000 | 03941nam a2200397 i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200444569 _d62781 |
||
001 | 200436491 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20231219000939.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171111s2017 tu ab e mmmm 000 0 tur d | ||
035 | _a(TR-AnTOB)200444569 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _atur | |
099 | _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’17 TEK | ||
100 | 1 |
_aTekin, Sinan _eauthor _9133415 |
|
245 | 1 | 0 |
_aÜçüncü kuşak üniversiteler ve üçüncü kuşak üniversitelerin stratejik planlaması / _cSinan Tekin ; thesis advisor Ramazan Aktaş. |
246 | 1 | 1 | _aThird generation university and strategic planning of third generation university |
264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2017. |
|
300 |
_axvii, 213 pages : _billustrations ; _c30 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2017. | ||
520 | _aBu çalışmada, Üçüncü Kuşak Üniversite kavramı ve Üçüncü Kuşak Üniversitelerin Stratejik Planlanması araştırılmıştır. Tarih boyunca yükseköğretim kurumları araştırılmış üniversitelere tekabül eden Antik Yunan Akademileri ve Medreseler hakkında bilgi verilmiştir. Üniversiteler, Birinci Kuşak Üniversiteler, İkinci Kuşak Üniversiteler (Humboldt Üniversiteleri) ve Üçüncü Kuşak Üniversiteler olarak tasnif edilmiştir. Üniversitelerin kuşak değişimini tetikleyen faktörler araştırılmış Rönesans, Hümanizm, Protestanlığın doğuşu, Ulusçuluk kavramı, Fransız Devrimi gibi olayların üniversitelerin şekillenmesinde ve yeni üniversite tipolojisinin oluşumunda etkili rol oynadıkları tespit edilmiştir. Prof. Dr. J.G. Wissema'nın Üçüncü Kuşak Üniversite teorisi etrafında gelişen çalışmada Türkiye Cumhuriyeti'nden on altı devlet üniversitesi seçilmiş, bu üniversitelerin stratejik planlamalarını hazırlarken Üçüncü Kuşak Üniversite olmaya ne ölçüde yer verdikleri içerik analizi ve kodlama yöntemleri ile belirlenmiş, daha sonra ise TÜBİTAK'ın girişimci ve yenilikçi üniversite endeksi sıralaması ile karşılaştırılıp hazırlanan stratejik planların tutarlılığı üzerine yorumlar yapılmıştır. | ||
520 | _aIn this study, Third Generation University Concept and Strategic Planning of Third Generation Universities are examined. Throughout history, the consept of higher education institution has been researched extesnively in this thesis. Information about Ancient Greek Academy and Madrasa which is equivalent of university. While making the analysis universities are classified as, First Generation Universities, Second Generation Universities (Humboldt Universities) and Third Generation Universities. Factors which trigger to change university generation is researched and events which force to characterise university and making new university typology such as Renaissance, Humanism, Birth of Protestantism, Concept of Nationalism and French Revolution are determined. In this study, sixteen universities have been chosen to examine their strategic planning booklet on the basis of concept developed by Prof. Dr. J. G. Wissema Third Generation University. Then, all sampled universities'strategic plans are compared with index of entrepreneur and innovator universities prepared by TUBITAK. Lastly, there is a discussion about the consistency of strategic planning booklets of those universities. | ||
653 | _aÜçüncü Kuşak Üniversite | ||
653 | _aStratejik Plan | ||
653 | _aYükseköğretim | ||
653 | _aThird Generation University | ||
653 | _a Strategic Plan | ||
653 | _aHigher Education | ||
700 | 1 |
_aAktaş, Ramazan _eadvisor _931883 |
|
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
942 |
_cTEZ _2z |