explanation of over-commitment : _bThe case of American Foreign Policy toward Iraq after 9/11 / _cSinan Demirdüzen ; thesis advisor Şaban Kardaş. |
246 | 1 | 1 | _aAşırı angajmanın neoklasik realist açıklaması: 11 eylülsonrası A.B.D.'nin Irak politikası |
264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2019. |
|
300 |
_axi, 101 pages : _billustrations ; _c30 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Kasım 2019. | ||
520 | _aSon 30 yıllık süreç neoklasik realizmin dış politika analizi noktasındaki açıklayıcı gücünü göstermiştir. Neoklasik realist aşırı angajman teorisi, iç politik faktörlerin dış politika elitlerinin sadece sistemsel baskılara göre dış politika belirlemelerine müdahale edebileceğini ve bu yönüyle gereğinden fazla angajmanın gerçekleşebileceğini savunmaktadır. Ülkelerin, dış politika meselelerine sistemin dikte ettiğinden daha angajmanda bulunduğu gözlemlenmiş ve bu durum yapısal realist bir yaklaşıma göre beklenmeyen bir durum olması sebebiyle bir anomali olarak nitelendirilmelidir. Bu tez, bahse konu anomalinin, öne sürdüğü üç adet alt hipotez ile açıklanabileceğini savunmaktadır. Bu bağlamda tez, prestij, çıkar gurupları ve karşılıklı destek koalisyonu davranışlarının potansiyel olarak sistemin ötesinde ve altında angajmana sebebiyet verebildiğini savunmaktadır. Bu tez yukarıda bahsi geçen teoriyi test etmek için vaka çalışması yönteminden faydalanmaktadır. Bu çerçevede A.B.D.'nin 11 Eylül sonrası Irak'a uyguladığı dış politika en muhtemel senaryo olarak göze çarpmaktadır. Nitekim yukarıda bahsedilen üç iç siyasi etkenin de 11 Eylül ile 2003 Irak savaşı arasında gözlemlenebilmektedir. | ||
520 | _aThe last few decades had shown the explanatory power of neoclassical realism on foreign policy analysis. The neoclassical realist theory of over-commitments suggests that domestic political factors can divert the FPEs from deciding with the sole consideration of systemic pressures. It is observed that states do not always act in line with the impositions of external factors and sometimes make more commitment than the dictation of the systemic stimuli. This thesis proposes three sub-hypotheses to explain the anomaly of over-commitment. This thesis argues that prestige seeking, interest group penetration (state capture) and coalition logrolling behaviors have the potential of diverting foreign policy decisions by intervening to the foreign policy making processes. The thesis applies the case study method to test the theory mentioned above. American foreign policy toward Iraq after 9/11 appears as the most likely scenario. This is due to the visibility of all the above mentioned domestic political factors during the period of 9/11 and the Iraq war of 2003. | ||
650 | 0 |
_aDissertations, Academic _932543 |
|
653 | _aNeoclassical Realism | ||
653 | _aOver-Commitment | ||
653 | _aForeign Policy | ||
653 | _aPrestige | ||
653 | _aIraq | ||
653 | _aInterest Groups | ||
653 | _aIraq War | ||
653 | _a9/11 | ||
653 | _aCoalition logrolling | ||
653 | _aNeoklasik Realizm | ||
653 | _aDış Politika | ||
653 | _aAşırı Angajman | ||
653 | _aPrestij | ||
653 | _aÇıkar Grupları | ||
653 | _aKarşılıklı Destek Koalisyonu | ||
653 | _aIrak Savaşı | ||
653 | _aIrak | ||
653 | _a11 Eylül | ||
700 | 1 |
_aKardaş, Şaban _eadvisor _9103937 |
|
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
856 | 4 | 0 |
_uhttps://tez.yok.gov.tr/ _3Ulusal Tez Merkezi |
942 |
_cTEZ _2z |