000 03968nam a2200445 i 4500
999 _c200450498
_d68710
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000946.0
007 ta
008 171111s2018 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200450498
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB SBE MIS YL’22 ÖZK
100 1 _aÖzkan, Ali Can
_eauthor
_9139062
245 1 0 _aThe role of external actors in the securitisation of asylum and migratıon in the eu and their impacts on the EU's normative power /
_cAli Can Özkan; thesis advisor Başak Yavçan Meriç.
246 1 1 _aAvrupa birliği'nde sığınma ve göçün güvenlikleştirilmesinde dış aktörlerin rolü ve AB'nin normatif gücü üzerindeki etkileri
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2022.
300 _axiv, 168 pages :
_billustrations ;
_c30 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2022.
520 _aAvrupa Birliği'nin kendine özgü yapısıyla uluslararası ilişkilerde öne çıkması, normatif güç kavramıyla ilişkilendirilmiştir. Bu tez, üçüncü ülkelerle işbirliği kapsamında göçün güvenlikleştirilmesi ve göç yönetiminin dışsallaştırılması politikalarına odaklanarak AB'nin normatif gücündeki değişimi incelemektedir. Tez, AB ile Fas arasındaki Hareketlilik Ortaklığı, İtalya ile Libya arasındaki Mutabakat Muhtırası ve Türkiye ile AB arasındaki geri kabul anlaşması ve mutabakatı aracılığıyla normatifliği inceleyerek üç farklı vaka çalışması sunmaktadır. Bu vakalar nitel araştırma yöntemlerinden sonuç açıklama süreç takibi yöntemiyle analiz edilmektedir. Bu çalışma, AB'nin güvenlikleştirme ve dışsallaştırma politikalarının üçüncü ülkelere pazarlık gücü ve siyasi manevra kabiliyeti verdiğini ve bunun sonucunda AB'nin üçüncü ülkelerle göç yönetiminde daha koruyucu sınır önlemleri aldığını ve göçün insan hakları boyutunu küçümsediğini, dolayısıyla normatif gücünden uzaklaşarak döngüsel bir güvenlikleştirme oluşturduğunu göstermektedir.
520 _aThe European Union's prominence in international relations with its unique structure has been associated with the concept of normative power. This thesis examines the change in a normative power of the EU by focusing on the policies of securitization of migration and externalization of migration management within the scope of cooperation with third countries. Thesis presents three different case studies by examining normativity through the Mobility Partnership between the EU and Morocco, the Memorandum of Understanding between Italy and Libya, and the readmission agreement and statement between Turkey and the EU. These cases are analyzed with the explaining outcome process-tracing method, one of the qualitative research methods. This study shows that the EU's securitization and externalization policies give third countries bargaining power and political maneuverability, and as a result, the EU takes more protective border measures in migration management with third countries and underestimates the human rights dimension of migration, thus a cyclical securitization is formed by moving away from its normative power.
653 _aAvrupa Birliği
653 _aNormatif Güç
653 _aGüvenlikleştirme
653 _aDışsallaştırma
653 _aGöç Yönetimi
653 _aEuropean Union
653 _aNormative Power
653 _aSecuritization
653 _aExternalization
653 _aMigration Management
700 1 _aMeriç, Başak Yavçan
_eadvisor
_9139063
_d1965-
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z