000 | 04993nam a2200397 i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200451858 _d70070 |
||
001 | 200436491 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20231219000946.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171111s2022 tu ab e mmmm 000 0 tur d | ||
035 | _a(TR-AnTOB)200451858 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _atur | |
099 | _aTEZ TOBB SBE TSR YL’22 İNC | ||
100 | 1 |
_aİnceoğlu, Azra Gürsoy _eauthor _9140585 |
|
245 | 1 | 0 |
_aSeramik sanatçılarının ve endüstriyel seramik tasarımcılarının seramik eğitimine yönelik görüşleri / _cAzra Gürsoy İnceoğlu; thesis advisor Vedat Özsoy. |
246 | 1 | 1 | _aThe opınıons of ceramıc artısts and ındustrıal ceramıc desıgners on ceramıc educatıon |
264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2022. |
|
300 |
_axi, 188 pages : _billustrations ; _c29 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2022. | ||
520 | _aBu araştırma ile seramik eğitimcilerinin, sanatçılarının ve endüstriyel seramik tasarımcılarının lisans düzeyinde seramik eğitimine ve bu eğitimin sanatsal ve endüstriyel uygulamalara katkılarına yönelik görüşlerinin değerlendirmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, 2021-2022 eğitim ve öğretim yılında uygulanan seramik eğitim programları konusunda görüşülen güzel sanatlar fakülteleri seramik bölümü öğretim elemanları, seramik alanında tasarımlarını gerçekleştiren tasarımcılar ve seramik sanatçıları ile sınırlı olmuştur. Araştırmada yöntem olarak nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre seramik eğitim programına ilişkin olumlu ve olumsuz durumlar belirlenmiştir. Bu durumlar seramik eğitim programında yer alan dersler, bu derslerin sayıca ağırlıkta olduğu alanlar, fiziki yeterlilik ve programların imkânları ile ilgilidir. Ayrıca eğitimci kadrosunun niteliği, bütçe imkânlarının sınırlılığı, yetersiz ekipman ve donanım, mezun istihdamında yaşanan sorunlar ortaya konulmuştur. Araştırmanın katılımcılarının görüşlerine göre, eğitim programı açısından seramik eğitimine yönelik kimi öğretim elemanı olumlu görüş bildirirken kimi öğretim elemanı da seramik eğitiminin olumsuz taraflarını dile getirmiştir. Seramik eğitiminde sanat ve tasarım alan seçimine yönelik görüşler de farklılaşmıştır. Bu araştırma göstermiştir ki, çok yönlü olması beklenen seramik eğitim programlarına ilişkin gerekli yenilikler ve düzenlemelerin yapılması hem öğrencilerin mezuniyetlerine ve istihdamlarına hem de seramik sektörüne olumlu katkılar sağlayabilecektir. | ||
520 | _aThis research, it is aimed to evaluate the opinions of ceramic educators, artists, and industrial ceramic designers on ceramics education at the undergraduate level and the contributions of this education to artistic and industrial applications. This research was limited to the lecturers of the ceramics department of the faculties of fine arts, designers, and ceramic artists who realized their designs in the field of ceramics and were interviewed about the ceramic education programs implemented in the 2021-2022 academic year. In the study, case study qualitative research patterns were used as a method. According to the findings obtained from the research, positive and negative situations related to the ceramic education program were determined. These situations relate to the courses in the ceramics education program, the areas where these courses are numbered, physical competence, and the opportunities of the programs. In addition, the quality of the educators, the limitation of budget opportunities, insufficient equipment, and the problems experienced in the employment of graduates were revealed. According to the opinions of the participants of the study, some instructors expressed a positive opinion about ceramics education in terms of the education program, while some instructors expressed the negative sides of ceramics education. Opinions on the choice of art and design field in ceramics education have also differed. This research has shown that making the necessary innovations and arrangements for ceramic education programs, which are expected to be multifaceted, will make positive contributions to both the graduation and employment of students and the ceramic sector. | ||
653 | _aSeramik eğitimi | ||
653 | _aBilgisayar destekli seramik tasarımı eğitimi | ||
653 | _aDurum çalışması | ||
653 | _aCeramic education | ||
653 | _aComputer aided ceramic design education | ||
653 | _aCase study | ||
700 | 1 |
_aÖzsoy, Vedat _eauthor _948466 |
|
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
942 |
_cTEZ _2z |