000 04172nam a2200433 i 4500
999 _c200453307
_d71519
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000947.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200453307
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB SBE MIS YL’23 ZAİ
100 1 _aZaim, Pırıl
_eauthor
_9142241
245 1 0 _aExamining the relation between attending the language courses and well-being of the attending refugees /
_cPırıl Zaim; thesis advisor Gözde İkizer.
246 1 1 _aDil kurslarına katılım ile kursa katılan mültecilerin iyi olma hali arasındaki ilişkinin incelenmesi
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axii, 127 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2023.
520 _aBu çalışmanın amacı, bir dil kursuna katılmak ile kursa katılan mültecilerin iyi olma hali arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, hem nitel hem de nicel veri toplama ve analiz yöntemlerini içeren karma yöntem yaklaşımını benimsemektedir. Çalışmanın katılımcıları, Türkçe dil kursuna devam eden yetişkin mültecilerden oluşmaktadır. Veri toplama, yarı yapılandırılmış mülakatlar ile iyi olma hali ve dayanıklılığı ölçen standartlaştırılmış ölçekler aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın teorik ve kavramsal çerçevesi, zorunlu göç, uluslararası yasal çerçeveler, Türkiye bağlamında göç ve zorunlu göç, göç ağı teorisi ve zorunlu yerinden edilmenin zorunlu göçmenler üzerindeki etkisine genel bir bakış sunmaktadır. Ayrıca, iyi olma hali ve dayanıklılık literatürü kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmiş, tanımları, bileşenleri ve ilişkili faktörleri ele alınmıştır. Verilerin tematik analizi, ölçekler aracılığıyla toplanan nicel verilerle birlikte, katılımcıların iyi olma hali ve dayanıklılıkları ile ilişkili olarak mülteci olma deneyimlerine dair bir içgörü sunan birden fazla tema belirlemiştir. Sonuç olarak, bir dil kursuna katılmanın katılımcıların iyi olma hali üzerinde olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
520 _aThe purpose of this study is to examine the relation between attending a language course and well-being of the attending refugees. The study adopts a mixed-methods approach, including both qualitative and quantitative data collection and analysis methods. The study participants consist of adult refugees attending a Turkish language course. Data collection is done through semi-structured interviews and standardised scales measuring well-being and resilience. The theoretical and conceptual framework of the study provides an overview of forced migration, international legal frameworks, migration and asylum in the context of Türkiye, migration network theory and the impact of forced displacement on forced migrants. Furthermore, the literature on well-being and resilience is extensively reviewed, covering their definitions, components and associated factors. The thematic analysis of the data has identified multiple themes that offer an insight to the participants' experience of being a refugee in relation to their well-being and resilience with the quantitative data collected through the scales. As a result it was concluded that attending a language course did have a positive effect on the well-being of the participants.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aPsychological well-being
653 _aResilience
653 _aForced migration
653 _aLanguage course
653 _aPsikolojik iyi olma hali
653 _aDayanıklılık
653 _aZorunlu göç
653 _aDil kursu
700 1 _aİkizer, Gözde
_eadvisor
_9142243
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z