000 03769nam a2200445 i 4500
999 _c200450336
_d68548
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000944.0
007 ta
008 171111s2018 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200450336
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’22 TON
100 1 _aTonuç, İlkim Eda
_eauthor
_9138789
245 1 0 _aGörsel iletişim tasarımı bölümü stüdyo derslerinin uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirilmesinde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri /
_cİlkim Eda Tonuç ; thesis advisor Vedat Özsoy.
246 1 1 _aProblems and suggestıons for solutıons ın realızatıon of vısual communıcatıon desıgn department studıo courses vıa dıstance educatıon model
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2022.
300 _axi, 177 pages :
_billustrations ;
_c30 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2022.
520 _aBu araştırma, üniversitelerin görsel iletişim/grafik tasarımı bölümleri lisans programlarında yer alan tasarım stüdyo derslerinin uzaktan çevrimiçi eğitim yöntemiyle gerçekleştirilmesi sürecinde ortaya çıkan durumları belirlemeyi, öğrenci başarısına etkisini ve bu yöntemin iyileşmesi ve geliştirilmesi için önerilerde bulunmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda araştırmamız stüdyo derslerinin uzaktan çevrimiçi eğitim yöntemiyle gerçekleştirilmesinin avantaj ve dezavantajları ile ele alınması, sistemin verimliliği hakkında bilgi sahibi olunması ve uzaktan çevrimiçi eğitim yönteminin öğrenci başarısına yönelik etkisi hem gerçekleştirilen görüşmeler hem de bir örnek uygulama çalışması üzerinden konuya ilişkin ayrıntılı bir analiz ortaya çıkarılması üzerine tasarlanmıştır. Elde edilen veriler araştırmanın alt amaçları doğrultusunda alt başlıklar ve temalar halinde sıralanmıştır. Uzaktan çevrimiçi eğitim yönteminin hem olumlu hem de olumsuz pek çok farklı yönleriyle bulgulara yansıyan araştırmanın sonuçlarına ayrıca öneriler de sunulmuştur.
520 _aThis research aimed to determine the situations that arise during the implementation of design studio courses in undergraduate programs of visual communication / graphic design departments of universities with online learning from distance, its effect on student success and to make suggestions for the improvement and development of this method. In this context, our research has been designed to deal with the advantages and disadvantages of realizing studio lessons with online education from distance, to have information about the efficiency of the system and its effect on student success both through interviews and a case study. The data obtained were arranged in sub-headings and themes in line with the sub-purposes of the research. Suggestions were also presented for the results of the research, which reflected on the findings with both positive and negative aspects of the online education method.
653 _aGörsel İletişim Tasarım
653 _aUzaktan eğitim
653 _aÇevrimiçi eğitim
653 _aStüdyo dersleri
653 _aDurum çalışması
653 _aVisual communication design
653 _aDistance learning
653 _aOnline learning
653 _aStudio classes
653 _aCase study
700 1 _aÖzsoy, Vedat
_eadvisor
_948466
_d1945-
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z