000 04204nam a2200397 i 4500
999 _c200447496
_d65708
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000941.0
007 ta
008 171111s2021 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200447496
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’21 KAR
100 1 _aKara, Feyza Çulhalık
_eauthor
_9135570
245 1 0 _aZaman pencereli araç rotalama probleminin otomasyon firmasında optimizasyon uygulaması /
_cFeyza Çulhalık Kara ; thesis advisor Melike Meterelliyoz Kuyzu.
246 1 1 _aOptimization application of vehicle routing problem with time windows in automation company
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2021.
300 _axvii, 120 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Kasım 2021.
520 _aZaman Pencereli Araç Rotalama Probleminde (ZPARP), araçların verilen en erken ve en geç bitiş zamanlarına uygun rotasının belirlenmesi, minimum rota mesafesinin bulunması hedeflenir. ZPARP, servis zamanları ve zaman pencereleri dikkate alınarak minimum mesafedeki rotanın bulunması ve rotaları ziyaret eden araçların müşteri sıralamasının belirlenmesi problemidir. Bu çalışmanın amacı, Ankara ilinde faaliyet gösteren bir otomasyon montaj, kurulum ve arıza hizmet sağlayıcısının uygun rotalama modelinin oluşturulması ve firmanın istek ve ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilmesidir. Çalışmanın temeli müşterilere uygun zaman aralıklarında hizmet sağlayabilmek ve firma araçlarının kat ettiği mesafe/maliyeti minimize etmektedir. Modelin problemi yansıtabilmesi için gerçek müşteri verileri ile farklı senaryolar denenmiş olup sonucunda yeni bir senaryo oluşturularak firmanın arıza taleplerine de yönlendirme yapması sağlanmıştır. Bu çalışma, otomasyon sektöründe daha önce ele alınmamış bir çalışma olması özelliği ile literatüre katkı sağlayacaktır. Çalışma kapsamında karışık tam sayılı lineer programlama kullanılmış ve model MATLAB ile çözdürülmüştür. Farklı müşteri kümeleri ile modelin gerçek hayatı yansıtıp yansıtmadığı incelenmiş ve firmanın kullanımına hazır hale getirilmiştir.
520 _aVehicle Routing Problem with the Time Windows aims to find minumum route distance in accordance with the given earliest and latest finish times. VRPTW is the problem of finding the route with the minumum distance and determining the customer order of the vehicles visiting the routes by considering the service times and time windows. The aim of this study is to create an optimization model for an automation company who provides installation and after sale services in Ankara. Also, to develop it in line with the needs of the company. The main goal of the work is to satisfy each customer's demand in accordance with the time windows and to minimize the cost/distance of the company's vehicles. In order to do that model have been constructed with these time constraints and run many different scenarios with real customer's data. As a result, a new scenario has been created thus the company is able to direct their team for failure analysis demand. This study will contribute to the literature as it is a study that has not been discussed in the automation sector before. In the scope of the study, mixed integer linear programming was used and the model was solved with MATLAB. It was examined with different customer data whether the model reflects real life problem and it was ready for the use of the company.
653 _aAraç Rotalama Problemi
653 _aZaman Penceresi
653 _aLineer Programlama
653 _aVehicle Routing Problem
653 _aTime Window
653 _aLinear Programming
700 1 _aKuyzu, Melike Meterelliyoz
_eadvisor
_9129298
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z