000 05474nam a2200433 i 4500
999 _c200440323
_d58535
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231208160740.0
007 ta
008 171111s2007 tu e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200440323
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ BASKENT SBE ULU YL’07 İSK
100 1 _aİskender, Ecren
_eauthor
_9129840
245 1 0 _aTürkiye-Avrupa Birliği Katılım Müzakereleri Sürecinde Bölgesel Politikalar /
_cEcren İskender ; thesis advisor Servet Mutlu.
246 1 1 _aTurkey-EU accession negotiations: Regional policy issues
264 1 _aAnkara :
_bBASKENT,
_c2007.
300 _aix, 145 pages ;
_c30 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--Başkent Üniversitesi Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı Şubat 2007.
520 _aTÜRKİYE - AVRUPA BİRLİĞİ KATILIM MÜZAKERELERİ SÜRECİNDEBÖLGESEL POLİTİKALARHazırlayan: Ecren İSKENDERÖZETTürkiye-Avrupa Birliği(AB) katılım müzakereleri resmi olarak 3 Ekim 2005tarihinde başlatılmıştır. Katılım müzakereleri AB'nin Türkiye'ye adil yaklaşmadığıiddialarıyla gölgelenmiştir. Bu dönemde eleştirilerin odağı, Türkiye için katılımmüzakerelerinin ilke ve esaslarının belirleyen Müzakere Çerçeve Belgesi olmuştur.Tez çalışması Türkiye için Müzakere Çerçeve Belgesi'ni analiz ederken belgenin 12.maddesinin içeriğine yoğunlaşmaktadır. Söz konusu maddede AB Komisyonu'nun,Türkiye'nin katılım antlaşması ile ilgili olarak kişilerin serbest dolaşımı, yapısalpolitikalar ve tarım gibi alanlardaki önerilerine geçiş süresi tedbirleri dâhiledebileceği belirtilmiştir. Bu bağlamda araştırma sorusunu katılım müzakerelerikapsamında Bölgesel Politika ve Yapısal Araçların Koordinasyonu başlığı altındaTürkiye'nin nelerle karşılaşabileceği oluşturmaktadır. Önceki genişleme süreçlerininincelenmesini takiben tez çalışmasında varılan sonuç; Türkiye'nin yapısal politikaaraçlarından, dolayısıyla AB Bölgesel Politikası'nın araçları olan Yapısal Fonlar veUyum Fonu'ndan, hariç bırakılmasının Türkiye aleyhine bir ayrımcılık olacağı, böylebir durumun Türkiye için üyeliğin fayda ve anlamını büyük ölçüde sınırlayacağıdır.Bu sınırlamanın ne anlama geldiğini ortaya koymak için AB Bölgesel Politikası'nınamaçları, araçları, gelişimi ve önemi çalışma içinde özetlenmiştir. Türkiye'ninnelerle karşılaşabileceğine ışık tutmak üzere üçüncü ve beşinci AB genişlemesüreçleri ve katılım müzakereleri ele alınarak diğer ülkelerin deneyimleri ve aldıklarıgeçiş düzenlemeleri incelenmiştir. Türkiye'nin kendi mevzuat ve işleyişini ABiimüktesebatının Bölgesel Politika ve Yapısal Araçların Koordinasyonu ile ilgilifaslına uyumlaştırmak konusunda ne durumda olduğu analiz edilmiştir. Bu suretleTürkiye'nin 12. madde kapsamında yapısal politika araçlarından hariç bırakılmamakiçin atması gereken adımlar vurgulanmıştır.
520 _aTURKEY-EU ACCESSION NEGOTIATIONS: REGIONAL POLICY ISSUESWritten by: Ecren İSKENDERSUMMARYTurkey has started the accession negotiations with the European Union(EU)on October 3, 2005. The accession negotiations were unfortunately shadowed by theclaims that EU was not treating Turkey equitably. The Negotiation Framework thatsets the principles governing the negotiations was one of the basic documents facingcriticism. This thesis analyzes the Negotiation Framework for Turkey andconcentrates on Article 12 which states that the EU Commission will includesafeguard measures to its proposals in areas such as freedom of movement ofpersons, structural policies or agriculture where appropriate. In this context, therelevant research question is taken to be what Turkey may come across during itsaccession negotiations under the chapter of Regional Policy and StructuralInstruments. After examining the conditions of the previous accessions the thesisconcludes that when Turkey becomes a member state, it would not be just and fair ifit is deprived from the instruments of structural policies, namely the EU RegionalPolicy instruments such as the Structural and Cohesion Funds. The objectives andinstruments of EU Regional Policy are analyzed to give an idea of what Turkeywould be deprived if this were to happen. Furthermore, the third and fifth EUenlargements are analyzed to see what other member states had experienced duringaccession negotiations, so as to identify what safeguard measures may be foreseenfor Turkey under structural policies, and what Turkey should do in order to minimizethe number and extent of such measures.
590 _aDonated by Birgül Demirtaş
653 _aAvrupa Birliği
653 _aTürkiye
653 _aKatılım Müzakereleri
653 _aAB Bölgesel Politikası
653 _aEuropean Union
653 _aTurkey
653 _a Accession Negotiations
653 _aRegional Policy
700 1 _aMutlu, Servet
_eadvisor
_99263
710 _aBaşkent Üniversitesi.
_bAvrupa Birliği ve Uluslararası ilişkiler Enstitüsü.
_bSiyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler Anabilim Dalı
_992812
942 _cTEZ
_2z