000 | 03968nam a2200445 i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200450498 _d68710 |
||
001 | 200436491 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20231219000946.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171111s2018 tu ab e mmmm 000 0 tur d | ||
035 | _a(TR-AnTOB)200450498 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _aeng | |
099 | _aTEZ TOBB SBE MIS YL’22 ÖZK | ||
100 | 1 |
_aÖzkan, Ali Can _eauthor _9139062 |
|
245 | 1 | 0 |
_aThe role of external actors in the securitisation of asylum and migratıon in the eu and their impacts on the EU's normative power / _cAli Can Özkan; thesis advisor Başak Yavçan Meriç. |
246 | 1 | 1 | _aAvrupa birliği'nde sığınma ve göçün güvenlikleştirilmesinde dış aktörlerin rolü ve AB'nin normatif gücü üzerindeki etkileri |
264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2022. |
|
300 |
_axiv, 168 pages : _billustrations ; _c30 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2022. | ||
520 | _aAvrupa Birliği'nin kendine özgü yapısıyla uluslararası ilişkilerde öne çıkması, normatif güç kavramıyla ilişkilendirilmiştir. Bu tez, üçüncü ülkelerle işbirliği kapsamında göçün güvenlikleştirilmesi ve göç yönetiminin dışsallaştırılması politikalarına odaklanarak AB'nin normatif gücündeki değişimi incelemektedir. Tez, AB ile Fas arasındaki Hareketlilik Ortaklığı, İtalya ile Libya arasındaki Mutabakat Muhtırası ve Türkiye ile AB arasındaki geri kabul anlaşması ve mutabakatı aracılığıyla normatifliği inceleyerek üç farklı vaka çalışması sunmaktadır. Bu vakalar nitel araştırma yöntemlerinden sonuç açıklama süreç takibi yöntemiyle analiz edilmektedir. Bu çalışma, AB'nin güvenlikleştirme ve dışsallaştırma politikalarının üçüncü ülkelere pazarlık gücü ve siyasi manevra kabiliyeti verdiğini ve bunun sonucunda AB'nin üçüncü ülkelerle göç yönetiminde daha koruyucu sınır önlemleri aldığını ve göçün insan hakları boyutunu küçümsediğini, dolayısıyla normatif gücünden uzaklaşarak döngüsel bir güvenlikleştirme oluşturduğunu göstermektedir. | ||
520 | _aThe European Union's prominence in international relations with its unique structure has been associated with the concept of normative power. This thesis examines the change in a normative power of the EU by focusing on the policies of securitization of migration and externalization of migration management within the scope of cooperation with third countries. Thesis presents three different case studies by examining normativity through the Mobility Partnership between the EU and Morocco, the Memorandum of Understanding between Italy and Libya, and the readmission agreement and statement between Turkey and the EU. These cases are analyzed with the explaining outcome process-tracing method, one of the qualitative research methods. This study shows that the EU's securitization and externalization policies give third countries bargaining power and political maneuverability, and as a result, the EU takes more protective border measures in migration management with third countries and underestimates the human rights dimension of migration, thus a cyclical securitization is formed by moving away from its normative power. | ||
653 | _aAvrupa Birliği | ||
653 | _aNormatif Güç | ||
653 | _aGüvenlikleştirme | ||
653 | _aDışsallaştırma | ||
653 | _aGöç Yönetimi | ||
653 | _aEuropean Union | ||
653 | _aNormative Power | ||
653 | _aSecuritization | ||
653 | _aExternalization | ||
653 | _aMigration Management | ||
700 | 1 |
_aMeriç, Başak Yavçan _eadvisor _9139063 _d1965- |
|
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
942 |
_cTEZ _2z |