000 | 04100nam a2200385 i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200451725 _d69937 |
||
001 | 200436491 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20231219000946.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171111s2022 tu ab e mmmm 000 0 tur d | ||
035 | _a(TR-AnTOB)200451725 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _aeng | |
099 | _aTEZ TOBB SBE ULU YL’22 ÖZD | ||
100 | 1 |
_aÖzdemir, Mehmet Furkan _eauthor _9140452 |
|
245 | 1 | 0 |
_aThe European Union's external aviation policy on the basis of europeanization : _ba case study on the common aviation area / _cMehmet Furkan Özdemir; thesis advisor Şaban Kardaş. |
246 | 1 | 1 | _aAvrupalılaşma temelinde avrupa birliği dış havacılık politikası: ortak havacılık alanı üzerine bir inceleme |
264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2022. |
|
300 |
_axii, 101 pages : _billustrations ; _c29 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2022. | ||
520 | _aBu çalışmanın amacı Avrupa Birliği'nin (AB) dış havacılık politikasının üç sütunundan biri olan Ortak Havacılık Alanını (OHA) incelemektir. OHA, AB komşu ülkelerinin hava taşımacılığı pazarını serbestleştiren ve bu ülkelerle mevzuat uyumunu sağlayan eşit bir oyun alanı yaratmayı amaçlamaktadır. OHA, Avrupalılaşma kapsamında ele alınacaktır. Bu çalışmanın araştırma sorusu "Avrupa Komşuluk Politikası (AKP) ülkelerinin Sivil havacılık alanında AB müktesebatına uyumunu ne açıklar?" sorusudur. Araştırma sorusunu cevaplamak ve önerilen hipotezin doğruluğunu test etmek için vaka analizi, süreç takibi ve yarıyapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Gürcistan ve Moldova OHA kapsamında ele alınmıştır. Bu bağlamda, bu çalışma çerçevesinde öne sürülen hipotez, OHA'nın oluşturulmasında AKP ülkelerinin maddi beklentilerinin temel belirleyici olduğudur. Bu çalışma dört bölüme ayrılmıştır. Giriş bölümünün ardından ikinci bölüm kavramsal ve teorik çerçeve ile metodolojiyi içerecektir. Üçüncü bölümde, Gürcistan ve Moldova'nın CAA'ya katılırken materyal beklentilerinin olup olmadığı tartışılacaktır. Son bölümde temel bulguları özetlenecektir. | ||
520 | _aThe purpose of this study is to examine the Common Aviation Area (CAA), which is one of the three pillars of the EU's external aviation policy. The CAA aims to create a level playing field that liberalizes the air transport market of the EU's neighboring countries and ensures legislative harmonization with those countries. The CAA will be discussed within the scope of Europeanization. The research question of this study is "What explains the harmonization of ENP countries with the EU acquis in the field of civil aviation?" In order to answer the research question and test the accuracy of the proposed hypothesis, case study techniques, process tracing, and semi-structured interviews were used. Georgia and Moldova were examined within the scope of the CAA. In this context, the hypothesis put forward within the framework of this study is that the material expectations of the ENP countries are the main determinant for the creation of the CAA. This study is divided into four parts. After the introduction, the second chapter will include the conceptual and theoretical framework and methodology. In the third chapter, it will be discussed whether Georgia and Moldova could be seen as being motivated by material expectations for being included in the CAA. The last chapter will summarize the main findings. | ||
653 | _aEuropean Union | ||
653 | _aCommon aviation area | ||
653 | _aEuropean neighborhood policy | ||
653 | _aEU external aviation policy | ||
653 | _aEuropeanization | ||
700 | 1 |
_aKardaş, Şaban _eadvisor _9103937 |
|
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
942 |
_cTEZ _2z |