000 04172nam a2200409 i 4500
999 _c200439304
_d57516
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231208160740.0
007 ta
008 171111s2019 tu ab e m 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200439304
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ BASKENT SBE ULU YL’07 SUN
100 1 _aSuner, Derya
_eauthor
_9129154
245 1 0 _aAvrupa Birliği eğitim politikasının öncelikleri :
_bKavramsal bir analiz /
_cDerya Suner ; thesis advisor Menderes Çınar.
264 1 _aAnkara :
_bBASKENT,
_c2007.
300 _aiv, 78 pages ;
_c30 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--Başkent Üniversitesi Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı Şubat 2007.
520 _aBu çalışmanın amacı, AB eğitim politikasının önceliklerini bazı analitikaraçlar yardımıyla tartışmaktır. Modern toplumlarda eğitimin ekonomik, toplumsalve siyasi-ideolojik olmak üzere üç temel işlevi olduğu ve bu işlevlerin ErnestGellner'in de işaret ettiği gibi milliyetçilik ideolojisiyle ilgili olduğu söylenebilir.Sanayi Devrimi sonucu toplumsal yapıdaki değişim, eğitimin işlevlerindekideğişikliğe de yansımıştır. Modern eğitim, modern toplumun ihtiyaçlarına cevapverir ve bu ihtiyaçlardan biri de ortak kimliktir. AB'de entegrasyon süreciniaçıklamak için yola çıkan neo-fonksiyonalist yaklaşım da eğitim politikalarını ABbütünleşmesinin bir türevi olarak görür. Bu bağlamda, çalışmada yapılan tartışma üçaşamadan oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde modern toplumlarda eğitiminişlevleri incelenecek ve AB'de eğitim politikasının bu işlevlerle anlaşılabilirliğitartışılacaktır. kinci aşamada AB'de eğitim alanında `politika oluşturma' ve `politikauygulama' düzeyleri arasındaki farklılıklardan ve eğitim politikasındakiönceliklerden bahsedilecektir. Tartışmanın son bölümünde ise, ulus-devlet düzeyindestandart bir eğitim politikası oluşturma ve uygulamanın ortak bir kimlik duygusunayol açacağı tezinden hareketle Gellner'ci ve neo-fonksiyonalist yaklaşımların ABdüzeyinde geçerli olup olmadığı tartışılacaktır.
520 _aThe aim of this thesis is to discuss the priorities of EU education policy withthe help of some analytic tools. These tools consist of three basic functions ofeducation, namely economic, social and political-ideological and nationalism theoryof Ernest Gellner. The changes of the social structure after the Industrial Revolutionare reflected in the changes of the functions of education. According to Gellner,whose theory is based on the concept of nationalism in the 19th century, education isthe functional result of modernity. In addition to this, the neo-functionalist approach,which attempts to explain the EU integration process, has similar functionality inorder to explain the education policy the Union makes. In this context, the discussionis composed of three stages. The first stage is related with whether the foreseeing ofGellner?s theory and neo-functionalist approach can be used to explain EU?seducation policy. The second stage is about the differences between `policy making?and `policy implementing? and the priorities of EU education policy. The last stageof discussion questions whether the approaches of Gellner and neo-functionalists,who claim making and implementing a standardized education policy functionallyresults in a feeling of common identity, is also valid on EU level.
653 _aAB
653 _aEğitim
653 _aİşlevselcilik
653 _aKimlik
653 _aEU
653 _aEducation
653 _aFunctionalism
653 _aIdentity
700 1 _aÇınar, Menderes
_eadvisor
_992466
710 _aBaşkent Üniversitesi.
_bAvrupa Birliği ve Uluslararası ilişkiler Enstitüsü.
_bSiyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler Anabilim Dalı
_992812
942 _cTEZ
_2z