000 04270nam a2200445 i 4500
999 _c200451854
_d70066
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000946.0
007 ta
008 171111s2022 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200451854
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’22 MAH
100 1 _aMahitapoğlu, Betül
_eauthor
_9140577
245 1 0 _aAydınlatma tasarımı eğitiminde artırılmış gerçeklik uygulamaları ile aydınlatma tasarımlarının incelenmesi /
_cBetül Mahitapoğlu; thesis advisor Ahmet Fatih Karakaya.
246 1 1 _aInvestigation of lighting designs with augmented reality applications in lighting design education
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2022.
300 _axii, 112 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2022.
520 _aAydınlatma tasarımı eğitim süreçleri mekân tasarımı eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır. Lisans düzeyinde incelendiğinde, mekân tasarımı öğrencilerine yönelik standartlaştırılmış bir eğitim modeli görülememiştir hatta bazı üniversitelerin aydınlatma eğitimi konusunda ders önerileri dahi mevcut değildir. Bu durum meslek sahibi olarak mezun olacak olan öğrencilerin fiziksel çevre kontrolleri hakkında edindikleri bilgilerin farklı düzeylerde olduğunu göstermektedir. Zaman içinde dijital teknolojiler geliştikçe, boyut malzeme ve renk hissi veren birçok yeni ifade aracı da ortaya çıkmıştır. Bu yeni teknolojilerin aydınlatma tasarımı eğitiminde öğrencileri destekleyeceği düşünülmüş ve bir araştırma planlanıp yürütülmüştür. Bu çalışmada bilgisayar destekli tasarım araçlarının sahneyi görüntüleme biçimlerine göre öğrencilerin aydınlatma ürünü yerleşim kararları üzerinde etkisinin olup olmadığı araştırılmış ve gerçeklik araçlarının tasarım sürecine dâhil edildiği durumdaki adaptasyonları ölçülmüştür. Sonuç olarak bilgisayar destekli tasarım araçlarının farklılaşmasının aydınlatma kararları üzerinde etkili olduğu ve artırılmış gerçeklik destekli teknolojilerin aydınlatma tasarımı eğitimi sürecine öğrencilerin adaptasyonunun olumlu yönde olduğu bulunmuştur.
520 _aLighting design education processes play an important role in interior design education. When examined at the undergraduate level, there is no standardized education model for space design students, and some universities do not even have course proposals on lighting education. This situation demonstrates that students who will graduate as professionals have different levels of knowledge about physical environmental controls. As digital technologies have evolved over time, many new means of expression have emerged that give a sense of size, material and color. It was thought that these new technologies would support students in lighting design education and a research was planned and conducted. In this study, it was investigated whether computer-aided design tools have an effect on students' lighting product placement decisions according to the way they view the scene, and their adaptations were measured when reality tools were included in the design process. As a result, it was found that the differentiation of computer-aided design tools has an impact on lighting decisions and the adaptation of augmented reality supported technologies to the lighting design education process is positive.
653 _aAydınlatma tasarımı
653 _aTasarım eğitimi
653 _aArttırılmış gerçeklik
653 _aTeknoloji kabul modeli
653 _aSürdürülebilirlik
653 _aLighting design
653 _aDesign education
653 _aAugmented reality
653 _aTechnology acceptance model
653 _aSustainability
700 1 _aKarakaya, Ahmet Fatih
_eauthor
_9140579
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z