000 03675nam a2200457 i 4500
999 _c200444062
_d62274
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000937.0
007 ta
008 171111s2021 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200444062
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’21 DÜN
100 1 _aDündar, Arzu Emeksiz
_eauthor
_9133004
245 1 0 _aİhracat pazarlama stratejisinin ihracat performansı üzerindeki etkisi :
_bAlmanya'ya otomotiv ihracatı örneği /
_cArzu Emeksiz Dündar ; thesis advisor Ramazan Aktaş.
246 1 1 _aThe impact of international marketing strategy on export performance: The case of automotive exports to Germany
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2021.
300 _axii, 88 pages :
_billustrations ;
_c30 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2021.
520 _aBu çalışmanın amacı uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin uyguladıkları ihracat pazarlama stratejisinin ihracat performansı üzerine etkisinin incelenmesidir. Bu çalışmada, ihracat pazarlama stratejisi olarak uluslararası pazarlama karması elemanlarına uygulanan adaptasyon stratejisine değinilmektedir. İhracat performansı olarak ise işletmenin ihracatındaki değişime odaklanılmıştır. Araştırma örneklemi, 2018-2019 yılları arasında Türkiye'de faaliyet gösterip Almanya'ya otomotiv endüstrisinde ihracat yapan işletmelerdir. Ticaret Bakanlığı'ndan elde edilen veriler neticesinde çalışmaya 118 işletme katılım sağlamıştır. Anket yöntemiyle toplanan verilerin analizinde SPSS19 programı kullanılmıştır. Uygulanan regresyon analizi sonucunda işletme performansının müşteri deneyimi ile pozitif ve anlamlı bir ilişkisi olduğu, dağıtım kanalına uygulanan adaptasyon seviyesiyle ise negatif ve anlamlı ilişkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
520 _aThe aim of this study is to examine the effect of export marketing strategy applied by firms operating in international markets on export performance. In this study, export marketing strategy is measured by the adaptation strategy applied to the elements of the international marketing mix. As export performance, we focused on the change in the export of the firms. The sample of research is Turkish firms which are actively involved in exports of automotive sector to Germany in the years between 2018 and 2019. 118 firms have taken participation in the study as a result of the data obtained from the Ministry of Trade. SPSS19 program was used in order to analyse the data collected through the survey. As a result of the applied regression analysis, it is concluded that firm performance has a positive and significant relationship with customer experience and a negative and significant relationship with the adaptation level of the distribution channel.
653 _aAdaptasyon
653 _aİhracat Performansı
653 _aOtomotiv Sektörü
653 _aRegresyon Analizi
653 _aUluslararası Pazarlama Stratejileri
653 _aAdaptation
653 _a Expansion Strategies
653 _aExport Performance
653 _aAutomotive Industry
653 _aRegression Analysis
653 _aInternational Marketing Strategies
700 1 _aAktaş, Ramazan
_eadvisor
_931883
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z