000 | 04949nam a2200457 i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200450283 _d68495 |
||
001 | 200436491 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20231219000944.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171111s2018 tu ab e mmmm 000 0 tur d | ||
035 | _a(TR-AnTOB)200450283 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB _dTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _aeng | |
099 | _aTEZ TOBB SBE GUC YL’22 SAR | ||
100 | 1 |
_aSarı, Emine Tuğçe _eauthor _9138738 |
|
245 | 1 | 0 |
_aA Gramscian analysis of securitization through the antagonist characters in Turkish tv crime series : _bİz peşinde, Yılan Hikâyesi, Arka Sokaklar, Behzat Ç., İsimsizler ve Börü / _cEmine Tuğçe Sarı ; thesis advisor Hakan Övünç Ongur. |
246 | 1 | 1 | _aTürk tv suç dizilerindeki antagonist karakterler aracılığıyla güvenlikleştirmenin Gramscian analizi : İz peşinde, Yılan Hikâyesi, Arka Sokaklar, Behzat Ç., İsimsizler ve Börü |
264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2022. |
|
300 |
_axiv, 143 pages : _billustrations ; _c30 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2022. | ||
520 | _aPopüler kültürün siyaset ile olan ilişkisi, kitle iletişim araçlarının yaygınlaşması ve günümüz dünyasının görsel ve işitsel bir gösteri alanı haline gelmesi ile birlikte daha fazla dikkat çekmeye başlamış; popüler kültür, egemen sınıfın ideolojisini taşımada her zamankinden daha önemli bir unsur haline gelmiştir. Popüler kültür ürünleri, bir devinim halinde ekonomik, siyasi ve kültürel değerlerin yeniden yaratılması ve sürdürülmesine aracı olmaktadır. Yaygınlığı ve izleyici kitlesinin genişliği düşünüldüğünde, televizyonun rolü de bu bağlamda hala önemlidir. Bu tez çalışmasında, Türk televizyonlarında yayımlanan altı suç dizisi özelinde, güvenlikleştirme pratiklerinin Gramscici anlamda sağduyunun yeniden üretilmesi ve sürdürülmesi süreçlerinde nasıl rol aldığı incelenmiştir. Bu amaçla, İz Peşinde, Yılan Hikâyesi, Behzat Ç., Arka Sokaklar, İsimsizler ve Börü dizilerindeki suçlu profilleri, isimler, lakaplar, cinsiyetler, meslekler, aile geçmişleri, eğitim durumları ve işledikleri suçların niteliği üzerinden kategorize edilmiş ve bu doğrultuda gerçekleştirilen içerik analiziyle suçlu stereotipleri belirlenmiştir. Araştırmada, seçilen dizilerdeki suçluların belirli stereotipler üzerinden görsel güvenlikleştirmeye maruz bırakıldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, bu güvenlikleştirme pratiklerinin dönemin sosyo-politik konjonktürüyle paralellik gösterdiği ve hakim söylemleri tekrarlayarak sağduyuyu yeniden ürettiği tespit edilmiştir. | ||
520 | _aThe relationship between popular culture and politics has started to attract more attention with the spread of mass media and today's world becoming a visual and auditory showground; in other words, popular culture has become more important than ever in conveying the ideology of the ruling class. Popular culture products are instrumental in the reproduction and maintenance of economic, political, and cultural values in motion. The role of TV is still important in this context, given its prevalence and broad audience. In this thesis, it is examined how securitization practices play a role in the reproduction and maintenance of common sense in the Gramscian sense, in the context of six crime series broadcast on Turkish TV. For this purpose, the criminal profiles in the TV series İz Peşinde, Yılan Hikâyesi, Behzat Ç., Arka Sokaklar, İsimsizler, and Börü were categorized with the help of content analysis based on their names, nicknames, genders, professions, family backgrounds, educational backgrounds and the nature of the crimes they committed, and accordingly, certain stereotypes were determined. In the research, it was concluded that the criminals in the selected TV series were exposed to visual securitization through these stereotypes. In addition, it has been determined that these securitization practices are in parallel with the socio-political conjuncture of the period and reproduce common sense by repeating the dominant discourses. | ||
653 | _aPopüler Kültür | ||
653 | _aSağduyu | ||
653 | _aGüvenlikleştirme | ||
653 | _aSuç | ||
653 | _aTV dizileri | ||
653 | _aPopular Culture | ||
653 | _aCommon Sense | ||
653 | _aSecuritization | ||
653 | _aCrime | ||
653 | _aTV series | ||
700 | 1 |
_aOngur, Hakan Övünç _eadvisor _992211 _d1945- |
|
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
856 | 4 | 1 |
_uhttps://gcris.etu.edu.tr/handle/20.500.11851/10154 _zElectronic version of the thesis available at the Institutional Repository |
942 |
_cTEZ _2z |