000 02930nam a2200337 i 4500
999 _c200448202
_d66414
003 TR-AnTOB
005 20230801112825.0
007 ta
008 220321s2022 tu a 00 0 tur d135tur u
020 _a9786052124529
040 _aMALTEPEÜNV
_btur
_erda
_cMALTEPEÜNV
_dTR-AnTOB
041 0 _atur
044 _ctu
050 1 _aLA942
090 0 0 _aLA942
_b.Ö373t 2022
100 1 _aÖzer, Mahmut
_eauthor
_9108767
245 1 0 _aTürkiye’de eğitimin evrenselleşmesi /
_cMahmut Özer ; editör Tansel Mumcu.
264 3 _aİstanbul :
_bMaltepe Üniversitesi Yayınları,
_c2022.
264 4 _c©2022
300 _a135 pages :
_billustrations ;
_c21 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
504 _aBIB
520 2 _aTürkiye’de eğitim sisteminin son yirmi yılda çok ciddi bir gelişme gösterdiğini ulusal ve uluslararası veriler ışığında açıkça görebiliyoruz. Bu kapsamda Türkiye, 2000’li yıllardan itibaren eğitime erişimi artırmak için ve toplumun tüm kesimlerinin eğitim hizmetlerinden yararlanabilmesi amacıyla büyük bir dönüşüm sürecine girmiştir. Bu dönüşümü gerçekleştirmek için Milli Eğitim Bakanlığı bütçesi ile birlikte eğitim yatırımları önemli ölçüde artırılmış, sosyal destek programları uygulanmış ve Türkiye geneline yayılmıştır. Tüm yatırımların ve çabaların sonucu olarak eğitimin kitleselleşmesi ve evrenselleşmesi sonrasında bu durumdan en fazla yararlananlar da toplumun sosyo-ekonomik olarak görece dezavantajlı kesimleri olmuştur. ekonomik olarak görece dezavantajlı kesimleri olmuştur. Bununla birlikte üniversiteye girişte katsayı uygulamasının ve başörtüsü yasağının sonlandırılması, seçmeli derslerin çeşitlendirilmesi başta olmak üzere eğitim sisteminde kapsayıcılığı artıran adımlar atılmıştır. Dolayısıyla, bu dönem evrenselleşmeyle birlikte eğitimin demokratikleşmesi bağlamında da oldukça önemli bir evredir. Türkiye’de eğitim sistemi büyük çabalarla ve yatırımlarla güçlendirilmiş olmasına rağmen, yapılan bu iyileştirmelerin toplumdaki görünürlüğünün yeterli olmadığı ve yeterince bilinmediği açıktır. Bu nedenle bu kitapta eğitim sistemimizdeki son 20 yıldaki gelişmeleri ana hatlarıyla değerlendirmek istedim. Bunu yaparken amacım, bu iyileştirmelerin sonuçlarını nesnel bir şekilde ulusal ve ulus-lararası verilere dayalı olarak değerlendirmektir. Bu kitabın, okullar arası başarı farklarını azaltacak ve dolayısıyla eğitimde fırsat eşitliğini artıracak yeni eğitim politikalarının oluşturulabilmesine katkı sunmasını diliyorum.
650 7 _aEğitim
_975189
650 7 _aEğitim
_zTürkiye
_919023
700 1 _aMumcu, Tansel
_eeditor
_9136153
942 _2lcc
_cBK