000 03941nam a2200397 i 4500
999 _c200444569
_d62781
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000939.0
007 ta
008 171111s2017 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200444569
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’17 TEK
100 1 _aTekin, Sinan
_eauthor
_9133415
245 1 0 _aÜçüncü kuşak üniversiteler ve üçüncü kuşak üniversitelerin stratejik planlaması /
_cSinan Tekin ; thesis advisor Ramazan Aktaş.
246 1 1 _aThird generation university and strategic planning of third generation university
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2017.
300 _axvii, 213 pages :
_billustrations ;
_c30 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2017.
520 _aBu çalışmada, Üçüncü Kuşak Üniversite kavramı ve Üçüncü Kuşak Üniversitelerin Stratejik Planlanması araştırılmıştır. Tarih boyunca yükseköğretim kurumları araştırılmış üniversitelere tekabül eden Antik Yunan Akademileri ve Medreseler hakkında bilgi verilmiştir. Üniversiteler, Birinci Kuşak Üniversiteler, İkinci Kuşak Üniversiteler (Humboldt Üniversiteleri) ve Üçüncü Kuşak Üniversiteler olarak tasnif edilmiştir. Üniversitelerin kuşak değişimini tetikleyen faktörler araştırılmış Rönesans, Hümanizm, Protestanlığın doğuşu, Ulusçuluk kavramı, Fransız Devrimi gibi olayların üniversitelerin şekillenmesinde ve yeni üniversite tipolojisinin oluşumunda etkili rol oynadıkları tespit edilmiştir. Prof. Dr. J.G. Wissema'nın Üçüncü Kuşak Üniversite teorisi etrafında gelişen çalışmada Türkiye Cumhuriyeti'nden on altı devlet üniversitesi seçilmiş, bu üniversitelerin stratejik planlamalarını hazırlarken Üçüncü Kuşak Üniversite olmaya ne ölçüde yer verdikleri içerik analizi ve kodlama yöntemleri ile belirlenmiş, daha sonra ise TÜBİTAK'ın girişimci ve yenilikçi üniversite endeksi sıralaması ile karşılaştırılıp hazırlanan stratejik planların tutarlılığı üzerine yorumlar yapılmıştır.
520 _aIn this study, Third Generation University Concept and Strategic Planning of Third Generation Universities are examined. Throughout history, the consept of higher education institution has been researched extesnively in this thesis. Information about Ancient Greek Academy and Madrasa which is equivalent of university. While making the analysis universities are classified as, First Generation Universities, Second Generation Universities (Humboldt Universities) and Third Generation Universities. Factors which trigger to change university generation is researched and events which force to characterise university and making new university typology such as Renaissance, Humanism, Birth of Protestantism, Concept of Nationalism and French Revolution are determined. In this study, sixteen universities have been chosen to examine their strategic planning booklet on the basis of concept developed by Prof. Dr. J. G. Wissema Third Generation University. Then, all sampled universities'strategic plans are compared with index of entrepreneur and innovator universities prepared by TUBITAK. Lastly, there is a discussion about the consistency of strategic planning booklets of those universities.
653 _aÜçüncü Kuşak Üniversite
653 _aStratejik Plan
653 _aYükseköğretim
653 _aThird Generation University
653 _a Strategic Plan
653 _aHigher Education
700 1 _aAktaş, Ramazan
_eadvisor
_931883
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z