000 | 02930nam a2200337 i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200448202 _d66414 |
||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20230801112825.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 220321s2022 tu a 00 0 tur d135tur u | ||
020 | _a9786052124529 | ||
040 |
_aMALTEPEÜNV _btur _erda _cMALTEPEÜNV _dTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _atur | |
044 | _ctu | ||
050 | 1 | _aLA942 | |
090 | 0 | 0 |
_aLA942 _b.Ö373t 2022 |
100 | 1 |
_aÖzer, Mahmut _eauthor _9108767 |
|
245 | 1 | 0 |
_aTürkiye’de eğitimin evrenselleşmesi / _cMahmut Özer ; editör Tansel Mumcu. |
264 | 3 |
_aİstanbul : _bMaltepe Üniversitesi Yayınları, _c2022. |
|
264 | 4 | _c©2022 | |
300 |
_a135 pages : _billustrations ; _c21 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
504 | _aBIB | ||
520 | 2 | _aTürkiye’de eğitim sisteminin son yirmi yılda çok ciddi bir gelişme gösterdiğini ulusal ve uluslararası veriler ışığında açıkça görebiliyoruz. Bu kapsamda Türkiye, 2000’li yıllardan itibaren eğitime erişimi artırmak için ve toplumun tüm kesimlerinin eğitim hizmetlerinden yararlanabilmesi amacıyla büyük bir dönüşüm sürecine girmiştir. Bu dönüşümü gerçekleştirmek için Milli Eğitim Bakanlığı bütçesi ile birlikte eğitim yatırımları önemli ölçüde artırılmış, sosyal destek programları uygulanmış ve Türkiye geneline yayılmıştır. Tüm yatırımların ve çabaların sonucu olarak eğitimin kitleselleşmesi ve evrenselleşmesi sonrasında bu durumdan en fazla yararlananlar da toplumun sosyo-ekonomik olarak görece dezavantajlı kesimleri olmuştur. ekonomik olarak görece dezavantajlı kesimleri olmuştur. Bununla birlikte üniversiteye girişte katsayı uygulamasının ve başörtüsü yasağının sonlandırılması, seçmeli derslerin çeşitlendirilmesi başta olmak üzere eğitim sisteminde kapsayıcılığı artıran adımlar atılmıştır. Dolayısıyla, bu dönem evrenselleşmeyle birlikte eğitimin demokratikleşmesi bağlamında da oldukça önemli bir evredir. Türkiye’de eğitim sistemi büyük çabalarla ve yatırımlarla güçlendirilmiş olmasına rağmen, yapılan bu iyileştirmelerin toplumdaki görünürlüğünün yeterli olmadığı ve yeterince bilinmediği açıktır. Bu nedenle bu kitapta eğitim sistemimizdeki son 20 yıldaki gelişmeleri ana hatlarıyla değerlendirmek istedim. Bunu yaparken amacım, bu iyileştirmelerin sonuçlarını nesnel bir şekilde ulusal ve ulus-lararası verilere dayalı olarak değerlendirmektir. Bu kitabın, okullar arası başarı farklarını azaltacak ve dolayısıyla eğitimde fırsat eşitliğini artıracak yeni eğitim politikalarının oluşturulabilmesine katkı sunmasını diliyorum. | |
650 | 7 |
_aEğitim _975189 |
|
650 | 7 |
_aEğitim _zTürkiye _919023 |
|
700 | 1 |
_aMumcu, Tansel _eeditor _9136153 |
|
942 |
_2lcc _cBK |