000 03180nam a2200325 a 4500
003 TR-IsYBT
005 20200303152218.0
007 t
008 191216s2018$$$$tu#a###$r12901###$$$$#129129tur u
020 _a9786052149676
_q(kağıt kapak)
040 _btur
_erda
_c
041 _atur
044 _ctu
050 _aHF5823
090 _aHF5823
_b.D465 2018
100 _aDemirel, Ayfer,
_eyazar.
245 _aTelevizyon animasyon reklamlarının Louis Althusser bağlamında eleştirel analizi/
_cAyfer Demirel.
250 _a1. Basım, Aralık 2018
264 _aKızılay, Ankara :
_bNobel Akademik Yayıncılık,
_c2018.
300 _aviii, 123 sayfa :
_btablo, resim, fotoğraf ;
_c21 cm.
336 _ametin
_btxt
_2rdacontent
337 _aaracısız
_bn
_2rdamedia
338 _acilt
_bnc
_2rdacarrier
504 _aKaynakça: sayfa 125-129.
520 _aArka kapak: İletişim çalışmaları iki temel yaklaşımdan oluşur. Bunlardan birincisi, ana akım; diğeri de eleştirel teoridir. Bu kitap, ikinci iletişim yaklaşımı olan eleştirel teori bağlamında, Batı Marksizminin en önemli eleştirel teorisyenlerinden biri olan Louis Althusser’in felsefesi doğrultusunda oluşmuştur. İdeoloji aktarımının en önemli aracı medya, eleştirel teori ekseninde yapısalcı Marksistler tarafından geliştirilir. Bu bağlamda kitap; televizyon reklamlarının kapitalist ideolojinin yayılması için etkili bir medium (araç), bir iletişim biçimi olarak nasıl kullanıldığının anlaşılması bakımından okuyuculara ışık tutacaktır. Eleştirel teorinin, ne olduğunun, neleri kapsadığının ve neden kullanıldığının anlaşılması bakımından önemli olan bu kitap; Karl Marx, Gramsci, Althusser, Frankfurt Okulu baş düşünürlerinden Max Horkheimer, Theodor W. Adorno, Herbert Marcuse, Walter Benjamin ile eleştirel teorisyenler üzerinde etkili olan Sigmund Freud ve Althusser’den etkilenen Stuart Hall’ın kuramlarını anlaşılır bir dille ifade etmesi açısından okuyucuya faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra; televizyon reklamlarında kullanılan yapım tekniği animasyonun, neden bu kadar öne çıktığını ve geçmişteki ilk animasyon örnekleri ile Emile Cohl’un animasyon filmlerine yer verilerek ideolojik yapıların nasıl normalleştirildiğini de ele almaktadır. Roland Barthes’ın; televizyon animasyon reklamlarının ürünü pazarlamak için oluşturduğu toplumsal pratiklerin ya da kapitalist ideolojik yapıların farklı şekillerde açığa çıkması bakımından aydınlatıcı nitelikte olan göstergebilimsel yöntemine de yer verilmiştir. Bu kitap; Althusser felsefesi bağlamında göstergebilimsel yöntem ekseninde; özellikle bilinçli olarak yapılan reklamlardaki kodlanmış kapitalist ideolojilerin fark edilebilmesi için, bireylerin, günümüz televizyon animasyon reklamlarına, ne anlattığı değil de aslında ne söylediği bakış açısıyla bakması gerektiğini okuyucuya gösteriyor.
650 _aReklam.
650 _aAdvertising.
856 _uhttp://katalogtarama.medipol.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=005 0475
902 _a0050475
999 _c200437845
_d56057