000 04100nam a2200385 i 4500
999 _c200451725
_d69937
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000946.0
007 ta
008 171111s2022 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200451725
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB SBE ULU YL’22 ÖZD
100 1 _aÖzdemir, Mehmet Furkan
_eauthor
_9140452
245 1 0 _aThe European Union's external aviation policy on the basis of europeanization :
_ba case study on the common aviation area /
_cMehmet Furkan Özdemir; thesis advisor Şaban Kardaş.
246 1 1 _aAvrupalılaşma temelinde avrupa birliği dış havacılık politikası: ortak havacılık alanı üzerine bir inceleme
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2022.
300 _axii, 101 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2022.
520 _aBu çalışmanın amacı Avrupa Birliği'nin (AB) dış havacılık politikasının üç sütunundan biri olan Ortak Havacılık Alanını (OHA) incelemektir. OHA, AB komşu ülkelerinin hava taşımacılığı pazarını serbestleştiren ve bu ülkelerle mevzuat uyumunu sağlayan eşit bir oyun alanı yaratmayı amaçlamaktadır. OHA, Avrupalılaşma kapsamında ele alınacaktır. Bu çalışmanın araştırma sorusu "Avrupa Komşuluk Politikası (AKP) ülkelerinin Sivil havacılık alanında AB müktesebatına uyumunu ne açıklar?" sorusudur. Araştırma sorusunu cevaplamak ve önerilen hipotezin doğruluğunu test etmek için vaka analizi, süreç takibi ve yarıyapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Gürcistan ve Moldova OHA kapsamında ele alınmıştır. Bu bağlamda, bu çalışma çerçevesinde öne sürülen hipotez, OHA'nın oluşturulmasında AKP ülkelerinin maddi beklentilerinin temel belirleyici olduğudur. Bu çalışma dört bölüme ayrılmıştır. Giriş bölümünün ardından ikinci bölüm kavramsal ve teorik çerçeve ile metodolojiyi içerecektir. Üçüncü bölümde, Gürcistan ve Moldova'nın CAA'ya katılırken materyal beklentilerinin olup olmadığı tartışılacaktır. Son bölümde temel bulguları özetlenecektir.
520 _aThe purpose of this study is to examine the Common Aviation Area (CAA), which is one of the three pillars of the EU's external aviation policy. The CAA aims to create a level playing field that liberalizes the air transport market of the EU's neighboring countries and ensures legislative harmonization with those countries. The CAA will be discussed within the scope of Europeanization. The research question of this study is "What explains the harmonization of ENP countries with the EU acquis in the field of civil aviation?" In order to answer the research question and test the accuracy of the proposed hypothesis, case study techniques, process tracing, and semi-structured interviews were used. Georgia and Moldova were examined within the scope of the CAA. In this context, the hypothesis put forward within the framework of this study is that the material expectations of the ENP countries are the main determinant for the creation of the CAA. This study is divided into four parts. After the introduction, the second chapter will include the conceptual and theoretical framework and methodology. In the third chapter, it will be discussed whether Georgia and Moldova could be seen as being motivated by material expectations for being included in the CAA. The last chapter will summarize the main findings.
653 _aEuropean Union
653 _aCommon aviation area
653 _aEuropean neighborhood policy
653 _aEU external aviation policy
653 _aEuropeanization
700 1 _aKardaş, Şaban
_eadvisor
_9103937
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z