000 | 04172nam a2200433 i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c200453307 _d71519 |
||
001 | 200436491 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20231219000947.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d | ||
035 | _a(TR-AnTOB)200453307 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _aeng | |
099 | _aTEZ TOBB SBE MIS YL’23 ZAİ | ||
100 | 1 |
_aZaim, Pırıl _eauthor _9142241 |
|
245 | 1 | 0 |
_aExamining the relation between attending the language courses and well-being of the attending refugees / _cPırıl Zaim; thesis advisor Gözde İkizer. |
246 | 1 | 1 | _aDil kurslarına katılım ile kursa katılan mültecilerin iyi olma hali arasındaki ilişkinin incelenmesi |
264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2023. |
|
300 |
_axii, 127 pages : _billustrations ; _c29 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2023. | ||
520 | _aBu çalışmanın amacı, bir dil kursuna katılmak ile kursa katılan mültecilerin iyi olma hali arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, hem nitel hem de nicel veri toplama ve analiz yöntemlerini içeren karma yöntem yaklaşımını benimsemektedir. Çalışmanın katılımcıları, Türkçe dil kursuna devam eden yetişkin mültecilerden oluşmaktadır. Veri toplama, yarı yapılandırılmış mülakatlar ile iyi olma hali ve dayanıklılığı ölçen standartlaştırılmış ölçekler aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın teorik ve kavramsal çerçevesi, zorunlu göç, uluslararası yasal çerçeveler, Türkiye bağlamında göç ve zorunlu göç, göç ağı teorisi ve zorunlu yerinden edilmenin zorunlu göçmenler üzerindeki etkisine genel bir bakış sunmaktadır. Ayrıca, iyi olma hali ve dayanıklılık literatürü kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmiş, tanımları, bileşenleri ve ilişkili faktörleri ele alınmıştır. Verilerin tematik analizi, ölçekler aracılığıyla toplanan nicel verilerle birlikte, katılımcıların iyi olma hali ve dayanıklılıkları ile ilişkili olarak mülteci olma deneyimlerine dair bir içgörü sunan birden fazla tema belirlemiştir. Sonuç olarak, bir dil kursuna katılmanın katılımcıların iyi olma hali üzerinde olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. | ||
520 | _aThe purpose of this study is to examine the relation between attending a language course and well-being of the attending refugees. The study adopts a mixed-methods approach, including both qualitative and quantitative data collection and analysis methods. The study participants consist of adult refugees attending a Turkish language course. Data collection is done through semi-structured interviews and standardised scales measuring well-being and resilience. The theoretical and conceptual framework of the study provides an overview of forced migration, international legal frameworks, migration and asylum in the context of Türkiye, migration network theory and the impact of forced displacement on forced migrants. Furthermore, the literature on well-being and resilience is extensively reviewed, covering their definitions, components and associated factors. The thematic analysis of the data has identified multiple themes that offer an insight to the participants' experience of being a refugee in relation to their well-being and resilience with the quantitative data collected through the scales. As a result it was concluded that attending a language course did have a positive effect on the well-being of the participants. | ||
650 | 7 |
_aTezler, Akademik _2etuturkob _932546 |
|
653 | _aPsychological well-being | ||
653 | _aResilience | ||
653 | _aForced migration | ||
653 | _aLanguage course | ||
653 | _aPsikolojik iyi olma hali | ||
653 | _aDayanıklılık | ||
653 | _aZorunlu göç | ||
653 | _aDil kursu | ||
700 | 1 |
_aİkizer, Gözde _eadvisor _9142243 |
|
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
942 |
_cTEZ _2z |